خانه

پدر و مادر کامل

  • آیا چیزی با عنوان پدر و مادر کامل وجود دارد ؟

    بسیاری از مردم بر این اعتقادند که هیچکدام از والدین کامل نیستند و والدینی هم که با فرزاندانشان مشکلی نداشته باشند و در عین حال هم شاد باشند وجود ندارد و پدر و مادر بی عیب و نقص یک افسانه است .
    ناهنجاری های رفتاری فرزندان به خصوص در سال هایی که به مدرسه میروند از جمله شایع ترین مشکلاتی است که والدین با آن کلنجار میروند.در این سنین 6-5 صفت رفتاری در فرزندان وجود دارد که معمولا والدین آنها را از بدترین رفتارها در فرزندان میدانند.  انجام دادن کارهای روزمره ، تماشا نکردن بیش از حد تلویزیون و بازی با کامپیوتر، مشاجره نکردن با برادر و یا خواهر ، انجام دادن تکالیف مدرسه و ... خواسته های پدر ومادران از فرزندان است و در مقابل استقلال بیش از حد و یا معاشرت با افرادی که از نظر والدین مورد تایید نیستند میتواند از مطالبات بسیاری از فرزندان باشد.

    اشتباهات خوب هستند
    به عنوان پدر و مادر، طبیعی است که نگران رفتارهای فرزندانتان باشید و گاهی بابت رفتارهای نادرست آنها عصبانی شوید چرا که این واکنش ها بخشی از پدر و مادر بودن است.بنابراین اگر دارای این نگرانی ها در مورد فرزندانتان هستید و فکر میکنید که والدین ایده آلی نیستید سخت در اشتباهید.
    کودکی خود را به یاد آورید و اینکه با شما چگونه رفتار میشده است و یا اگر رفتاری سختگیرانه  صورت گرفته چه حس و حالی نسبت به این تکنیک های انضباطی داشته اید ؟ اگرفکر کنید این کارها در موردتان اشتباه بوده است ممکن است بخواهید پدر و مادر ایده آلی باشید و برای مثال بسیاری از رفتارهایی که والدینتان با شما داشته اند را نپسندید و آنهار را هم در مورد فرزندانتان بکار نبرید.
    همه‌‌ی والدین و فرزندان در رابطه های خود دچار چالش هایی هستند و در صدد حل کردن مشکلات بین یکدیگر می باشند. دراین رابطه والدین به خود و احساساتشان اعتماد دارند و گرایش دارند تا هر چیزی که در مورد فرزندانشان وجود دارد را کشف کنند و آنها را تحت نظر خود داشته باشند.آنها نباید از اشتباه کردن بترسند چرا که کودکان انعطاف پذیر و بخشنده هستند و در خلال اشتباهاتی که میکنند آموزش دیده و رشد میکنند پس لازم است که در حین مراقبت از فرزندانشان، بخشنده و انعطاف پذیر باشند.

    والدین انعطاف پذیر
    با اینکه پدر و مادر زندگی خود را وقف فرزندانشان میکنند اما در بسیاری از اوقات شرایطی همچون سرخوردگی، ناامیدی ، دلشکستگی رابرای خود رقم میزندد و برای اینکه رضایت شخصی خود را جلب کنند آن را به نقش والدینی خود و فرزندانشان ربط میدهند در صورتی که برای به دست آوردن رضایت شخصی خود از زندگی لازم است که فعالیت های دیگری مانند، تغذیه عشق خود بپردازند . به عبارتی گاهی لازم است خود را از وظایف پدر و مادری نسبت به فرزندان رها کنند و برای خود خلوتی داشته باشند.
    شما به عنوان پدر و یا مادر جهت برقراری ارتباط راحت و سازگارانه با فرزندانتان لازم است که یک سری رفتارهای فیلسوفانه بلد باشید .بنابراین باید یک تعادلی را در خصوص نقش پدر و مادری ، سرشت خود، با فرزندان و همسرتان ایجاد کنید چرا که خصوصیات اخلاقی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.
    به یاد داشته باشید در صورتی که مشکلات پیچیده تر شدند مانند افت عملکرد فرزند در مدرسه ، افزایش استرس و یا دیگر مشکلات روحی که میتوانند ایجاد شود. کمک های حرفه ای همیشه در دسترس هستند .
    اگر می خواهید فرزندانتان وظایف خود را به درستی انجام دهند باید به عنوان یک پدر و مادر بتوانید با تلفیقی از غریزه‌ی پدر و مادری و برخورد طنازانه، به فرزندان خود آموزش های لازم را القا کنید و در صورت لزوم از یک مشاور کمک بگیرید. به عبارتی با اینکه پدر و یا مادر بودن یک چالش بسیار بزرگی محسوب میشود اما در عین حال میتواند یک تجربه‌‌ی هیجان انگیز و لذت باری هم باشد.

    امتیازات را به خاطر بسپارید
    سطح بلوغ در هر کودک متفاوت است ،  در نتیجه مهارت های متفاوتی در سطوح مختلف هم ، مختص آنها میشود که این مهارت ها میتواند، شامل مهارت های اجتماعی ، ورزشی و قابلیت های مختلف یادگیری باشد. برخی از کودکان ممکن است در ریاضی قوی بوده و در انشا و یا املا ضعیف باشند و یا در رشته‌‌‌ی ورزشی والیبال مهارت بالایی داشته اما در گلف ضعیف باشند.
    تفاوت هایی که در بالا ذکر شد ممکن است دائمی و یک رفتار منحصر به خود کودک باشد و یا اینکه تحت شرایط خاص این واکنش ها ایجاد شود و درشرایط گوناگون تغییر کند. بنابراین نکته ای که جالب توجه است این است که شکل گیری رفتارهای کودکان در طول مسیر زندگی ایجاد میشود و نقش عمده والدین در این دوران به عنوان سرپرست  ایجاد محیطی مناسب برای شکل گیری صحیح رفتارهای آنها میباشد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها فرزندان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان