خانه

10 واقعیت در مورد موتزارت!!

  • ولفگانگ آمادوس موتزارت، دنیای موسیقی را با دستاوردهای متعدد خود سیراب نمود. بنابراین، مشکل نیست تا به 10 حقیقت در مورد موتزارت اشاره کنیم. در طول 34 سال عمر کوتاه و مفید موتزارت، این آهنگ ساز اتریشی، برخی از تاثیرگذارترین و بی انتهاترین قطعات موسیقی را خلق نمود. این ده حقیقت به شما کمک می‌کند تا به طور گذرا با این موسیقیدان مشهور و نابغه آشنا شوید.

    1. اوّلین قطعه موسیقی ساخته شده توسط موتزارت: تنها 30 دقیقه طور کشید تا موتزارت توانست اوّلین قطعه موسیقی را یاد گرفته و بنوازد. این رویداد در 24 ژانویه سال 1761 رخ داد. او هنوز به پنج سالگی نرسیده بود. 

    2. افسون گری موتزارت: موتزارت هنگامی‌که بسیار جوان بود، برای آنکه خانواده بتواند مسیر سفر و عبور از گذرگاه ها را راحت تر طی کنند، برای نگهبانان ویولون می‌نواخت. 

    3. موسیقی، نویسندگی، و علم حساب: موتزارت در واقع پیش از آنکه نوشتن کلمات را آغاز کند، نت های موسیقی را یاد گرفت. او همچنین بعدها بسیار به ریاضیات علاقه مند شد.

    4. زندگی خسته کننده در جادّه ها: مشکلات سلامتی موتزارت، هنگامی‌که بسیار کوچک بود آغاز گشت. هنگامی‌که برای اجرای برنامه همراه با خانواده خود به دیگر کشورها سفر می‌کرد، علائم اوّلیه ابتلا به سل را نشان داد. پدر موتزارت، لئونارد، دارویی موقّتی برای او تهیه کرد- ترکیبی از شیر با دانه های خربزه زمینی و دانه های خشخاش. دارویی که دکتری محلّی پیشنهاد کرده بود.

    5. ذهن سیّال موتزارت: موتزارت بزرگسال، قطعات موسیقی را در ذهن خود و هنگام سوارهای طولانی و سوار بر کلاسکه های ناراحت کننده و خسته کننده می‌ساخت. و این قطعات را در ذهن خود ذخیره می‌کرد تا هنگام یافتن فرصت آنها را بر روی کاغذ بنویسد.

    6. برای لویی پانزدهم موسیقی اجرا کرد: موتزارت هنگامی‌که در پاریس بود، از او خواستند تا برای لویی پانزدهم و ملکه ماریا لیسزیناسکا قطعه ای را اجرا کرده و بنوازد. او و خانواده اش توانستند تا همراه با پادشاه و ملکه و در کنار یک میز شام بخورند.

    7. پیانو موتزارت: موتزارت اوّلین سیمفونی چهارگانه خود را در دسامبر سال 1736 ساخت.

    8. دوران آکادمیک موتزارت: در نهم اکتبر سال 1770، ولفگانگ آمادوس موتزارت، او امتحانی را پشت سر گذاشت که برای ورود به آکادمی‌ موسیقی بولونیا مورد نیاز بود.

    9. پیوند زناشویی موتزارت: موتزارت در تاریخ چهار آگوست سال 1782، در کلیسای جامع سنت استفان شهر وین، با کنستاین وِبِر ازدواج کرد.

    10. موتزارت و بتهوون: در چهارم آوریل سال 1787، لودینگ فان بتهوون 16 ساله برای یادگیری درس های موسیقی ارزشمند نزد موتزارت، به وین آمد.

    منبع : سیمرغ

    برچسب ها موسیقی , هنر ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان