خانه

8 روش برای خوشبو شدن ماشین

  • اگر می خواهید ماشینتان همیشه بوی خوبی داشته باشد، باید اصول بهداشتی را رعایت کنید.با ماشینی که بوی بدی می دهدمی توانید رانندگی کنید؟مسلماً نه، چون احساس خفگی می کنید! اگر ماشینتان بوی خوبی داشته باشد، شما هم سرحال می شوید!برای این کار می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

    1. تمام چیزهای غیر ضروری را دور بریزیدماشین
    تمام چیزهایی را که لازم ندارید دور بریزید.بسته بندی خوراکی ها، قوطی ها، کیسه های کاغذی و نایلونی، بعد از استفاده همه را دور بریزید. قوطی ها،مثل قوطی انواع نوشیدنی ها وآب میوه ها و ... بعد از مدتی بوی بدی پیدا می کند.تمام آشغال ها و چیزهای بلا استفاده را دور بریزید.

    2. ماشینتان را با جارو برقی تمیز کنید
    وقتی ماشینتان را می شویید، داخل آن را هم با جارو برقی تمیز کنید. فقط شستن بدنه ی ماشین کافی نیست.برای تمیز کردن و پاک کردن گرد و خاک روکش صندلی ها و لوازم داخل ماشین از یک جارو برقی خوب استفاده کنید. اگر می توانید یک روز در میان ماشینتان را جارو بکشید.مطمئن باشید این طوری هم بهداشت را رعایت کرده اید هم ماشینتان همیشه بوی خوبی خواهد داشت.

    3. در ماشینتان سیگار نکشید
    سیگار کشیدن بوی بدی را در ماشین به جا می گذارد. بوی سیگار روی روکش صندلی ها و لوازم داخل ماشین می ماند. اگر برایتان مقدور است داخل ماشینتان سیگار نکشید! اگر خیلی ضروری بود بیرون از ماشین سیگار بکشید، این طوری ماشینتان هم بوی بد و نامطبوعی نمی گیرد.

    4. کفی های ماشین را بیرون بیاورید
    شما هر چند وقت یک بار کفی های ماشینتان را بیرون می آورید؟ کفی ماشین گرد و خاک و آشغال زیادی را به خودش جذب می کند، که همین باعث ایجاد بوی نامطبوعی در ماشین می شود. هر سه چهار روز یک بار کفی های ماشین را بیرون بیاورید، آن ها را محکم تکان داده و گرد و خاکش را بگیرید و دوباره سر جایش بگذارید. اگر لازم شد آن ها را بشویید و بعد در کف ماشین بیندازید.

    5. از جوش شیرین استفاده کنید
    جوش شیرینباعث کاهش بوی بد ماشین می شود. فقط کافی است مقداری از آن را روی صندلی ها بریزید. بگذارید برای یک ساعت یا بیشتر بماند. سپس با جارو برقی آن ها را تمیز کنید. این ترفند بوی بد ماشینتان را از بین برده و در عوض بوی تازگی و تمیزی می دهد.

    6. شیشه های ماشین را تمیز کنید
    اگر خیلی به تمیز کردن شیشه های ماشینتان اهمیت نمی دهید، حتماً این کار را بکنید! گرد و خاک روی شیشه ها هم ممکن است باعث ایجاد بو در ماشین شود. حداقل یک بار در هفته شیشه های ماشین را با یک شیشه پاک خوب، از داخل تمیز کنید.

    7. از بوگیر ماشین استفاده کنید
    اگر ترفندهای قبلی نتیجه نداد، یک اسپری خوشبو کننده ی مخصوص ماشین بگیرید. بهتر است  آن را روی داشبورد یا نزدیک سیستم تهویه ی ماشین بزنید. برای کم کردن بوی بد ماشین این ترفند حتماً جواب می دهد.

    8. گزینه های دیگر را امتحان کنید
    برای کاهش بوی نامطبوع، یک بوگیر (خوشبو کننده ی هوا) در ماشینتان آویزان کنید و یا برای حس طراوت و تازگی در ماشینتان از یک عطر مخصوص ماشین استفاده کنید. می توانید یک خوشبو کننده با عطر گل (کیسه های تزئینی که با گل خشک پر می شود)برای ماشینتان بگیرید. این ترفندها برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع داخل ماشین بسیار عالی هستند.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی

    برچسب ها
       17

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان