خانه

6 دلیل عقب افتادن پریود (عادت ماهیانه )

  • خیلی از خانم ها فکر می کنند دلیل عقب افتادن پریود ، حاملگی است در حالی که یکی از چندین دلیل آن ، باردار بودن است.در اینجا 6 دلیلی که باعث عقب افتادن عادت ماهیانه می شود را با هم مرور می کنیم تا بهترین روش را برای درمان این مشکل پیدا کنیم.

    1.نا متعادل شدن هورمون هاعادت ماهیانه
    یکی از دلایل اصلی عقب افتادن پریود ، تغییر در هورمون ها است و چون چرخه قاعدگی ارتباط مستقیمی با هورمون ها دارد ، این مسئله باعث به هم خوردن این چرخه و کامل نشدن این دوره می شود.در این موارد به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش هورمون تغییرات شما مشخص شود و با داروهای مناسب این تعادل برگردد.

    2.دارو
    مصرف بعضی از داروها باعث نا منظم شدن عادت ماهیانه می شود.برای همین با پزشک خود در مورد اثرات جانبی داروهایی که مصرف می کنید ، صحبت کنید.داروهایی مثل ضد افسردگی ، شیمی درمانی و آسم باعث عقب افتادن پریود می شود.

    3.تیروئید
    اگر پریود شما نامنظم شده است ، می توان نشانه این باشد که مشکل شما از تیروئید است و باید آزمایش لازم در این زمینه را انجام دهید.

    4.ورزش سنگین
    خانم هایی که شروع به ورزش های سنگین می کنند ، در بعضی مواقع دچار این مشکل می شوند و از دست دادن مقدار زیادی از انرژی باعث عقب افتادن چرخه می شود.

    5.قرص های ضدبارداری
    استفاده مرتب از این قرص ها باعث می شود که تغییراتی در هورمون های بدن ایجاد شود و سیکل همیشگی به طور کامل ایجاد نشود.در این زمان حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

    6.تنش و استرس
    شاید متوجه نشویم که زمانی که استرس می گیریم تعادل هورمون ها به هم می خورد و به راحتی باعث تغییر در زمان پریود ما می شود.

    اختصاصی سایت زیباکده

    برچسب ها زنان , سلامتی ,
       55

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان