خانه

7 نکته و ترفند برای یک مانیکور بی عیب و نقص

  • همه خانمها دوست دارند ناخنهای زیبایی داشته باشند. حتی بعضی افراد از روی تمیز و زیبا بودن ناخنهای خانمها، آنها را قضاوت می کنند. اینکه حداقل ماهی یک بار برای زیبا تر، درخشان تر و سالم تر شدن ناخنهایتان وقت و هزینه صرف کنید واقعا الزامی است. اگر برای رفتن به سالن زیبایی وقت و بودجه لازم را ندارید می توانید همه کارهای لازم را خودتان در منزل انجام دهید. تنها چیزی که لازم دارید صبر زیاد و کمی خلاقیت است. می توانید خودتان در خانه طرح ناخنهایتان را با هر کدام از لباسهایتان هماهنگ کنید. در اینجا چند نکته و ترفند را به شما  آموزش خواهیم داد.

    1. لاک جدید را روی لایه قبلی نزنیدمانیکور
    اگر قبلا لاک زده اید به هیچ وجه روی آن مجددا لاک نزنید، حتما قبل از لاک زدن لایه قبلی را کاملا پاک کنید. از یک لاک پاک کن خوب استفاده کنید و توسط قطعه کوچکی پنبه آغشته به لاک پاک کن ناخنتان را کاملا پاک نمایید. استفاده از لاک روی لایه قبلی باعث می شود ناخنتان به شکل غیرعادی ضخیم به نظر برسد.

    2. از لایه بردار برای دست و ناخنهایتان استفاده کنید
    بعد از اینکه لاکی که قبلا زده بودید را کاملا پاک کردید می توانید برای ناخنها، انگشتان و دستهایتان از لایه بردار استفاده نمایید. این کار باعث می شود دستهایتان نرم تر و زیباتر شوند. می توانید از لایه بردارهای موجود در فروشگاههای آرایشی، بهداشتی یا هر لایه بردار طبیعی که در خانه دارید استفاده نمایید.

    3. ناخنهایتان را در آب گرم قرار دهید
    قبل از اینکه لاک بزنید تقریبا پنج دقیقه ناخنهایتان را در آب گرم قرار دهید. اینکار باعث می شود ناخنها هموار و صاف شوند و لاک روی آنها زیباتر دیده خواهد شد. آب گرم باعث می شود پوست نازک اطراف ناخن نیز نرمتر گردد.

    4. ناخنهایتان را خشک کنید
    بعد از اینکه ناخنهایتان را 5 دقیقه داخل آب گرم قرار دادید، آنها را خشک کنید. سپس پوست نازک اطراف ناخن را کنار بزنید و به هیچ وجه این پوستهای نازک را نچینید. چیدن آنها ممکن است باعث ایجاد عفونت در این ناحیه شود. حتی این کار ممکن است باعث رشد پوست اضافه اطراف ناخن گردد.

    5. شکل دهی و سوهان کاری
    قبل از اینکه سراغ شکل دهی و سوهان کاری ناخنهایتان بروید مطمئن شوید ناخنهایتان کاملا خشک باشند زیرا اگر ناخنها مرطوب باشند راحت تر می شکنند. ناخنها باید آنقدر بلند باشند که به راحتی بتوانید آنها را فرم دهید. قد ناخنها را به اندازه ای نگه دارید که بتوانید به خوبی از آنها مراقبت کنید و نگذارید بشکنند.

    6. لاک پایه
    قبل از اینکه لاک اصلی را بزنید یک لایه لاک به عنوان پایه روی ناخنتان بزنید. این لایه باعث می شود لاک اصلی درخشان تر شود و ضخامت لازم را به دست آورد. فقط یک لایه لاک پایه کافی است.

    7. ناخنها را خشک کرده و هیدراته نمایید
    پروسه خشک کردن و هیدراته کردن را تکرار نمایید تا لاک کاملا خشک شود و با لمس کردن کشیده نشود. هیدراته کردن هم بسیار مهم است زیرا پوست نازک اطراف ناخن به علت استعمال لاک بسیار مستعد خشک شدن است.

    در صورتی که لوازم مورد نیاز را در خانه دارید لازم نیست برای داشتن یک مانیکور بی عیب و نقص به سالن های زیبایی مراجعه نمایید. اگر بتوانید خودتان در منزل این کار را انجام دهید می توانید رنگ و طرح ناخنتان را هر زمان که بخواهید عوض کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آذر امینی


    برچسب ها زیبایی , ناخن ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان