خانه

آموزش درست آرایش کردن برای مبتدیان

  • 1.اولین نکته آرایشی این است که نگاهی به صورتتان بندازید ، ببینید کدام قسمت از صورتتان را می خواهید برجسته تر نشان دهید و برعکس کدام قسمت صورتتان را که مثلا درشت تر است می خواهید کوچک تر نشان دهید یا جای جوش و لک های صورت خود را می خواهید با کرم پودر مخفی کنید.آرایش , زیبایی
    یکی از مهم ترین نکته های آرایشی برای مبتدیان انتخاب سایه مناسب با رنگ پوست است.استفاده از سایه هم رنگ پوست برای طبیعی بودن و یک درجه روشن تر برای جذاب تر شدن چشم ها است.به این نکته هم توجه داشته باشید ، افراد با پوست  روشن و موهای بلوند باید از رنگ های خاکستری و گرم استفاده کنند.رنگ های قهوه ای و شکلاتی برای افراد با پوست سبزه با موهای مشکی و خرمایی مناسب است.افراد با چشمان گود و فرورفته باید از سایه های تیره استفاده کنند و افراد با چشمان ریز باید از سایه های کمرنگ استفاده کنند.بیشتر افراد هیچ نظری در انتخاب کرم پودر مایع یا جامد ندارند ، باید خانم ها این نکته را در اولویت قرار دهند که اگر پوستشان خشک و معمولی است و مشکلی در استفاده از کرم پودر مایع ندارند ، کرم پودر مایع انتخاب کنند چون در آرایش بیشتر جلوه دارد و پوست را زیباتر می کند.
    خط چشم یک محصول آرایشی و مهم در آرایش صورت است که به چشم حالت می دهد ، چشم ریز و گود را درشت و چشم درشت را خوش فرم و زیبا نشان می دهد.فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که چه مدل خط چشمی به شما می آید و برای شما نتیجه بخش است.مثلا برای چشم های ریز خط چشم باید کاملا روی لبه چشم و برای چشمان درشت داخل لبه چشم کشیده شود.

    2.نکته دوم ، انتخاب درست مرطوب کننده است.این که بدانید چه نوع پوستی دارید در آرایش خیلی مهم است.آیا پوست صورت تان چرب ، خشک یا مختلط است؟هنگامی که بدانید چه نوع پوستی دارید ، انتخاب مرطوب کننده مناسب صورت شما کار آسانی خواهد بود.
    استفاده از پرایمر ، گام و نکته بعدی در آرایش است.پرایمر در مواقع یک کرم یا لوسیون کم وزن به منظور آماده سازی صورت پیش از استفاده از کرم پودر است.پرایمر به شما کمک می کند تا پوست شما در کل روز تازه و شداب بماند و آرایش تان شکل ثابت به خود بگیرد.
    رژگونه های هلویی کمرنگ یا صورتی که این روزها در آرایش مد است ، هم صورت را زیباتر و هم طبیعی تر به نظر می رساند.بهتر است از رنگ های مات و طبیعی استفاده کنید.
    هرچقدر به شکل طبیعی مژه ها را پر و بلند نشان دهید ، بهتر است.البته ریمل هایی که مژه را پر و عروسکی می کنند بیشتر برای مهمانی ها مناسب و جذاب تر است.
    برای مبتدیان که تا به حال آرایش نکرده اند یا آرایش درستی انجام نداده اند ، استفاده از رنگ برنز برای کل صورت کمی ریسک است.اگر به رنگ برنز علاقه دارید و دوست دارید پوست تان برنزه شود ، پیشنهاد ما به شما استفاده از سایه های کمرنگ برنز یا طلایی روی گونه ها ، پیشانی و بینی است.در ابتدا از این روش استفاده کنید .هم زیباتر و هم یک درخشش زیبا به صورتتان مخصوصا در روزهای تابستانی می دهد و آرایش شما را نیز حرفه ای تر نشان می دهد.
    انتخاب رنگ مناسب مداد و سایه که چشم شما را بیشتر نشان دهد ، یک نکته خیلی مهم در آرایش است.استفاده از ریمل وسایه مناسب با رنگ چشمان مهم است.مثلا چشم های آبی با سایه سرمه ای و بنفش و چشم قهوه ای با رنگ قهوه ای روشن و تیره و مخلوطی از این دو و سایه کرم روشن زیر خط ابرو جذاب تر می شود.
    در حال حاضر به دلیل سرب موجود در رژلب ها اگر کمتر از این محصول استفاده کنید بهتر است اما استفاده از آن در زمان های ضروری مثل مهمانی ها و مجالس ، ضرر چندانی نمی تواند داشته باشد.اگر می خواهید لب هی تان برجسته و زیباتر به نظر برسد از چند رنگ رژ استفاده کنید.البته از رژلب هایی که روی لب سبک هستند ،استفاده کنید.اول رژ تیره تر و بعد روی آن رژلب روشن تر بمالید.(البته تیره و روشن بودن رژ به این معنا است که از یک خانواده رنگ باشند ، مثلا صورتی روشن و صورتی پررنگ)به این ترتیب لب های تان برجسته تر می شود.می توانید در وسط لبهایتان رژلب مایع یا برق لب بمالید.استفاده از خط ، لب را خوش فرم و از پخش شدن رژلب جلوگیری می کند.

    3.یک نکته بسیار مهم آرایشی که حتی افرادی که مدت هاست آرایش می کنند فراموش می کنند ، استفاده از کرم پودر روی گردن است.یعنی هر رنگ کرم پودری که به صورت تان استفاده می کنید برای گردن خود نیز استفاده کنید تا صورت و گردنتان دو رنگ نشود.
    برق لب به دلیل براق بودن قطعا یک گزینه عالی برای دختران جوان است.بعضی اوقات در این محصولات اکلیل های طلایی است که آن را از سادگی در می آورد و لب را زیبا تر نشان می دهد.
    اگر می خواهید چشمان خیره کننده تر و زیباتری داشته باشید باید ابروهای خود را نیز آرایش کنید.بیشتر افراد از این موضوع غافل هستند.از مدادهایی که جنس و مواد خشک دارند در ابروهای خود استفاده کنید و همیشه از رنگ مطابق با ابروی خود استفاده کنید.ابرو زیبایی چهره است.پس در مدل ، طراحی و تمیز کردن(به اصطلاح برداشتن ابرو) دقت کنید زیرا ابرو تاج صورت شما است.

    4.نکته پایانی در آرایش ، کرم پودر است.در حالی که پرایمر صورت (کرم یا لوسیون قبل از کرم پودر و آرایش) ، صورت شما را شاداب و تازه و آرایش شما را ثابت نگه می دارد.استفاده از کرم پودر در پایان ،درخششی زیبا و اصولی به چهره شما می بخشد.

    منبع : زیبایی

    برچسب ها آرایش , زیبایی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان