خانه

آشنایی با دنیا و زبان موسیقی

  • موسیقی به عنوان یک زبان:موسیقی، هنر، علم، آلات
    زبانی با قواعد و دستورات خاص خود که  طی سال های متمادی و  در هر دوره باگذشت صد ها سال از شکلی به شکلی دیگر در حال تغییر و تکامل می باشد و این هنر را دارای پیچیدگی های خاص خود کرده است.
    برای شناخت آن احتیاج به تمرین متمادی چندین ساله می باشد حال این شناخت در دو بخش نظری وعملی، نظری شامل یادگیری قواعد مفاهیم واصطلاحات و هر آنچه که به علم موسیقی مربوط می باشد و بخش عملی شامل خواندن و تلفظ نت های به شکل آوازی و وزن خوانی است که در آخر با شناخت این دو به بهبود هرچه بیشتر توامان می شود.
    آنچه که امروزه به نام تئوری موسیقی مطرح است چکیده از  تجربه و عمل طی سالیانی طولانی توسط نوابغ موسیقی به وجود آمده و یکی از الزامات موسیقی برای شناخت آن می باشد. 
    اما متاسفانه با عدم توجه به بخش تئوری موسیقی و فقط اکتفا به حس فردی (اگر چه این دو در بعضی مواقع یه شکل متضاد هم میباشند و اما این تضاد باعث تکامل هم میباشند) دست به تولید موسیقی زده اند که این امر باعث ضعف در حوزه تولید و کم توجهی بین نوازندگان، باعث موسیقی محدود و مهجور از مرزهای بین اللملی در مانده است.
    از این رو برای بهبود کیفی نظری موسیقی به سفارش سایت موسیقی  پارس دست به تولید دوره تئوری موسیقی زده ایم دوره نظری موسیقی به ۵ قسمت تقسیم می شود که شامل:
    تئوری: مبانی وقواعد و اصطالاحات پایه موسیقی می پردازد.
    هارمونی: علم شناخت ، ساخت و وصل اکورد ها به یکدیگر می پردازد.
    کنترپوان: بر خلاف هارمونی ،کنترپوان موسیقی را از نظر افقی بررسی می کند و بر حرکت مولودیک توجه خاصی دارد.
    فرم: به ساختمان و استخوان بندی و نقشه های موسیقی برای ایجاد فضاهای گوناگون موسیقی می گویند.
    ارکستراسیون: به انتخاب ساز وکنار هم چیدن آن ها برای یک قطعه موسیقی می گویند.                                                 "ادامه دارد"
    منبع: سایت موسیقی پارس
    گردآورنده: سایت زیباکده
    برچسب ها موسیقی , هنر ,
       3

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان