خانه

7 علامتی که نشان می دهد طرف مقابلتان گزینه مناسبی برای ازدواج است

  • وقتی به کسی علاقه داشته باشید، مدام به این مسئله فکر می کنید که آیا این شخص گزینه مناسبی برای ازدواج هست یا نه. البته تشخیص این مسئله کار راحتی نیست. چون وقتی حرف از ازدواج به میان می آید، باید مردی را انتخاب کنید که بتوانید در هر شرایطی روی او حساب کنید. فردی که حتی اگر مدت زمان زیادی هم از آشنایی تان می گذرد، هنوز هم عاشقانه شما را دوست داشته باشد، به شما اهمیت دهد، از شما حمایت کند، در شرایط سخت کنار شما حضور داشته باشد و بتوانید به او تکیه کنید. 7 علامتی که نشان می دهد طرف مقابلتان گزینه مناسبی برای ازدواج است

    1.  از هر طریقی نشان دهد که قدر شما را می داند و شما برایش مهم هستید
    این که طرفتان قدر شما را بداند و به شما افتخار کند، یک اصل مهم و ضروری برای با هم بودن است. در این صورت می توانید یک عمر با هم باشید و با هم پیر شوید. مهم نیست از چه طریقی حس قدردانی خودش را نشان می دهد، چون هر کسی به روش خودش احساساتش را نشان می دهد، ممکن است مردی با گل خریدن این احساسش را نشان دهد، یا مثلاً در کارهای خانه به شما کمک کند تا نشان دهد حواسش به شما هست و به شما اهمیت می دهد. چیزی که مهم است این است که شما تردید نداشته باشید که او قدرتان را می داند و برای شما همیت قائل است.

    2.  خانواده برای او در اولویت است
    ازدواج فقط به این معنی نیست که رابطه تان را تبدیل به یک رابطه پایدار و دائمی کنید. ازدواج یعنی تشکیل یک خانواده و این که شما برای این منظور کنار هم باشید. مردی که می خواهید با او ازدواج کنید، باید عمیقاً به خانواده اهمیت بدهد و مراقب خانواده اش باشد. چه خانواده خودش چه خانواده ای که با شما تشکیل می دهد و چه اقوامش، باید برای او در اولویت باشد.

    3.  موقعیت ثابت و مستحکمی از نظر کاری داشته باشد
    ازدواج کردن فقط یک اتفاق و پروسه عاشقانه نیست. نوعی تعهد مالی و مسئولیت پذیری است. وقتی ازدواج می کنید، انتظار دارید مردی که با او ازدواج کردید، مسیر شغلی ثابت و مشخصی داشته باشد و توانایی این را داشته باشد که روی پاهای خود بایستد. البته شما نیز باید در شرایط سخت به او کمک کنید. فراز و نشیب های زیادی در زندگی وجود دارد که با آن روبرو می شوید. ولی انتخاب زمان مناسب برای ازدواج هم خیلی مهم است. هر دو باید آمادگی لازم را داشته باشید، مخصوصاً طرف مقابلتان از لحاظ مالی و موقعیت مالی باید آمادگی داشته باشد.

    4.  ارزش ها و عقایدش شبیه شما باشد
    مسائل زیادی در زندگی پیش می آید که باید درباره آن ها با هم صحبت کنید: بچه ها، مشکلات مالی، مذهب و مسائل اعتقادی، شیوه زندگی و .... پس قبل از ازدواج باید مطمئن شوید که درباره مسائل مهم و بزرگ زندگی یا درباره هر موضوع دیگری که برایتان اهمیت دارد، با هم تفاهم دارید. شاید طرف مقابلتان انسان خیلی خوبی باشد، ولی اگر سبک زندگی، اهداف و ارزش هایش با شما متفاوت باشد، برای زندگی با شما مناسب نیست.

    5.  شما را قضاوت نکند
    حتماً دوست دارید با کسی ازدواج کنید که شما را همان طور که هستید بپذیرد و دوست داشته باشد. بتواند در هر شرایطی از شما پشتیبانی و حمایت کند، مهم نیست از چه طریقی. همسر نیز مثل یک دوست صمیمی، باید بتواند در سختی ها و مشکلات زندگی کنار شما باشد. می تواند از شما سؤال بپرسد، شاید حتی گاهی شما را وادار به کاری کند یا حتی اصرار کند که طور دیگری فکر کنید، اما هرگز نباید شما را قضاوت کند.

    6.  اولین شخصی باشد که در بحران ها دوست دارید با او مشورت کنید یا از او کمک بگیرید
    همسرتان باید دقیقاً همان شخصی باشد که در موقعیت های ضروری و سخت به او پناه می برید. اگر مردی که می خواهید با او ازدواج کنید در بحران ها و شرایط سخت خیلی خوب عمل نمی کند، یا به اندازه کافی قوی نیست یا نمی توانید در شرایط سخت به او تکیه کنید، گزینه مناسبی برای ازدواج نیست. زندگی گاهی خیلی سخت می شود، بنابراین باید مطمئن شوید در شرایطی که به او نیاز دارید در کنار شما حضور دارد.

    7.  قابل اعتماد باشد
    مهم نیست از چه طریقی بفهمید. ولی باید بتوانید در زندگی به همسرتان اعتماد کنید. حتی زمانی که با دوستانش بیرون می رود. اگر حتی ذره ای به او بی اعتماد هستید، یا از وفاداریش نسبت به خودتان یا رابطه اتان مطمئن نیستید، گزینه مناسبی برای ازدواج نیست. اگر می خواهید با کسی ازدواج کنید باید صد در صد به او اعتماد داشته باشید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان