خانه

5 پیشنهاد برای تابستانی سالم و شاد

  • تابستان فصل تعطیلات است. همه بچه ها دوست دارند تابستانی پر از شادی و تفریح داشته باشند. والدین هم دوست دارند در کنار خانواده و فرزندانشان به آن ها خوش بگذرد. البته در کنار تفریحات، غذاهای متنوع و ... باید حواستان به سلامتی خود و خانواده تان هم باشد. 5 پیشنهاد برای تابستانی سالم و شاد
    تغذیه، میزان فعالیت ها و ورزش باید متعادل باشد. در غیر این صورت هم خودتان هم فرزندانتان در طول تابستان دچار عادات غلط غذایی، کم تحرکی و در نهایت اضافه وزن می شوید. مخصوصاً بچه ها، حالا که مدرسه نمی روند، بیشتر وقت خود را صرف بازی های کامپیوتری و ... می کنند و دچار بی تحرکی می شوند. نکات زیر را در این مورد بخوانید.

    1.  فعالیت های ورزشی پر هیجان
    از نظر سلامتی، کودکان 5 تا 11 ساله باید حداقل 60 دقیقه در روز، فعالیت بدنی متوسط تا شدید داشته باشند، فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری، شنا، حتی بازی و دویدن در زمین بازی. البته فعالیت های مورد علاقه هر کسی متفاوت است، مثلاً فوتبال، اسکیت و ...

    2.   آب خوردن به میزان کافی
    بچه ها اکثراً دوست دارند در هوای گرم تابستان نوشیدنی های شیرین و گاز دار، آب میوه و ... بخورند، ولی باید حواستان باشد به منظور آبرسانی کافی به بدن، باید در طول روز به میزان کافی آب بخورند. سالم ترین و بهترین نوشیدنی برای تابستان، آب است. چون مثل سایر نوشیدنی ها شکر و مواد مضر ندارد.

    3.  تغذیه کافی و سالم
    در فصل تابستان اکثر خانواده ها ترجیح می دهند به مسافرت، پارک یا پیک نیک بروند، خلاصه وقتشان را خارج از خانه بگذرانند. به جای این که در طول این سفرها یا پیک نیک ها، غذاهای مضر و ناسالم، فست فود، خوراکی و اسنک های چرب، شور یا خیلی شیرین بخورید، از قبل یک سری خوراکی ها و غذاهای سالم را پَک کنید و با خودتان ببرید. مثل انواع پنیرهای سالم و خوشمزه، میوه، سبزیجات، آجیل خام و تنقلات. هم سالم و مفید هستند، هم شکر و نمک اضافی ندارند، قند خون و فشار خون را هم بالا نمی برند.

    4.  فعالیت های جدید را امتحان کنید
    در طول فصل تابستان اکثر والدین نمی دانند برای تعطیلات فرزندان خود چطور برنامه ریزی کنند تا هم مفرح باشد، هم چیزهای جدیدی یاد بگیرند، هم از تعطیلات خود لذت برده و دچار بی حوصلگی، تنبلی و کم تحرکی نشوند. رفتن به زمین بازی و پارک و پیک نیک برای بچه ها هیجان انگیز و مفرح است، ولی اگر هر روز به همین شکل باشد، بچه ها بتدریج دچار روزمرگی می شوند. در عوض می توانید با ماشین یا دوچرخه به گردش بروید، یا حتی پیاده روی کنید و محله اتان را ببینید، جاهایی که تا به حال ندیده بودید، یا با ماشین به جاهای دورتر بروید که تا به حال نرفته بودید. با تغییر مناظر و محل ها می توانید حسی از ماجراجویی و اکتشاف را به همراه فرزندانتان تجربه کنید. شاید در طول این مسیرها دوستان جدیدی هم پیدا کنید!

    5.  تنظیم زمان خواب
    یکی از بهترین کارهایی که والدین در طول این فصل باید انجام دهند، برنامه ریزی برای خواب منظم و به اندازه فرزندان است تا به آن برنامه عادت کرده و دچار کمبود خواب نشوند. البته بیش از حد نیز نباید بخوابند، چون دچار کسلی و بی تحرکی می شوند. خوابشان باید به اندازه و متعادل باشد. اگر کودکان خواب کافی داشته باشند، در طول روز هم انرژی بیشتری دارند، هم از لحاظ جسمی و ذهنی وضعیت بهتر و سالم تری پیدا می کنند.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان