خانه

انتخاب پرایمر مناسب برای انواع پوست

  • اگر می خواهید آرایشتان هم زیبا باشد، هم ماندگاری خوبی داشته باشد، نحوه شروع آرایش، اولین و مهم ترین مرحله است. انتخاب پرایمر مناسب برای انواع پوست
    استفاده از پرایمر مناسب باعث می شود آرایشتان هم نرم و یکدست باشد، هم روی صورتتان فیکس شود. در تمام طول روز هم روی صورتتان نماسد یا لک نشود. مهم ترین نکته انتخاب پرایمر مناسب بر اساس نوع پوستتان است. اگر جوش، لک یا هر مشکل پوستی دیگری دارید، پرایمرتان را بر همان اساس انتخاب کنید. به دما یا محیطی هم که می خواهید در آن بمانید دقت کنید.

    اگر پوست خشکی دارید، باید یک پرایمر آبرسان انتخاب کنید. اگر پوستتان بعد از حمام نیاز به لوسیون دارد، حتماً باید پرایمری را انتخاب کنید که مخصوص پوست های خشک باشد. یک پرایمر مناسب و تقویت کننده می تواند جایگزین لوسیون هم باشد. بنابراین هم پوستتان را آبرسانی می کنید، هم آن را برای آرایش آماده می کنید. به دنبال پرایمرهایی باشید که عنوان آبرسان، آرامش بخش، تسکین دهنده، طراوت بخش یا شاداب بخش داشته باشند.

    اگر پوست چربی دارید، باید از پرایمر مات کننده استفاده کنید. اگر دوست ندارید بعد از آرایش صورتتان چرب یا براق شود، با انتخاب پرایمر مناسب می توانید این مشکل را حل کنید. بهترین کار انتخاب پرایمر خوب و مات کننده است که تولید چربی پوستتان را کمتر کند. محصولاتی که منافذ پوست را کوچک می کنند، معمولاً باعث کاهش درخشندگی و براق بودن پوست هم می شوند. دنبال پرایمرهای بدون چربی باشید.

    اگر پوست حساسی دارید یک پرایمر ساده را انتخاب کنید. اگر فکر می کنید پوستتان نسبت به بعضی محصولات حساس است، بهتر است پرایمری را انتخاب کنید که مواد تشکیل دهنده کم و بی ضرری داشته باشد. بسیاری از فروشگاه های لوازم آرایش پرایمرهایی دارند که مخصوص پوست های حساس است که بدون چربی، عطر و پارابن هستند. هر چه مواد افزودنی در محصولاتی که برای صورتتان استفاده می کنید کمتر باشد، پوستتان کمتر عکس العمل منفی یا حساسیت نشان می دهد.

    افراد مسن بهتر است یک پرایمر تقویت کننده و مغذی برای پوستشان انتخاب کنند. هر چه سن بالاتر می رود، خطوط ، چین و چروک و لک های روی پوست نیز بیشتر می شود. برای این نوع پوست ها، به دنبال پرایمرهایی باشید که حاوی آنتی اکسیدان باشند. البته پرایمرهای آبرسان نیز کمک می کنند تا پوستتان رطوبت مورد نیاز خودش را به دست بیاورد.

    اگر پوستتان جوش یا لک دارد، از یک پرایمر ملایم استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است پوستتان بدتر شود. به خاطر همین باید در انتخاب پرایمر مناسب دقت کنید. برای افرادی که جوش زیاد می زنند یا صورتشان لک دارد، بهترین انتخاب پرایمرهایی هستند که اسید سالیسیلیک دارند، چون باعث کاهش جوش ها می شوند. به هیچ وجه از پرایمرهای چرب یا معطر استفاده نکنید، چون باعث تحریک پوستتان می شوند. به دنبال محصولاتی باشید که حتماً برچسب non-comedogenic (غیر جوش زا) را داشته باشند. این محصولات مخصوص پوست های چرب یا مستعد آکنه هستند. چون باعث بسته شدن منافذ پوست نمی شوند. پرایمرهای جذب کننده چربی و پرایمرهای بدون چربی هم انتخاب های خوبی برای این نوع پوست ها هستند، چون منافذ پوست را مسدود نکرده و مشکل را تشدید نمی کنند. پرایمرهای حاوی ویتامین E و A نیز به التیام و حفظ رطوبت پوست کمک می کنند.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       5

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
  • manely ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    بدون پرایمر که نمیشه ولی جدیدا کرم پودر tom ford از سالن هستی اصغری تو جردن خریدم سه کارس یعنی هم مرطوب کننده هم کانسیلر و هم کار پرایمر رو میکنه با ی تیر سه نشون پوشش خوبی داره خیلیم سبکه
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان