خانه

5 ماده غذایی برای کاهش وزن

  • وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، دو راه وجود دارد. یکی از طریق ورزش و دیگری از طریق رژیم غذایی است. معمولاً افراد وقتی می خواهند وزن کم کنند هر دو کار را با هم انجام می دهند. اما اکثر افراد در مورد رژیم غذایی تصورات غلطی دارند. اگر شما هم فکر می کنید که تنها راه کاهش وزن یک رژیم غذایی با حذف غذاهاست(که شاید تا حدی مفید باشد)، اما تنها راه حل نیست. با خوردن برخی از غذاهای سالم و کاملاً طبیعی می توانید وزن کم کنید.در واقع خوردن مواد غذایی خاصی، به اندازه کافی، می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. در این متن به 5 مورد از این غذاها و این که چگونه باعث کاهش وزن می شوند، نگاهی می اندازیم.

    روغن نارگیلروغن نارگیل
    شاید کمی باور نکردنی باشد. این روغن یکی از پر انرژی ترین مواد غذایی و یک ترکیب سالم برای هر رژیم غذایی است. استفاده ی آن در بین فرهنگ های مختلف دنیا تاریخچه ی طولانی دارد و در کاهش وزن نیز مؤثر است. اول از همه این که روغن نارگیل سطح انرژی را افزایش می دهد. این روغن از اسید لوریک ساخته شده که به سرعت متابولیزه شده و به عنوان چربی ذخیره نمی شود. در عوض مستقیماً به داخل کبد می رود، جایی که تبدیل به انرژی می شود. چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل در صبح انرژی تان را به اندازه 5 درصد در طول روز افزایش داده و برای ورزش کردن و فعال بودن انگیزه بیشتری به شما می دهد. روغن نارگیل گرسنگی را نیز کاهش داده و میل و هوس به خوردن را کمتر می کند. از دیگر خواص مهم روغن نارگیل این است که توانایی بدن را برای هضم و جذب مواد مغذی افزایش می دهد.خوردن این روغن باعث می شود بدون احساس ضعف و گرسنگی کمتر بخورید و به خاطر این که مواد مغذی مورد نیاز شما را فراهم می کند، بدنتان تحت فشار قرار نگرفته و سلامتی تان به خطر نمی افتد.

    کتون های تمشک
    علاوه بر اضافه کردن روغن نارگیل به رژیم غذاییتان، خواص کتون های تمشک (آنتی اکسیدانی که در تمشک یافت میشود)را هم نباید نادیده بگیرید. مواد تشکیل دهنده ی درون تمشک (موادی که باعث ایجاد بوی این میوه می شود) که در واقع باعث سرعت بخشیدن به تجزیه چربی ها می شود.طبق نظریه محققان این اتفاق به دلیل این است که کتون ها باعث تولید آدیپونکتین اضافی در بدن می شوند. این پروتئین تنظیم کننده متابولیسم است وباعث بهتر تجزیه شدن چربی های ذخیره شده می شود. برای این که کتون های تمشک را وارد رژیم غذایی خود کنید، باید یک مکمل سالم را پیدا کنید که حاوی کتون های تمشک طبیعی بدون هیچ گونه افزودنی باشد.

    چایی سبز
    چایی سبز یکی دیگر از آن مواد غذایی است که خواص بسیار زیادی دارد. مطالعات اخیر نشان داده که یکی از این خواص کاهش وزن است. مواد فعال زیستی (یا زیستکنشور: دارای قابلیت کنش و واکنش با بافت زنده) در برگ چای در آب حل شده و این نوشیدنی را ایجاد می کند. وقتی برگ های چای در آب حل می شوند، ترکیبی به نام EGCG منتشر می شود (یک ماده افزایش دهنده متابولیسم). بعد از نوشیدن، چای تجزیه شده و جریان خون را به گردش در می آورد. همچنین از آنزیم هایی که نوراپینفرین (نورآدرنالین) را تجزیه می کنند جلوگیری می کند، چون این ماده برای خلاص شدن از شر چربی ها ضروری است.

    جو
    اگر جو دوست دارید و زیاد می خورید، به این کار ادامه دهید! جو کاهش وزن را راحت تر می کند، چون باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید. همچنین جو طبیعی سرشار از فیبر است که باعث بهبود سیستم گوارشی شده و بدنتان را سالم تر و تنظیم تر نگه می دارد. وقتی می خواهید جو بخرید، دانه های طبیعی تر و بزرگ تر را بخرید، نه بسته بندی هایی که کالری و شکر زیادی دارند. اگر می خواهید بیشتر غذاهای سالم بخورید، کمی روغن نارگیل را داخل بلغور جو دوسرِ گرم بریزید تا یک صبحانه عالی داشته باشید.

    یوهیمبین
    یک ماده طبیعی است که از درختان همیشه سبز بومی در افریقا استخراج می شود. یوهیمبین را به عنوان مکمل طبیعی برای کاهش وزن می شناسند.البته مانند سایر غذاها در این لیست، کاملاً اثبات شده نیست، اما برخی از مطالعات نشان داده که به افزایش تجزیه رسوبات چربی کمک می کند. البته ضرری هم برای شما ندارد و ارزش امتحان کردن را دارد. از دیگر خواص و استفاده های دارویی این ماده شامل درمان اختلال در نعوذ و سایر مشکلات جنسی است.

    از امروز شروع به کاهش وزن به طور طبیعی  کنید. با حذف غذاهای چرب، ورزش منظم و قرار دادن این 5 ماده غذایی در رژیم غذایی اتان، می توانید پروسه کاهش وزن را سرعت بخشیده و به اندام ایده آلتان برسید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها لاغری , تناسب اندام ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان