خانه

5 تفاوت مردان و زنان در روابط

  • مردان و زنان از بسیاری جهات با هم متفاوت هستند. اما خارج از اختلاف های فیزیکی، بسیاری از ما متوجه نیستیم این تفاوت ها چقدر عمیق هستند، مخصوصاً در روابط. زنان و مردان حتی از نظر سطح شناختی، عاطفی، هورمونی و سلولی نیز فرق زیادی با هم دارند. 5 تفاوت مردان و زنان در روابط
    انتخاب ها، اهداف و مسیرهایی که مردان و زنان در زندگی برای خود انتخاب می کنند، بسیار متفاوت است. اما به دلایلی وقتی وارد یک رابطه عاشقانه می شویم، انتظار داریم این مسیرها هم جهت و هم راستا باشند. ما توقع داریم طرف مقابلمان مثل ما فکر کند، احساس کند، رفتار کند و یا حتی مثل ما عمل کند. این طرز تفکر اشتباه و برای یک رابطه بسیار خطرناک است، چون باعث ناامیدی، خشم، سرخوردگی و حتی ناراحتی بسیار می شود.
    با وجود تمام این تفاوت ها، مردان و زنان می توانند همدیگر را از روش های فوق العاده ای کامل کنند، تا زمانی که ما برای درک و پذیرش این تناقضات، پیچیدگی ها و تفاوت های زیبا واقعاً تلاش کنیم.
    1.  گفتگوی درونی و بیرونی
    وقتی صحبت از کشمکش و جر و بحث به میان می آید، مغز زنان معمولاً طوری طراحی شده که ترجیح می دهند مسائل و مشکلات را از طریق گفتگو و به صورت شفاهی ارزیابی و حل کنند. آن ها از ابتدا تا پایان موضوع یا مسئله ای را با دقت می سنجند و بررسی می کنند. زنان دوست دارند درباره آن مسئله صحبت کنند و یا آن موضوع را پیش بکشند تا زمانی که تا حدودی احساس رضایت کنند.
    ولی مردان اغلب ترجیح می دهند که با مسائل و مشکلات به صورت درونی برخورد کنند. خیلی دوست ندارند مسائل و مشکلات را از طریق گفتگو بررسی کنند. گاهی یک دیوار دور خودشان می کشند، عقب نشینی می کنند یا کنار می کشند. ترجیح می دهند مسائل و مشکلات را اول در ذهن خودشان بررسی کنند و بفهمند، شاید بعداً درباره آن صحبت کنند.
    طرز برخورد مردان با استرس معمولاً فراموش کردن آن موضوع یا نادیده گرفتن احساساتشان است. ولی زنان اگر راجع به موضوعی استرس داشته باشند، ترجیح می دهند درباره آن موضوع صحبت کنند.
    2.  عاطفی
    زنان نسبت به مردان بیشتر به روابط میان فردیِ عمیق نیاز دارند. آن ها یک حس کنجکاوی ذاتی نسبت به مردم، احساسات و روابط دارند. در صورتی که مردان دوست دارند بیشتر درگیر جنبه های عملی، منطقی و امکان پذیر شوند.
    زنان دوست دارند درک شوند، ولی مردان به اندازه زنان نیازی به درک شدن ندارند. در عوض انتظار تأیید، احترام و قدرانی دارند. زنان برعکس مردان احساسات خود را بیشتر بیان می کنند.
    3.  هویت
    زنان دوست دارند هویتشان را روابط پیدا کنند. آن ها در یک رابطه فقط مجذوب طرف مقابلشان نمی شوند، بلکه مجذوب خود آن رابطه هم می شوند. مردان این حس خودآگاهی را بیشتر در کار، سرگرمی ها و دیگر مشغله هایشان پیدا می کنند.
    4.  رابطه جنسی
    میل جنسی یک زن بر اساس چرخه قاعدگی او کم و زیاد می شود. ولی میل جنسی مردان ثبات بیشتری دارد. زنان اغلب از طریق تماس فیزیکی، گفتگو و رفتارهای عاشقانه تحریک شده و مجذوب طرف مقابلشان می شوند تا این که تحت تأثیر ظاهر و قیافه باشند. اما مردان در ابتدا فقط با دیدن تحریک می شوند.
    5.  نقش ها و مسئولیت ها
    نقش هایی که مردان و زنان در روابط و در زندگی شان ایفا می کنند، با هم فرق دارد. فرقی ندارد مادر باشند یا پدر، نان آور خانواده، خانه دار، حسابدار، آشپز یا ناظم. با وجود تمام این تفاوت ها، درک و احترام به اهداف شخصی، برای هر دو طرف، در رابطه مهم است. یکی دیگر از مسائل مهم در یک رابطه، قدرانی و احترام به نقش منحصر بفرد شریک زندگی است.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان