خانه

11 روش استفاده از عسل برای داشتن پوست، مو و ناخن های عالی

  • معمولاً همه عسل را به عنوان یک شیرین کننده سالم می شناسند، اما شاید تعجب کنید اگر بشنوید این ماده مزایای بسیار زیادی برای پوست و مو دارد.ماده ای که توسط زنبورها با جمع آوری شهد، گرده افشانی و صمغ گل ها ساخته شده، در آبرسانی، مبارزه با پیری و مبارزه با باکتری هانیز مؤثر است. بعلاوه مملو از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات شفا بخش است. دفعه ی بعد که برای خرید به فروشگاه می روید،در قفسه ها دنبال عسل خام (خالص) بگردید، عسلی که حرارت دیده یا پاستوریزه نیست. این عسل حاوی آنتی اکسیدان های فیتونوترینت می باشدکه در بهبود بعضی از بیماری ها مؤثر است، (فیتو نوترینت: ترکیبات مبارزه کننده با سرطان). در این متن چند روش برای استفاده از این ماده شگفت انگیز را عنوان می کنیم. (در بعضی از روش ها به کمک برخی مواد طبیعی دیگر).

    1. ماسک مرطوب کنندهعسل
    عسل یک ماده طبیعی است که رطوبت را جذب می کند. یعنی رطوبت موجود در هوا را گرفته و به داخل پوست برده و در لایه های آن حفظ می کند، این لایه هانیاز به رطوبتیدارندکه زمانی طولانی در آن ها باقی بماند.
    این روش را امتحان کنید: یک قاشق چای خوری عسل خام را روی پوست خشک و تمیز بمالید و بگذارید برای 15 تا 20 دقیقه بماند، بعد آن را با آب ولرم بشوئید.

    2. پاک کننده منافذ
    آنزیم موجود در عسلِ خام پوست را روشن می کند و منافذ پوست را تمیز نگه می دارد. بعلاوه خواص ضد باکتریایی عسل و روغن جوجوبا یا روغن نارگیل از تجمع باکتری ها که باعث به هم ریختن پوست و ایجاد جوش می شوند، جلوگیری می کند.
    این روش را امتحان کنید: یک قاشق غذاخوری عسل خام را با دو قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا زمانی که مخلوط خوب قوام بیاید و قابل پخش کردن روی پوست باشد. بعد آن را روی پوست تمیز و خشک بمالید و با یک حرکت دایره ای پوست را به آرامی ماساژ دهید، مخلوط را به ناحیه دور چشم نمالید. بعدآن را با آب ولرم بشوئید.

    3. لایه بردار لطیف و ملایم
    عسل مملو از آنتی اکسیدان، آنزیم و دیگر مواد مغذی است که برای تغذیه، تمیز کردن و آبرسانی پوست عالی است. جوش شیرین هم یک لایه بردار طبیعی و ملایم است که سلول های مرده پوست را از بین برده و سلول های جدید را بیرون می آورد تا رنگ پوست درخشان و روشن شود.
    این روش را امتحان کنید: دو قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. پوستتان راخیس کنید، بعدمخلوط را به آرامی با یک حرکت دایره ای روی صورت و بدنتان بمالید و بعد آن را بشوئید.

    4. محو کننده زخم
    عسل پوست را روشن می کند و ترکیبات ضد باکتریایی و ضد التهابی آن باعث از بین رفتن جای زخم و ترمیم و بازسازی بافت پوست می شود. خواص آبرسانی عسل و روغن نارگیل یا روغن زیتون به احیای سلول های پوست کمک می کند و ماساژ مداوم و ملایم پوست با استفاده از این محلول، گردش خون را افزایش می دهد که برای ترمیم پوست و تغییر و تبدیل سلول ها مؤثر است.
    این روش را امتحان کنید: یک قاشق چای خوری عسل خام را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را به ناحیه آسیب دیده بزنید و با نوک انگشتانتان با یک حرکت دایره ای یک یا دو دقیقه آن را ماساژ دهید. یک حوله داغ را روی صورتتان بگذارید و بگذارید بماند تا سرد شود. این کا را هر روز تکرار کنید.

    5. درمان آکنه
    عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است و باکتری هایی را که منجر به جوش می شوند را از بین می برد. خواص ضد التهابی عسل نیزقرمزی و سوزش پوست را کاهش می دهد.
    این روش را امتحان کنید: مقدار کمی عسل خام را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده بگذارید. سپس با آب ولرم بشوئید.

    6. خوابیدن در وان حمام
    عسل فقط مرطوب کننده و آبرسان نیست، بلکه آنتی اکسیدان های موجود در آن پوست را هم ترمیم می کنند و از پوست در برابر اکسیداسیون و آسیب های زیست محیطی محافظت می کند.
    این روش را امتحان کنید: دو قاشق غذاخوری پُر عسل خام را با یک فنجان آب داغ مخلوط کنید تا در آن حل شود. آن را در یک وان آب گرم بریزید و در وان بخوابید.

    7. مرطوب کننده کوتیکول
    عسل خام مملو از مواد مغذی و آنزیم ها برای تغذیه و درمان پوست است و ماده ای طبیعی برای جذب رطوبت است.همان طور که قبلاً اشاره شدعسل رطوبت موجود در هوا را گرفته و به داخل پوست می برد. روغن نارگیل هم از پوست محافظت می کند. اسید استیک موجود در سرکه سیب هم پوست زبر را نرم می کند و میزانPH  پوست را تنظیم می کند.
    این روش را امتحان کنید: یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری سرکه سیب و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید.به آرامی تمام کوتیکول ها را ماساژ دهید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند سپس آن را بشوئید.

    8. نرم کننده مو
    آنزیم ها و مواد مغذی موجود در عسل خام موهای تیره و کدر را درخشنده می کند بدون این کهحجم موها را کم کرده و آن ها را صاف و به هم چسبیده کند. روغن نارگیل در بدنه مو نفوذ کرده و کوتیکول را نرم و صاف کرده و موهارا براق می کند.
    این روش را امتحان کنید: یک قاشق غذاخوری عسل خام را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را به دو سوم انتهایی موهای خیستان بزنید. از پایین موها شروع کنید و به تدریج به سمت بالا بروید. بگذارید برای 20 دقیقه بماند و سپس به خوبی بشوئید.

    9. شامپوی تقویت کننده
    خواص جذب رطوبت عسل به تنظیم و حفظ رطوبت در مو کمک می کند. بعلاوه عسل فولیکول های مو را برای رشدی سالم تقویت می کند.
    این روش را امتحان کنید: یک قاشق چای خوری عسل را با شامپوی خود به اندازه یک سکه مخلوط کنید. مثل همیشه موهایتان را شامپو بزنید و به خوبی بشوئید.

    10. روشن کننده مو
    آنزیم گلوکز اکسیدان در عسل به آرامی پراکسید هیدروژن را آزاد می کند که عنصری شناخته شده برای روشن کردن رنگ مو می باشد.
    این روش را امتحان کنید: سه قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را به موهای تمیز و مرطوب بزنید و بگذارید یک ساعت بماند. بعد به خوبی بشوئید. برای گرفتن نتیجه بهتر هر هفته این کار را انجام دهید.

    11. درمان آفتاب سوختگی
    عسل رطوبت را به عمیق ترین لایه های پوست که در معرض آفتاب بودند بر می گرداند. عسل و آلوئه ورا هر دو حاوی ضد التهاب های قوی هستند که پوست سوخته را تسکین می دهند و به بهبود آن کمک می کنند.
    این روش را امتحان کنید: مقدار مشخصی از عسل خام را با دو برابرِ آن مقدار ژل آلوئه ورای خالص مخلوط کنید و آن را به پوست آفتاب سوخته بزنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زیبایی , سلامتی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • مینا ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    من هفته ای یکبار از عسل برا پوستم استفاده میکنم محشره
  • SAHAND ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    اینم خوبه ولی ساده ترین روش و کم هزینه ترین اینه که 2تاسیبو رنده کنید با شیر مخلوط کنید (شیر کم)و خیلی کم ابلیمو بزنید با پارچه ابریشم بذارین رو صورتتون (افراد سیگاری مثل من که این عادت بد رادارن حتما اینکارو بکنن)10دقیقه کافیه مادربزرگ من 92سال عمر کرد خودش میگفت از 11سالگیم این کاررا میکردم و واقعا پوستش نسبت به سنش خیلی شاداب بود البته هرروز ماساژ هم میداد
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان