خانه

5 نکته که در مورد دویدن باید بدانید

  • همه ما می دانیم که دویدن اثر زیادی در سلامتی و کاهش وزن ما دارد ولی اطلاعات ما در مورد این ورزش خیلی کم است و ممکن است این مسئله باعث شود تا ما اثر مثبتی که باید از دویدن را بگیریم ، دریافت نکنیم.در اینجا شما را از 5 نکته در مورد دویدن آگاه می کنیم.

    1.همه می توانند انجام دهند.دویدن
    خیلی از افراد فکر می کنند فقط کسانی که لاغر هستند و وزن کمی دارند می توانند بدوند.ولی این فکر اشتباه است و هر کسی با هر وزن و شکل بدنی می تواند این ورزش را انجام دهد.حتی سرعت دویدن نیز به وزن بدن ارتباطی ندارد.

    2.بدن خود را گرم کنید.
    قبل شروع به دویدن ، حتما بدن خود را با چند حرکت کششی گرم کنید.این کار هم باعث می شود تا اثر دویدن روی بدن شما بیشتر شود و هم احتمال آسیب دیدگی کمتر می شود.

    3.برای سلامت زانوها مفید است.
    دویدن بر خلاف تصور عموم مردم باعث تقویت زانوها و دیگر مفاصل می شود.فقط باید کفش مناسب ، سطح مناسب و مقدار دویدن را با پزشک خود هماهنگ کنید تا مناسب با شرایط شما این موارد مشخص شود.

    4.تنها دویدن کافی نیست.
    این نکته درست است که دویدن باعث کاهش وزن می شود ولی برای شکل دهی به بدن و داشتن اندام زیبا ، انجام حرکات دیگر نیز لازم است.بعد از دویدن با استفاده از وزنه ، حرکات ورزشی انجام دهید تا خوش فرم شوید.

    5.با کفش بدوید.
    ممکن است در خانه بخواهید بدوید و یا در کنار ساحل دوست داشته باشید روی شن ها بدون کفش بدوید ولی انین کار باعث صدمه به بدن شما می شود.همیشه و در همه شرایط از کفش مناسب دویدن استفاده کنید.

    اختصاصی سایت زیباکده
    برچسب ها سلامتی , ورزش ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان