خانه

7 نکته برای هدف گذاری

  • همه ما آرزوهای زیادی در زندگی داریم و اکثر اوقات به آن ها فکر می کنیم. ولی تنها با فکر کردن به آرزوهایتان نمی رسید. باید اول برای خود یک هدف تعیین کنید تا آرزوهایتان به واقعیت تبدیل شوند. 7 نکته برای هدف گذاری
    1.  اشتیاق
    فکر می کنید به اندازه ای شور و اشتیاق دارید که برای رسیدن به آرزوها و اهدافتان هر کاری بکنید؟ هدفتان باید برای شما الهام بخش باشد و به اندازه کافی به شما انگیزه بدهد.
    2.  طرز فکر مثبت
    نگرش ذهنی مثبت برای تحقق بخشیدن به اهدافتان امری ضروری است. در این صورت شما به همه چیز با خوش بینی و نگرش مثبت نگاه خواهید کرد و با شور و شوق و انگیزه زیاد برای رسیدن به اهدافتان تلاش خواهید کرد.
    3.  اهدافتان تا چه حد عملی هستند؟
    آیا هدفتان دست یافتنی است؟ چقدر برای خودتان و دیگران مفید است؟ اهدافتان باید خاص، قابل سنجش، قابل دستیابی، واقع گرایانه و محدود به زمان مشخصی باشند. اگر اهداف زیادی دارید، برای هر هدف اولویت تعیین کنید و به ترتیب برای دستیابی به هر کدام تلاش کنید تا به نتیجه برسید.
    4.  نوشتن اهداف
    نوشتن اهداف یک ابزار قوی برای دستیابی به آن هاست. این نوشته باید دقیق، صریح، واضح و با جملات مثبت باشد. باید آن را دقیق و با جزئیات کامل بنویسید، کارهایی که در هر مرحله باید انجام دهید را با تاریخ تکمیل آن ها بنویسید. این نوشته را در کنار کارها و برنامه های روزانه خود نگه دارید، چون در این صورت هر روز به آن ها توجه خواهید کرد.
    5.  برنامه ریزی
    برای رسیدن به اهداف خود باید کارها و وظایفی را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه تعیین کنید. در واقع این برنامه نقشه راه شماست. باید آن را به دقت دنبال کنید تا به اهدافی که در زندگی دارید برسید.
    6.  پرداختن بهای آن
    گاهی یک هدف، چیزی نیست که بتوانید به راحتی آن را به دست بیاورید، بلکه مستلزم زمان و تلاش فوق العاده زیاد است. گاهی برای رسیدن به هدفتان باید بهای زیادی بپردازید و از خیلی چیزها بگذرید.
    7.  ثبات قدم و پشتکار
    با موانع و مشکلاتی که سر راهتان قرار می گیرد، دلسرد و نا امید نشوید. به شکست ها و مشکلات به عنوان درس های ارزشمندی برای یادگیری نگاه کنید. هیچ موفقیتی یک شبه به دست نمی آید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها زندگی , موفقیت ,
       2

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • meisam570 ۱۳۹۶/۳/۱۳


    عالی بود به نظرم در رسیدن به هدف اقدام یکی از اساسی ترین و عالی ترین مرحله در رسیدن به اهداف می باشد.به پست منم سر بزنید.
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان