خانه

8 ماده غذایی که بدن شما را در فصل تابستان خنک نگه می دارد

  • گاهی اوقات گرمای فصل تابستان به حدی می رسد که هیچ میلی برای خوردن غذا هم ندارید یا دوست دارید چیزی بخورید که بدنتان را خنک کند تا بلکه کمی تحمل این گرمای طاقت فرسا برای شما راحت تر شود. 8 مورد از این مواد غذایی را در زیر بخوانید. 8 ماده غذایی که بدن شما را در فصل تابستان خنک نگه می دارد
    1.  خیار
    اگر می خواهید در فصل تابستان خنک شوید، خیار بخورید. خیار یکی از خنک ترین میوه هاست. این میوه نسبت به خیلی از غذاها و میوه ها آب بیشتری دارد. با خوردن آن هم خنک می شوید هم آب کافی به بدنتان می رسانید.
    2.  هندوانه
    هندوانه نیز یکی از میوه هایی است که آب زیادی دارد. به خاطر همین است که بدن شما را خنک می کند. وقتی هندوانه می خورید حس می کنید کل بدنتان خنک شده است. این میوه تابستانی خوشمزه، حاوی لیکوپن، نوعی آنتی اکسیدان است که از آفتاب سوختگی و آسیب های اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.
    3.  هلو
    هلو یکی دیگر از میوه های تابستانی خنک، غنی و سالم است. این میوه به طور طبیعی بدن را آبرسانی کرده و حاوی مواد مغذی است که به سلامت بدن شما کمک می کند.
    4.  سیب
    این میوه ی ترد و خوشمزه، پر از تازگی، طراوت و خنکی است. تحمل گرمای تابستان را برای شما راحت تر می کند و با خوردن آن احساس خنکی و طراوت می کنید.
    5.  آناناس
    آناناس یکی دیگر از میوه های آب دار و غنی است که باعث طراوت و خنکی بدن می شود. با این میوه عالی و خوشمزه می توانید اسموتی درست کنید. کمی آناناس، موز، کلم کیل و خیار را با هم ترکیب کرده و یک اسموتی خنک، سالم، شیرین و سرشار از مواد مغذی درست کنید.
    (کلم کیل "Kale" یک سبزی سبزبرگ با نام علمی Bracica oleracea است. این گیاه با کاهو، کلم بروکلی، کلم برگ و کلم فندقی خویشاوندی دارد. یک فنجان کلم کیل خرد شده ۲۰۶ درصد نیاز روزانه به ویتامین A و ۶۸۴ درصد نیاز به ویتامین K را داراست. این مقدار کلم کیل به اندازه یک فنجان شیر حاوی کلسیم است و از یک پرتقال ویتامین C بیشتری دارد. همچنین حاوی مواد معدنی مهم، از جمله مس، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر است. کلم کیل منبع خوبی برای اسیدهای چرب اومگا 3 نیز می باشد، همچنین حاوی فیبرهای پایین‌ آورنده کلسترول و کاروتنوئیدها و فلاوونوئیدهای ضد سرطان است.)
    6.  لیمو
    لیمو یک منبع غنی از ویتامین C است و به اندازه کافی بدن شما را خنک و پر انرژی می کند. برخی از این مواد غذایی، به دلیل این که گرما و حرارت بدن شما را پایین می آورند، بدن شما را خنک نگه داشته و به بدن شما انرژی بیشتری می رسانند. یک لیموی ارگانیک را داخل یک لیوان آب بچکانید و بخورید.
    7.  سبزیجات پر برگ و سبز رنگ
    در فصل تابستان این نوع سبزیجات را به غذاهای خود اضافه کنید، چون برای بدن و سلامتی شما بسیار مفید هستند. این سبزیجات حاوی آب و مواد معدنی هستند که از طریق تجدید غدد آدرنال (که زیر گرمای خورشید فرسوده شده و انرژی خود را از دست می دهند)، باعث تعادل بدن می شوند. این نوع سبزیجات راحت هضم می شوند، یعنی بدن شما مجبور نیست انرژی زیادی (ایجاد گرما) را برای هضم آن ها بسوزاند.
    8.  کدو سبز
    کدو سبز یک منبع عالی از ویتامین C و منگنز است. این مواد مغذی برای مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد به علت آسیب خورشید و گرمای بیش از حد بدن، اهمیت زیادی دارند. علاوه بر این آب کافی نیز به بدن شما می رسانند. آبرسانی کافی به بدن، برای سلامتی و تندرستی بسیار مهم و ضروری است. البته در طول فصل تابستان، به دلیل عرق کردن، اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند.
    (برای تولید عرق، الکترولیت ها کنار هم قرار می گیرند تا نمک تولید کنند، همین الکترولیت هایی که نمک می سازند باعث می شوند که مزه عرق، شور باشد. متعادل نگه داشتن مقدار آب و نمک در یک بازه مشخص در بدن بسیار اهمیت دارد. چنانچه در زمان فعالیت، مقدار هر یک از این مواد (نمک یا آب) در بدن کافی نباشد، آسیب های جدی به بدن می رسد، به عنوان مثال، ماهیچه ها ضعیف شده و یا دچار گرفتگی می شوند. حتی ممکن است انسان دچار سردرد یا حتی سرگیجه شود.)
    یکی دیگر از بهترین نوشیدنی های آبرسان و خنک کننده به غیر از آب، آبِ نارگیل است. آب نارگیل به طور طبیعی بدن را خنک نگه می دارد و حاوی الکترولیت هایی است که بدن شما را دوباره از الکترولیت ها پر می کند.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها آشپزخانه , سلامتی , تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان