خانه

15 نکته برای هر مردی که می خواهد خوش تیپ و امروزی باشد

  • یک مرد موفق مردی است که همیشه بتواند توجه اطرافیان را به خودش جلب کند و در واقع نوع انتخاب لباسش،نشان دهنده اعتماد بنفس، شخصیت، کمال و هنر اوست. یک مرد امروزی برای رسیدن به اهدافش تمام تلاش خودش را می کند و هیچ چیزی مانع رسیدن به اهدافش نمی شود. چنین مردی شخصیتی جذاب و بیاد ماندنی دارد و با نوع لباس پوشیدنش، می تواند شیک و منحصر بفرد باشد. ظاهر او از سر تا پا، موقعیت، شخصیت و افکارش را نشان می دهد.

    اکثر افراد اغلب فکر می کنند چیزی که می پوشند، نشان دهنده شخصیت و هویتشان نیست، اما نمی توان این مسئله را انکار کرد که نوع پوشش در خیلی از موقعیت ها باعث موفقیت می شود.ظاهر آراسته و مرتب برای مصاحبه شغلی، بستن قرارداد کاری و یا آشنایی با مشتریان و شرکای جدید، نکته مهمی است.کار راحت و لذت بخشی هم هست  و همیشه لازم نیست لباس های خیلی گران قیمت بپوشید. در این مقاله نکاتی را عنوان می کنیم که دانستن آن ها برای هر مردی که می خواهد مدرن و خوش تیپ باشد لازم است.

    1. کت شلوار تیرهتیپ مردانه
    ابتدا با اصول اولیه شروع می کنیم.در کمد لباس هر مردی یک دست کت شلوار تیره بایدوجود داشته باشد. حالا چه سیاه باشد، چه آبی و خاکستری تیره، براق یا مات، به هر حال کت و شلوار لازمه ی ظاهر یک جنتلمن است. چون کت و شلوار تیره تقریباً با هر چیزی ست می شود، فقط باید دقت کنید مناسب جایی که می خواهید آن را بپوشید باشد. البته می توانید کارهایی انجام دهید که تیپتان کمی سر زنده تر و جسورانه تر باشد. برای این که کمی رنگ هم به ظاهرتان اضافه کنید،ازیک دستمال جیبی پر طرح و شلوغ و یا یک کراوات پر طرح استفاده کنید.حتی اگر می خواهید امروزی تر باشید می توانید آن را با یک یقه اسکی شیک بپوشید.

    2. کت شلوار روشن
    برای یک مرد جنتلمن که دوست دارد شیک و خوش لباس باشد،داشتن یک کت شلوار روشن لازم است.نوعی تنوع هم هست. خاکستری روشن، آبی روشن یا انواع کتان، برای روزهای آفتابی انتخاب خوبی است و مطمئناً با پوشیدن آن ها توجه همه را به سمت خودتان جلب می کنید.می توانید یک کت شلوار کلاسیک راه راه با رنگ های روشن تر مثل شکلاتی روشن و سفید و به همراه آن یک پبراهن سفید و کراوات سیاه یا خاکستری بپوشید. اگر می خواهید کتان روشن بپوشید، پیراهنتان باید کمی تیره تر یا حتی چهارخانه باشد.

    3. پیراهن دکمه دار سفید
    یک مرد با کلاس و خوش تیپ باید یک پیراهن دکمه دار سفید هم داشته باشد.با این پیراهن تیپتان کمی غیر رسمی ترمی شود. می توانید آن را با جین بپوشید به همراه یک کمربند.حتی می توانید از بند شلوار یا پاپیون استفاده کنید.اگر پیراهن سفید ساده رابا یک بافت یقه هفت ست کنید، بسیار شیک و آراسته به نظر می رسید.

    4. پیراهن دکمه دار رنگی
    پیراهن رنگی، فقط شامل پیراهن های تک رنگ نمی شود، بلکه می توانید از پیراهن هایچند رنگیا طرح دار هم استفاده کنید. هر رنگی می تواند باشد، از آبی روشن گرفته تا پرتقالی تند. ست کردن این پیراهن ها با کت و شلوار تیره کار سختی نیست و قطعاً ظاهرتان را خلاقانه تر می کند.اگر می خواهید پیراهنتان طرح دار باشد، پیراهن چهار خانه درشت انتخاب خوبی است. اما پیراهن خال خال یا چهار خانه ریز هم به همان اندازه می تواند جذاب باشد. استفاده از رنگ های متضاد هم روش خوبی است که می توانیداز بهترین ترکیب بندی ها در تیپتان استفاده کنید. روی این پیراهن ها جلیقه هم می توانید بپوشیدو یک کراوات با رنگ مکمل را با آن ست کنید.

    5. کت پشم و نخ (فاستونی)
    در روزهای پاییزی، کت پشم و نخ (فاستونی) را انتخاب کنید.در بافت این نوع کت ها رنگ های مختلفی در هم تنیده شده، بنابراین می توانید شلواری را با همان رنگ ها با آن ست کنید. محبوب ترین کت های پشمی چهار خانه و شطرنجی و یا با بافت های مورب هستند و با نیم بوتچرم و کیفرو دوشی (که به صورت مورب روی شانه قرار میگیرد)، عالی می شوند.برای این که شبیه استاد دانشگاه شوید یک پیراهن کتان تیره یا روشن تک رنگ با آن بپوشید!

    6. جلیقه
    یکی از لباس های چند منظوره که اغلب مردان آن را فراموش می کنند، جلیقه است. به همراه یک کت شلوار تیره با کراوات مشکی، یک انتخاب خوب برای هر مرد جنتلمن و موفق است. به هر حال می توانید جلیقه را با یک تیپ غیر رسمی هم بپوشید و آن را با شلوار شکلاتی یا کرم و کفش راحتی مشکی (گشاد و بدون بند) و یا با جین تیره و نیم بوت جیر، یا با شلوار رسمی و یک کت پشمی، ست کنید. هر کدام را که انتخاب کنید، پوشیدن جلیقه کمی غیر متعارف و منحصر بفرد است که لازمه یهر مرد خوش پوش و با اعتماد بنفس است.

    7. جین تیره
    هر مردی دوست دارد در روزهای تعطیل، کمی غیر رسمی تر و راحت تر لباس بپوشد. به همراه جین، کفش رسمی و مردانه هم می توانید بپوشید، اما اگر می خواهید غیر رسمی تر باشید،نیم بوت بندی چرم بپوشید. پیراهن های زیادی را می توانیدبا جین تیره بپوشید و آن رابا یک کمربند پهن چرم ست کنید و یا اصلاً بدون کمربند بپوشید.هم می توانید کت ابریشمی یا پشمی با آنبپوشید، هم یک بافت طرح دار یا رنگی.

    8. کت بلند
    اگر می خواهید در هوای نامناسب خوش تیپ و آراسته و مرتب بمانید تنها چیزی که نیاز دارید یک کت بلند است. رنگ بژ، مشکی یا آب سیر را انتخاب کنید یا برای جلب توجه بیشتر از رنگ های قرمز یا سبز تیره استفاده کنید.غیر از کفش مناسب، به یک شال گردن شیک و با کلاس هم نیاز دارید. برای تکمیل این تم خاص می توانید از یک کلاه مدل همفری بوگارت و یک چتر استفاده کنید!

    9. کفش  چرم مشکی
    وقتی برای خرید لباس می روید، اولین چیزی که باید بخرید، کفش است. بهترین نوع کفش های بندی اسپرت، نیم بوت بندی مشکی است. قسمت مچ آن باید باریک باشد و جلوی آن گرد باشد و به هیچ وجه مربع نباشد. هم می توانید آن ها را با کت شلواربپوشید هم جین. هر جایی هم می توانید آن ها را بپوشید. برای تنوع می توانید مدل کفش های راحتی و غیر رسمی (penny loafers) بپوشید. کفشتان را با یک جفت جوراب کلاسیک یا حتی کمی فانتزی (حتی راه راه یا طرح های دیگر) ست کنید، حتی می توانید جوراب ساق کوتاهِ روی مچ بپوشید.

    10. کفش چرم قهوه ای
    کفش های مردانه به رنگ خرمایی یا شاه بلوطی یا شکلاتی نسبت به رنگ کلاسیک مشکی، تیپتان را خیلی بهتر می کند.می توانید آن ها را با کت شلوار رسمی و یا لباس های مردانه دیگری بپوشید. این رنگ ها را با کت شلوار مشکی هم می توانید بپوشید، اما با رنگ های دیگری هم ست می شوند. اگر آن ها را با شلوار خاکی یا کرم رنگ و پیراهن سفید با آستین های تا شده بپوشید، عالی می شوند. کفش های قهوه ای روشن نیاز به مراقبت بیشتری دارند و کفش های واکس زده و تمیز نشانه ییک مرد جنتلمن است.

    11. کراوات
    برای ست کردن کراوات با بقیه لباس ها راه های زیادی وجود دارد. هم با لباس های رسمی ست می شوند هم غیر رسمی. البته مدل یقه اتان را هم باید در نظر بگیرید، چون هر مدل یقه ای به هر نوع کراواتی نمی آید. طول و عرض کراوات باید با مدل کت هماهنگ باشد. می توانید از کراوات های تک رنگ روی پیراهن های طرح دار یا برعکس استفاده کنید. انواع مختلف گره را امتحان کنید. از مدل کراوات کلاسیک گرفته تا مدل های اسپرت و مدرن. برای داشتن ظاهری رسمی تر از یک سنجاق کراوات استفاده کنید.

    12. کیف
    انتخاب کیف بستگی به نوع شغلتان دارد. کیف های رسمی اسناد و کلاسیک دیگر خیلی مد نیستند، چون طراحان جدید از مدل های نرم تر و همه کاره استفاده می کنند. کیف های رو دوشی مدل کج و کیف های بند دار دانشگاهی ظاهر شما را جدی تر می کند و جای کافی هم برای برای کاغذها و یا تبلت دارند. یک دفترچه یادداشت چرم با یک کت و شلوار رسمی عالی می شود و حتی تبلت و چیزهای دیگر را هم می توانید در آن جا دهید. وقتی بیرون از اداره هستید، باید یک کیف قابل حمل برای تمام وسایل ضروری که یک مرد جنتلمن به آن ها نیاز دارد، داشته باشید.

    13. کمربند چرم
    اگر انتخاب لباس هایتان درست باشد، چیزی به سادگی یک کمربند می تواند توجه و نظر همه را به سمت شما جلب کند! موقع انتخاب یک کمربند مناسب که به کت شلوارتان هم بیاید، باید به خاطر داشته باشید که بهتر است از رنگ های معمول مثل مشکی، قهوه ای و شکلاتی و کرم استفاده کنید. رنگ کمربند باید با کفش هایتان ست باشد و حتی اگر می توانید از یک نوع چرم استفاده کنید. کمربند براق بهتر است. سگک کمربند باید ساده و جلا داده شده باشد. برای داشتن ظاهری غیر رسمی، کمربندتان باید پهن تر باشد یا لا اقل باریک تر از یک کمربند رسمی باشد و از رنگی متضاد با بقیه لباس هایتان استفاده کنید.

    14. کیف پول چرم
    انتخاب کیف پول هم خیلی مهم است. رنگ های کلاسیک و سنتی، مشکی، قهوه ای و شکلاتی هستند، اما از رنگ های دیگر هم می توانید استفاده کنید. نکته اصلی راجع به یک کیف پول قابلیت ها و کاربردش است. یک کیف پول مدل کُتی را انتخاب کنید که جای زیادی برای انواع کارت هایتان داشته باشد. می توانید خودتان روی کیفتان حکاکی کنید یا از کیف هایی با طراحی پوست ماری استفاده کنید.

    15. ساعت
    انتخاب ساعت مچی خیلی کار سختی نیست. فقط باید ساعتتان با شخصیت شما هماهنگ باشد. می توانید مدل های ساده یا لوکس را انتخاب کنید. مثلاًطلای زرد با یک بند چرم قهوه ای یا کروم سیاه استیلبا یک بند سرامیکی. ساعت ظریف ترین و حساس ترین وسیله در وسایل هر مردیاست و یکی از زیباترین وسایلی است که در ظاهر شما تأثیر فوق العاده ای می گذارد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها مد ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان