خانه

استفاده بهینه از اتاق کوچک

  • چگونه اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهیم ؟

    اگر دارای خانه ی کوچک و یا اتاق خواب کوچکی هستید و نمیدانید چگونه وسایل خود را در این فضا جای دهید و همچنین چه کارهایی را انجام دهید تا خانه و یا اتاقتان بزرگتر به نظر برسد میتوانید راه حل های زیر به کار ببرید.

    از رنگ روشن استفاده کنید.
    رنگ روشن دیوارها نشان پاکیزگی است و میتواند خانه را بزرگتر نشان دهد. اما برای اینکه رنگ های روشنی مانند سفید بر فضا حاکم نشود بهتر است که دیگر وسیله ها طرح دار باشند.

    تختخواب را به دیوار بچسبانید.
    تختخواب را به دیوار بچسبانید تا فضای کمتری اشغال شود اگر مدل خاصی از تختخواب مدنظرتان است میتوانید آن را با توجه به فضایی که در اتاق دارید سفارش دهید.

    از تختخواب های بزرگ استفاده نکنید.
    تختخواب های بزرگ ، مناسب اتاق خواب های کوچک نیستند بنابراین از تختخواب هایی که دارای چارچوب هستند پرهیز کنید . اما اگر میخواهید اتاق را به نوعی زینت دهید میتوانید از دیگر وسایل دکوری استفاده کنید.

    از آینه استفاده کنید.
    آینه ی قدی در اتاق خواب  باعث میشود که اتاق خواب بزرگتر دیده شود و همچنین منعکس شدن نور از آینه باعث میشود که اتاق روشنتر به نظر بیاید .

    وسایل را در زیر تختخواب جاسازی کنید.
    برای اینکه اتاق نامرتب به نظر نیاید میتوانید از فضای زیر تختخواب برای وسایلتان استفاده کنید . بنابراین از کشوهای زیر تختخواب استفاده کنید تا بهینه ترین استفاده را از فضا داشته باشید.

    اگر سقف بلندی دارید.
    اگر اتاق خوابتان سقف بلندی دارد میتوانید کتابخانه و یا تخت را داخل دیوار جا دهید.

    از کاغذ دیواری استفاده کنید.
    کوچک بودن اتاق خواب به این معنی نیست که نمیتوانید از هیچ وسیله ی تزیینی استفاده کنید .به طور مثال میتوانید  از کاغذ دیواری برای دیواری که سرتخت را به آن تکیه داده اید استفاده کنید. البته تنها چیزی که بایدتوجه داشته باشید این است که از طرح های شلوغ استفاده نشود چرا که موجب کوچک دیده شدن اتاق خواب میشود.

    از طاقچه های دیواری استفاده کنید.(شلف)
    طاقچه های دیواری بیرونی و طاقچه های دیواری درونی  میتوانند استفاده های فراوانی داشته باشند . میتوانید از این طاقچه ها برای لپتاپ ، کتابخانه و یا وسایل تزئینی استفاده کنید. فقط طاقچه های درونی را می بایست هنگام ساخت خانه ایجاد کنید.

     
    برچسب ها دکوراسیون ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان