خانه

10 پیشنهاد برای داشتن تابستانی لذت بخش حتی در محل کار

  • بچه ها اکثراً فصل تابستان را بیشتر دوست دارند، چون کل این فصل را تعطیل هستند و آزادی کامل دارند. اما برای بزرگترها این طور نیست. حتی شاید کمی هم کسل کننده باشد، چون بیشتر دوست دارید بیرون باشید و از هوای مطبوع تابستانی لذت ببرید تا این که در شرکت یا اداره مشغول کار کردن باشید که کولرش هم خیلی خوب کار نمی کند!شاید دیگر نتوانید به همان اندازه ای که در کودکی از تابستان لذت می بردید از آن لذت ببرید، اما می توانید این شرایط را بهتر کنید. می توانید روال عادی هر روزه را تغییر دهید، حتی با کوچک ترین روشی که برای شما تنوع ایجاد کند. در این متن روش های ساده ای را عنوان می کنیم تا بیشتر از این فصل لذت ببرید.

    1. برای خودتان دمنوش یا آب طعم دار میوه ای یا دتوکس واتر درست کنیدکار
    در طول تابستان می توانید به آب نوشیدنی خود ترکیبی از میوه های مختلف (یا حتی بعضی از سبزیجات) را اضافه کنید تا یک نوشیدنی طعم دار دتوکس واتر درست کنید که در تمام طول روز سالم و با نشاط  باشید و به بدنتان هم آب کافی برسد.یک فلاسک مخصوص دمنوش را از تمشک، زغال اخته، توت فرنگی و حتی خیار پر کنید. بعد داخل آن آب بریزید و از یک نوشیدنی مخصوص تابستان با قند طبیعی لذت ببرید تا از گرما نیز کلافه نشوید.

    2. یک لیست آهنگ مخصوص تابستان درست کنید
    البته با همان سر و صدا و جنجالی که در خانه یا مهمانی آهنگ گوش می کنید، در محل کارتان نمی توانید این کار را بکنید! تعدادی از آهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کرده و یک فولدر آهنگ مخصوص روزهای گرم تابستانبرای محل کار درست کنید.

    3. دکوراسیون فضای کاری خود را عوض کنید
    تغییر دکوراسیونو تنوع هر چند وقت یکبار خوب است. اگر مجبورید از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در محل کار باشید، حداقل با تغییر دکوراسیون برای خودتان تنوع ایجاد کنید و فضای کاری خود را متناسب با تم تابستان بچینید. یک باغچه کوچک آپارتمانی (Zen garden: باغچه هایی به سبک ژاپنی) را برای اتاق کاری خود بگیرید، عکسی از آخرین مسافرت خانوادگی خود را روی میزتان قرار دهید، یک نقشه در اتاق آویزان کنید و جاهایی را که برای مسافرت بعدی یا در تابستان قصد دارید بروید روی آن علامت بزنید. اگر در این فصل زیاد نمی توانید بیرون بروید و ازآن لذت ببرید، پس تابستان را به محل کارتان بیاورید.

    4. فضای کاری خود را پر نور و روشن کنید
    غیر از چیدمان دوباره، کاری کنید تا فضای اتاقتان پر نور تر باشد. پرده ها را کنار بزنید و پنجره ها را باز کنید و بگذارید کمی نور طبیعی داخل اتاق بیاید. اگر میزتان نزدیک پنجره نیست، یک یا دو لامپ اضافی را به محل کارتان بیاورید و فضای اتاقتان را روشن تر کنید تا خیلی تاریک و دپرس کننده نباشد. با افزایش روشنایی حالتان خیلی بهتر می شود.

    5. تا جایی که می توانید لباس های راحت تری بپوشید
    همان طور که چیدمان دوباره فضای کاری حالتان را بهتر می کند، باید خودتان را هم دوباره تازه و با طراوت کنید. لباس های آزادتر و روشن تر بپوشید. لباس هایی با رنگ روشن به شما همان حسی را می دهد که موقع قدم زدن در یک جای تفریحی در کنار ساحل دارید. تا جایی که اونیفرم کاریتان اجازه می دهد، لباستان را تابستانی تر کنید.

    6. برای ناهار غذاهای تابستانی درست کنید
    بعضی از غذاها در تابستان طعم بهتری دارند. از شب قبل ناهار فردا را درست کنید، ناهاری که در طول روز شما را بی انرژی و سست نکند.غذاهایی مثل جوجه کباب، ذرت شیرین و سالاد تابستانی برای ناهار، به شما حس و حال تابستانی می دهد. این فصل میوه ها و سبزیجات زیادی هم دارد، حتماً از آن ها نیز استفاده کنید.

    7. ناهارتان را بیرون بخورید
    غیر از تغییر رژیم غذایی، عادات غذا خوردنتان را نیز تغییر دهید. در نیم ساعت وقت ناهار می توانید از آفتاب تابستان لذت ببرید و این فرصت را داشته باشید که کمی از محیط کسل کننده کاری دور باشید. بیرون رفتن برای سلامتیتان نیز مفید است، به خاطر هوای تازه و ویتامین هایی که پوست از نور خورشید جذب می کند.

    8. کمی زودتر به محل کارتان بروید و کار را شروع کنید
    روزهای تابستان طولانی تر هستند. سعی کنید کمی زودتر از خواب بیدار شوید و زودتر از بقیه به محل کارتان برسید. در این صورت در سکوت و آرامش می توانید کارهایتان را به ترتیب اولویت بندی کنید و کمی بیشتر برای انجام کارهایتان وقت دارید. وقتی کارتان را زودتر شروع کنید، شاید بتوانید زودتر هم تمام کنید و بعد از کار زمان بیشتری را داشته باشید تا از نور روز لذت ببرید.

    9. روال عادی رفت و آمد خود را تغییر دهید
    وقتی تمام کارهایتان را همیشه به شیوه یکسانی انجام دهید،زندگیتان دچار یکنواختی می شود. اما در این فصل نباید زندگی یکنواختی داشته باشید. اگر زودتر از خواب بیدار شوید، زمان بیشتری دارید تا با دوچرخه یا پیاده به سر کار بروید یا حداقل یک راه جدید به محل کارتان کشف کنید که قبلاً نرفته باشید. حتی می توانید صبحانه را در یک کافه یا رستوران متفاوت بخورید. سعی کنید مسیرهای دیگر را نیز امتحان کنید. تابستان زمان خوبی برای تغییر است. در طول این فصل پر هیاهو و پر جنبش،راکد و بی حرکت نباشید.

    10. کارتان را برای محل کار بگذارید
    در دنیای مدرن امروزی، شغل ها خیلی روی زندگی تأثیر می گذارند، مخصوصاً مشاغلی که از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر ما را درگیر می کنند. رئیستان هر زمانی که به شما نیاز دارد، به شما زنگ می زندیا مدام برایتان ایمیل می آید و در تمام طول شب تلفنتان صدا می دهد. باید در این مورد کاری انجام دهید. وقتی سر کار نیستید، گوشی و کامپیوتر خود را خاموش کنید. به ایمیل ها جواب ندهید، مهم نیست چقدر ضروری باشند. شما 40 ساعت در هفته،حتی در بهترین فصل سال در محل کار هستید، اما هنوز هم در هر هفته حدود 100 ساعت در زمان بیداری،وقت دارید تا از زمانتان لذت ببرید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی



    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان