خانه

7 موردی که در زندگی می توانید کنترل کنید

  • گاهی زندگی بسیار پیچیده می شود. مسائل زیادی در زندگی روزمره همه ی ما وجود دارد که باید بتوانیم آن ها را مدیریت و کنترل کنیم، مثل شغل، روابط، خانواده، ورزش، خواب و .... اما در واقع مواردی که می توانیم کاملاً از پس کنترل آن ها برآییم، کم هستند.باید بتوانید این موارد را شناسایی کنید و یاد بگیرید چگونه بر آن ها تسلط داشته باشید، در این صورت می توانید زندگی خود را تغییر دهید.

    شادی و موفقیت ارتباط زیادی با هم دارند. محققان دریافتند که در حقیقت شادی بیشتر منجر به موفقیت بیشتر می شود. با یک سری از عادت های صحیح یا ترفندهای کوچک می توانید کم کم  تغییرات عمده ای در روال عادی زندگی خود ایجاد کنید و به هر دو مورد دست پیدا کنید.زندگی

    ما در طول زندگی میلیون ها تصمیم کوچک می گیریم و ممکن است نتیجه هر کدام نه کاملاً مثبت باشد نه کاملاً منفی یا شاید هم خنثی باشد. هر چه بیشتر بتوانیم تصمیمات مثبت بگیریم (و هر چه کمتر تصمیمات منفی بگیریم)، بهتر است. تصمیمات خوب و مثبت به کمی تلاش نیاز دارد: مسواک زدن دندان ها قبل از خواب، خوردن غذاهای سالم و به طور منظم باشگاه رفتن، مثال های کوچک از کارهایی است که به شما کمک می کند احساس خوبی داشته و یک پله به اهداف خود نزدیک تر شوید. تصمیمات منفی، مثل زیاد غذا خوردن که باعث می شود احساس خوبی نداشته باشید، مسواک نزدن دندان ها، باشگاه نرفتن یا این کهبه دوستانتان اجازه دهید شما را کنترل کنند، این ها همه رسیدن به اهدافرا برای شما سخت می کنند چون احساس خوبی در شما ایجاد نمی کنند، باید صاحب اختیار زندگی خود باشید و اعتماد بنفس داشته باشید.در غیر این صورت نتیجه ی این تصمیمات منفی شما را اذیت می کند، سطح انرژی شما را پایین می آورد، انگیزه شما را تضعیف کرده و تمرکز شما را از بین می برد.

    مسائلی که نمی توانید کنترل کنید را فعلاً کنار بگذارید و از زمان خود برای تسلط روی مسائلی که می توانید کنترل کنید، استفاده کنید. انتخاب و تصمیم درست تر همیشه سخت تر است و بهای بیشتری دارد. اما اگر فقط یک بار برای آن تلاش کنید، می بینید که این انتخاب ها نیز می توانند آسان باشند. اگر یاد بگیرید چگونه روی این 7 موردی که در کنترل ما هستند، تسلط پیدا کنید، می توانید تصمیمات مثبت تری گرفته و صاحب اختیار زندگی خود باشید و از زمانتان برای تسلط بر چیزهایی که می توانید کنترل کنید استفاده کنید.

    چگونگی تسلط بر زندگی در 7 مرحله ساده:

    1. دم، بازدم، تکرار
    اکثر افراد درباره تنفس حتی فکر هم نمی کنند. اما تنفس و توانایی تمرکز روی آن بسیار مهم است. آیاموقع دم می توانید قفسه سینه خود را احساس کنید؟یا موقع بازدم احساس نرم تر و بهتری دارید؟ تنفس روشی برای کنترل روی ریلکس شدن و آرام کردن افکار است. به محض این که اتفاق بدی برایتان افتاد، فقط چند نفس عمیق بکشید و روی این که چه موقعیت وحشتناکی بود تمرکز نکنید، در عوض روی تنفستان تمرکز کنید. می توانید به این صورت شروع کنید: شماره 1 به هنگام دم و شماره 2 به هنگام بازدم و .... وقتی به 10 رسیدید، دوباره شروع کنید. مطمئن باشید بلافاصله احساس بهتری پیدا می کنید.

    2.با خودتان صحبت کنید
    همه ما با خودمان صحبت می کنیم و صداهایی را در سرمان می شنویم.صداها و افکاری که اغلب انتقادی است و می تواند مانع شادی و موفقیت ما شود. اگر بتوانید تعداد دفعاتی را که هر روز با خودتان به صورت منفی صحبت می کنید، بشمارید،حتماً تعجب می کنید که چقدر از خودتان انتقاد می کنید! اگر یاد بگیرید این صدای درونی را بشناسید و جملات اطمینان بخش را جایگزین آن کنید، نگرش شما تغییر خواهد کرد. سعی کنید با خودتان با مهربانی و شفقت صحبت کنید.مثلاً به جای این که به خودتان بگوئید: "تو به اندازه کافی خوب نیستی"، به خودتان یادآوری کنید که سزاوار عشق و توجه هستید یا این که اشتباه کردن طبیعی است، همه اشتباه می کنند.

    3.شکرگزار باشید
    اگر بتوانید تمرین کنید که هر روز سپاسگزار باشید، بهره وری و شادی شما نیز زیاد می شود. ترویج شکرگزاری به ما یاد می دهد که روی امیدواری تمرکز کنیم، باشکوه و نیرومند باقی بمانیم و خوشبین باشیم. با این کار شجاعت و توانایی مقاومت در برابر موانع و شکست ها را به دست می آوریم.

    4.به زبان بدن تسلط داشته باشید
    می توانید قدرت و اعتماد بنفس خود را با تغییر حالت بدنتان، به راحتی نشان دهید.مثلاًبرای داشتن حالت و موضعی قدرتمندباید دست ها به کمر و فاصله پاهای شما زیاد باشد، این حالتباعث می شود که فضای بیشتری را اشغال کنید، هورمون تستوسترون افزایش پیدا کرده و هورمون کورتیزول یا استرس کاهش پیدا می کند. در نتیجه این "ژست قدرت" باعث می شود احساس اعتماد بنفس بیشتری داشته باشید. قبل از ملاقات با یک مشتری، قبل از رفتن برای مصاحبه کاری یا حتی قبل از این که از خانه بیرون بروید، می توانید آن را تمرین کنید.

    5.تناسب جسمی و ذهنی داشته باشید
    ورزش فرصتی است که به موسیقی مورد علاقه خود گوش داده و به چیز دیگری فکر نکنید. حتماً لازم نیست به باشگاه بروید، اما باید هر روز 20 دقیقه تحرک داشته باشید. تحرک و فعالیت به رهایی و آزادی ذهن و بدن کمک می کند تا بهتر بتوانید به پتانسیل خلاق خود دست پیدا کنید. محققان دریافتند که پیاده روی خلاقیت را افزایش می دهد. تحرک و جنبش باعث خلاقیت و تمرکز می شود. سودوکو حل کنید یا جدول، فرقی نمی کند، به هر حال مغز شم تفاوت را احساس خواهد کرد. اگر می خواهید هیچ هزینه ای برای شما نداشته باشد، می توانید مراقبه کنید، چون همان تأثیر را می گذارد. تنها 20 تا 30 دقیقه مراقبه تمرکز را افزایش داده، استرس، اضطراب و حتی دردهای فیزیکی را نیز کاهش می دهد.

    6.غذاهای سالم و مفید بخورید
    شاید غذاهای ناسالم و غیر مقوی خیلی خوشمزه باشند، اما کاملاً بار منفی دارند. چون ذهن و بدن را تنبل و بی انرژیمی کنند. مصرف بیش از حد شکر با اکثربیماری ها (مثل سندرم متابولیک و بیماری های قلبی- عروقی) ارتباط مستقیم دارد. به علاوه شاید غذاهای فرآوری شده باعث بیماری های مزمن مثل دیابت، چاقی و حتی سرطان سینه نشوند، اما آن ها را بدتر می کنند. وقتی گرسنه هستید، به جای خوردن هر چیزی که دم دستتان است، بهتر است به عنوان میان وعده، چند عدد هویج و یا کمی میوه بخورید.

    7.به اندازه کافی استراحت کنید
    خواب و استراحت کافی برای داشتن تمرکز، موفقیت شغلی و تحصیلی بسیار حیاتی و مهم است.برای برنامه ریزی و مدیریت زمان خواب و استراحت، باید یک برنامه روتین داشته باشید. مثلاً 9 شب بخوابید و صبح زود از خواب بیدار شوید تا بتوانید طلوع آفتاب را نیز ببینید. تماشای طلوع آفتاب بسیار زیباست و به شما انرژی مثبت می دهد. اگر موقع خواب ذهنتان آرام نیست، به خودتان بگوئید:
    "من به کارهایی که امروز کردم افتخار می کنم و به ذهن و بدنم اجازه می دهم که الان استراحت کنند."    
     
    عادت های خود را تغییر دهید:

    سه نکته ی زیر به شما کمک می کند تا ذهن و روح خود را برای تغییر عادت ها آماده کنید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید.

    1.هر چیزی را که می خواهید تجسم کنید
    اگر واقعاً دوست دارید کاری را انجام دهید، باید بتوانیدخودتان را در حال انجام دادن آن تجسم کنید. برای چند ثانیه با چشمان بسته این تجسم و تصویر سازی را تمرین کنید. کجا دارید کار می کنید؟ اتاق شما چه شکلی است؟ دما یا نور اتاق چقدر است؟ چه احساسی دارید؟ یک فنجان قهوه می خورید یا یک لیوان آب؟ چه ساعتی از روز است؟ هر چه بیشتر تمام پنج حواس خود را درگیر کنید بهتر است. این تصورات را آنقدر برای خودتان حفظ و تکرار کنید تا به واقعیت بپیوندد.

    2.هر چیزی را که می خواهید باور کنید
    باید باور کنید در حال حاضر هر چیزی که برای موفقیت لازم است دارید. به خاطر داشته باشید: برای امتحان کردن یک ایده نیازی به پول ندارید. روش های کم هزینه و رایگان بسیاری برای شروع وجود دارد، (مثل استفاده از رسانه های اجتماعی و یا برنامه های گوشی های هوشمند برای استفاده از سایت های سرمایه گذاری و اسپانسر).  وقتی شجاعت انجام کاری را داشته باشید، این همان چیزی است که در حال حاضر به آن نیاز دارید.

    3.در مورد کاری که می خواهیدانجام دهید صحبت کنید
    هر جا می روید در مورد کاری که می خواهید انجام دهید صحبت کنید. گاهی اوقات افرادی را به صورت اتفاقی ملاقات می کنید که دقیقاً همان کسانی هستند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. در مورد کار یا پروژه ای که می خواهید انجام دهید با هر کسی که فکر می کنید می توانید از آن ها کمک بگیرید، صحبت کرده و دانش و تجارب خود را با آن ها در میان بگذارید. در واقع شما نیز به نوعی به این افراد کمک کرده و با آن ها ارتباط برقرار می کنید. فقط کافی است اجازه دهید هر چیزی که برای شروع کردن نیاز دارید، اتفاق بیفتد. تا جایی که می توانید لبخند بزنید!

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان