خانه

انتخاب سایه چشم مناسب با رنگ چشم

  • راز زیبایی و داشتن آرایشی که مناسب چهره شما باشد، در انتخاب رنگ هاست. اگر رنگ مناسبی را برای خط چشم و سایه انتخاب کنید، نتیجه نهایی آرایشتان بسیار فوق العاده و زیبا خواهد شد. انتخاب سایه چشم مناسب با رنگ چشم


    • ایجاد کنتراست
    برای این که رنگ چشمانتان بهتر معلوم شود، انتخاب رنگ سایه خیلی مهم و تأثیرگزار است. استفاده از رنگ های کنتراست باعث می شود بیشتر توجه و تمرکز روی چشم های شما باشد و رنگ آن ها را تشدید کند. چشم شما هر رنگی که هست، یک رنگ متضاد آن را در چرخه رنگ، برای سایه انتخاب کنید تا رنگ چشم شما را تشدید کند.


    • چشم های قهوه ای
    چشم های قهوه ای در واقع دارای سایه های قرمز و نارنجی هستند. تون رنگ های آبی و طلایی متمایل به سبز، بهترین انتخابِ رنگ سایه برای چشمان شماست. تون های روشن آبی انتخاب خوبی است. اگر تون های دیگر رنگ آبی مثل آبی کبالت را دوست ندارید یا فکر می کنید به شما نمی آید، آبی سیر یا سورمه ای، انتخاب بهتری است. بهتر است خط چشم یا سایه آبی تیره را نزدیک خط مژه بکشید تا خیلی اغراق آمیز نباشد. سایه سبز- طلایی باعث می شود که آرایش شما بیش از حد رنگی و غلیظ به نظر نیاید.
    انتخاب رنگ مناسب برای چشم های قهوه ای
    برای آرایش روزانه و لایت، خط چشم آبی تیره را با سایه آبی ترکیب کنید. ولی اگر دوست دارید چهره تان رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، باید تون های آبی با رنگدانه های بیشتر را انتخاب کنید. حتی می توانید سه رنگ سایه را با هم استفاده کنید. اگر می خواهید چهره ای خنثی و طبیعی تر داشته باشید، رنگ های سبز- طلایی را امتحان کنید که متمم آبی پررنگ باشد.


    • چشم های آبی
    رنگ های گرم و سیر، کنتراست کاملی برای چشم های سرد و آبی هستند. رنگ قهوه ای پررنگ، نارنجی متمایل به قرمز یا قهوه ای (رنگ سفال)، یا کلاً هر نوع رنگ قهوه ای با تون نارنجی، انتخاب رنگ مناسبی است. رنگ های متالیک مثل طلایی یا برنز هم برای این نوع چشم مناسب است. از خط چشم مشکی استفاده نکنید، چون روی پوست های روشن، خیلی تند و اغراق آمیز دیده می شود. در عوض از خط چشم قهوه ای یا برنز استفاده کنید.
    انتخاب رنگ مناسب برای چشم های آبی
    سایه های گرم با تون نارنجی برای آرایش روزانه و طبیعی برای این نوع چشم ها مناسب هستند. استفاده از خط چشم برنز و کمی متالیک، باعث می شود چشمان آبی شما جلوه بیشتری داشته داشته باشد و سرزنده تر و گرم تر به نظر برسد.


    • چشم های سبز
    برای ایجاد کنتراست با چشم های سبز، از سایه های صورتی و بنفش استفاده کنید. برای آرایش روزانه و لایت، از رنگ خاکستری مایل به قهوه ای یا دیگر رنگ های خنثی، برای کل پلکتان استفاده کنید، بعد سایه بنفش را نزدیک به خط مژه تان بزنید. برای این رنگ چشم هم بهتر است از خط چشم مشکی استفاده نکنید. در عوض از خط چشم بنفش تیره، نقره ای یا ذغالی استفاده کنید.
    انتخاب رنگ مناسب برای چشم های سبز
    خط چشم خاکستری تیره، چشم های سبز را زیباتر نشان می دهد، بدون این که آرایشتان غلیظ یا پر رنگ به نظر برسد. انتخاب رنگ بنفش برای آرایش روزانه مناسب است. برای آرایش شب می توانید از بنفش تیره استفاده کنید تا چشم هایتان بیشتر خودش را نشان دهد.


    • چشم های عسلی
    رنگ های پاییزی، چشم های عسلی را زیباتر نشان می دهند. اگر دوست دارید چشم های عسلی شما، قهوه ای تر دیده شوند، از رنگ قهوه ای تیره، طلایی یا سبز تیره استفاده کنید. ولی اگر دوست دارید رنگ چشمتان متمایل به سبز و طلایی دیده شود، از رنگ های برنز یا بادمجانی استفاده کنید.
    انتخاب رنگ مناسب برای چشم های عسلی
    خط چشم بادمجانی تیره باعث می شود رگه های طلایی یا سبز در چشم های عسلی خودش را بیشتر نشان دهد. سایه قهوه ای گرم نیز انتخابی مناسب و راحت برای این نوع چشم هاست. رنگ زرد آفتابگردانی نیز باعث می شود آرایشتان لایت و خنثی باشد.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان