خانه

انرژی منفی را از خود دور کنید.

  • انرژی منفی در هر جایی وجود دارد. بعضی از افراد از روزمرگیِ زندگی شکایت دارند، بعضی دیگر عادت های بدی دارند، یا دیگران را تحقیر و بی ارزش می کنند. احساساتی که آن ها از خودشان پخش می کنند، روی افکار و اعمال شما تأثیر بدی می گذارد، بنابراین اگر می خواهید موفق تر باشید، باید از منبع انرژی منفی، دوری کنید. هر کسی به راحتی با احساسات منفی تحت تأثیر قرار می گیرد، تنها استثنا افرادی هستند که یاد گرفتند چگونه با آن مقابله کنند. در این متن 14 روش، در مورد این که چگونه افراد مثبت بر انرژی های منفی غلبه می کنند، ذکر شده است. شما نیز می توانید آن ها را در زندگی خود به کار ببندید.

    1.شادی را در درون خودشان به وجود می آورند
    شادیِ آن ها بر اساس محرک های بیرونی نیست، چون می دانند وقتی آن محرک بیرونی از بین برود، حس و حال و انرژیِ آن ها نیز از بین می رود. در عوض آن ها به دنبال منابع انرژی مثبت درونی هستند و روی آن تمرکز می کنند.

    2.تفکر مثبت را تمرین می کنند
    افکار روی اعمال شما تأثیر می گذارند، بنابراین اگر منفی فکر کنید، آینده روشنی پیش روی شما وجود نخواهد داشت. افراد مثبت به بهانه هایی که ذهنشان می آورد، اهمیتی نمی دهند. از طریق تأکیدات مثبت و پیدا کردن جنبه ی مثبت هر مشکلی، از لحاظ ذهنی برای رسیدن به موفقیت آماده می شوند.

    3.همیشه دلایلی دارند تا به خودشان باور داشته باشند
    هرگز اجازه ندهید انرژی منفی بر شما غلبه کند، افراد بسیاری دور و برتان وجود دارد که باید از میان آن ها بگذرید، اما تا زمانی که به خودتان باور داشته باشید. این تنها چیزی است که اهمیت دارد.
    دلایل بی پایانی وجود دارد تا به خودتان باور داشته باشید، حتی اگر خیلی احساس درماندگی و بی ارزشی می کنید. این افکار منفی، موانع زودگذر و موقتی و اکثر اوقات ساختگی هستند.

    4.از افراد منفی فاصله می گیرند
    محیط اطراف شما تأثیر زیادی روی شما دارد. اگر بیشتر وقتتان را با افراد مثبت بگذرانید، همیشه شاد، راضی و خوشنود خواهید بود. از طرف دیگر اگر بیش از حد به افراد شاکی و منفی نزدیک شوید، زمان زیادی را باید صرف از بین بردن انرژی منفی از زندگیتان کنید.

    5.به طور منظم ورزش می کنند
    ورزش های جسمی باعث آزاد شدن اندورفین که مسئول احساسات خوب در بدن است، می شود. رفتار با بدن با روش های صحیح، استرس را کم کرده و انرژی مثبت و شادی را بیشتر می کند. از سوی دیگر اگر نیازهای بدنتان را نادیده بگیرید، به زودی عواقب منفیِ آن را خواهید دید.

    6.قسمتی از وقت خود را در طبیعت سپری می کنند
    بودن در طبیعت ذهن شما را از هر چیزی پاک می کند و بدنتان را ریلکس می کند. افراد مثبت قسمتی از روزشان را به بیرون رفتن و لذت بردن از زیبایی های طبیعت اختصاص می دهند. این یک روش عالی برای شارژ مجدد باتری های شماست!

    7.از هزینه های بدون فکر و اضافی پرهیز می کنند
    در دنیای امروز هزینه ها و خریدهای زائد و اضافی، زیاد انجام می شود. بنابراین باید حواستان باشد در خرید کردن زیاده روی نکنید. زیاد خرید کردن شاید باعث شود در آن لحظه احساس خوبی داشته باشید، اما در بلند مدت، تبدیل به یک عادت ناسالم می شود. ولی افراد مثبت در مورد تمام هزینه ها از این عادت بد دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند روی تجربه هایی برای کشف دنیای پیرامون خود و ایجاد خاطره های خوب، سرمایه گذاری کنند.

    8.شکست را می پذیرند
    این افراد با آغوش باز شکست را پذیرا هستند، چون می دانند تنها راه برای یادگیری و رشد همین است. هر بار که شکست می خورند، به جای توقف، سخت کار می کنند تا دوباره به اوج برسند. حتی اگر شکست همراه با احساسات منفی باشد، می دانند که کوتاه مدت است و به سرعت ناپدید خواهد شد. برای سرعت بخشیدن به این فرآیند، تفکر مثبت خود را حفظ می کنند.

    9.مسئولیت کامل هر چیزی را به عهده می گیرند
    افراد مثبت همیشه مسئولیت اتفاقاتی که در زندگیشان می افتد را به عهده می گیرند. چه آن اتفاق یک موفقیت باشد چه یک شکست، چون این را می دانند که نتیجه ی اعمال و افکار خودشان است. یک شخص مثبت هرگز عوامل بیرونی را عامل شکست خود نمی داند و روی عوامل درونی تمرکز می کند تا آن ها را اصلاح کند.
    آن ها با انجام این کارها به دنبال بهتر شدن هستند و به جای نا امید شدن از عواملی که خارج از کنترل آنهاست، دوست دارند پیشرفت های ثابت و استواری را تجربه کنند.

    10.یاد می گیرند چگونه افکار خود را کنترل کنند
    ذهن به راحتی می تواند توسط افکار منفیِ ناگهانی، از کنترل خارج شود. افراد مثبت می دانند که اگر افکارشان را کنترل نکنند، به سادگی کنترل اعمال و رفتارشان را از دست می دهند. به همین دلیل از راه های مختلف مثل مدیتیشن، کنترل ذهن را تمرین می کنند.

    11.زمانی را برای ریلکس کردن اختصاص می دهند
    این افراد می دانند به جای تلاش برای کامل بودن، گاهی اوقات باید سرعت را کم کرد و اهداف و آروزها را در درجه دوم اهمیت قرار داد. با این کار از تمام شدن انرژی اشان ( که باعث ایجاد انرژی منفی می شود)، جلوگیری می کنند. به طور خلاصه برای حرکت بیشتر و بهتر در روز بعد، یک قدم به عقب بر می گردند.

    12.باور دارند که همیشه راه حلی وجود دارد
    گاهی اوقات زندگی به شما ضربه های بدی می زند. در این لحظات شک دارید که بتوانید این مشکلات را حل کنید. حقیقت این است که همیشه راهی برای غلبه کردن بر موانع وجود دارد و این افراد این نکته مهم را همیشه به خاطر می سپرند. حتی اگر به بدترین موقعیت برسند، باور دارند که راه حلی پیدا می کنند، بنابراین می توانند دوباره به بالای قله برسند حتی قوی تر از قبل.

    13.می دانند که چه زمانی "نه" بگویند
    "نه" و "بله" گفتن در لحظه مناسب، ارزش و اهمیت زیادی دارد. بر خلاف تصورات غلط این دو کلمه قدرت بسیار زیادی دارند و نحوه استفاده از آن هاست که تعیین می کند چه اتفاقاتی در زندگیتان بیفتد. افراد مثبت به جای اولویت های دیگران روی اولویت های خود تمرکز می کنند. به خاطر همین می دانند حتماً لازم نیست به همه چیز "بله" بگویند.

    14.دنبال تأیید دیگران نیستند
    اگر اجازه دهید عقاید دیگران شما را از کار بیندازد، برای برگرداندن احساسات خوب و شادی خود، باید زمان زیادی بگذارید. بسیاری از افراد از تأیید نشدن و مورد انتقاد قرار گرفتن می ترسند. اما افراد مثبت کاملاً برعکس، فکر و عمل می کنند. آن ها از مخالفت و انتقاد به عنوان یک مقیاس برای درست و متعادل بودنِ خود استفاده می کنند. حقیقت این است که در بسیاری از مسائل،  شما نیازی به تأیید دیگران ندارید، گرچه شما فکر می کنید دارید!

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها موفقیت ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان