خانه

6 نکته برای حفظ سلامتی در محیط کار

  • در صورتیکه شغل شما نیازمند فعالیت فیزیکی یا حرکت نباشد، حفظ سلامتی در محیط کار آسان نخواهد بود. مشکل هنگامی پیچیده تر می شود که مجبورید با کامپیوتر کار کنید. کار کردن با کامپیوتر یا شاغل بودن در محیطهای بسیار رسمی شما را به نشستن در یک حالت ثابت به مدت زیاد وا می دارد. این نوع نشستن نه تنها به کمر و چشمان شما آسیب می رساند بلکه مشکلات دیگری برای سلامتی شما از جمله افزایش وزن را به همراه خواهد داشت. البته راههای زیادی برای حفظ سلامتی در محیط کار وجود دارد که در اینجا چند تایی از آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

    1. به خود استراحت های کوتاهی بدهیدمحل کار
    اگر شغلتان  شما را وادار به نشستن برای ساعتهای متمادی در یک مکان خاص می کند ، زمانهای کوتاهی را به خودتان استراحت بدهید. شما می توانید به کافه تریا یا دستشویی بروید، یا در اتاق کارتان راه بروید. این کار برای مدت کوتاهی بدن شما را از وضعیت بدی که در آن قرار دارد  می رهاند و همچنین یک ورزش خوب نیز به شمار می رود.

    2. از خوردن هله هوله اجتناب کنید
    قسمت بد خوردن مواد غذایی در محل کار اینست که شما اصلا دقت نمی کنید که چه چیزی را و به میزان می خورید. بهتر است خوردن هله هوله را در محیط کار متوقف کنید این نه تنها برای تناسب اندام شما مفید خواهد بود بلکه به سلامتی شما نیز کمک خواهد کرد. اگر دوست دارید  هنگام کار کردن چیزی بخورید بهتر است مقداری هویج یا هر نوع سبزیجات دلخواه را با خود به محل کارتان ببرید.

    3. مقدار زیادی آب بنوشید
    نوشیدن مقدار زیاد آب هنگام کار کردن بسیار مهم است. هنگامی که مدت زیادی ثابت نشسته ایم تصور می کنیم تشنه نیستیم اما بدن در هر حالتی که باشد به آب نیاز دارد. اگر محل کار شما مجهز به سیستم تهویه هوا است بدن شما بیشتر در معرض کم آبی قرار خواهد گرفت، پس بهتر است به صورت منظم و به میزان لازم به بدنتان آب برسانید.

    4. نرمش های کوتاه انجام دهید
    هنگام کار دوست دارید حداقل توجه را به سمت خود جلب کنید اما اگر در محیط کارتان جایی وجو دارد که می توانید به مدت کوتاهی در آن حرکات کششی یا یوگا انجام دهید، این فرصت را از دست ندهید. عضلات بدن را توسط حرکات کششی بکشید و پس از آن اجازه دهید برای مدتی عضلات آرام گیرند.

    5. در خوردن قهوه زیادی روی نکنید
    افرادی که مدت زیادی را در محل کارشان سپری می کنند به میزان زیادی به نوشیدن قهوه وابسته می گردند. آنها قهوه را به علت انرژی لحظه ای که به دلیل وجود کافئین ایجاد می نماید و همچنین برای دور کردن حس خواب آلودگی می نوشند. اعتیاد به کافئین برای سلامتی مضر است، پس اگر می خواهید در محیط کار نیز سلامتیتان را حفظ نمایید در نوشیدن قهوه زیاده روی نکنید.

    6. هر از گاهی از مانیتور فاصله بگیرید
    چشمان شما آینه سلامتی شما هستند. گاهی از مانیتور فاصله بگیرید و بگذارید چشمانتان استراحت نمایند. هرگز چشمانتان را نمالید و اگر برایتان ممکن است آنها را با آب بشویید تا گرمای اضافی آنها را کاهش دهید.

    اگر مواد خوراکی سالم بخورید، گاهی نرمش کنید و در زمانهای مناسب استراحت کوتاهی داشته باشید، سلامت شما حفظ خواهد شد. اگر نگران تناسب اندامتان هستید به میان وعده هاییکه در محل کار می خورید بیشتر دقت کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی
    برچسب ها زندگی , سلامتی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان