خانه

انواع مختلف فرم چشم ها

  • تعیین فرم چشم و دانستن این که چشمانتان چه حالتی دارد، به اندازه ی پیدا کردن یک سایه‌ی خوب برای پلک‌ها اهمیت دارد. آشنایی با چگونگی استفاده از سایه و خط چشم نیز در بکارگیری روش‌ها و تکنیک‌های متناسب با صورتتان موثر است.


    • چشمان گود

    این فرم از چشم ها، بزرگ و فرورفته اند که باعث می شوند استخوان پیشانی برجسته تر دیده شود. برای پشتِ پلک خود از سایه‌هایی به رنگ بژ یا رنگ‌های گرم مثل هلویی استفاده کنید. سپس با مداد روشن در زیر کمان ابرو، هایلایت ایجاد کنید. ممکن است انتهای مژه‌ها به پشت پلک برخورد کند، برای همین برای جلوگیری از سیاه شدن پلکتان حتماَ از ریمل ضد آب استفاده کنید.



    • چشمان آسیایی (تک پلکی)

    چشمان آسیایی، چشمانی با پلک‌هایی صاف و تقریباً بدون چین هستند. در این حالت، استخوان پیشانی کمتر در معرض دید است. سعی کنید با زدن سایه (تیره یا روشن) از بالا به پایین، به پلک‌های خود بُعد دهید. در هنگام سایه زدن، دقت کنید که تیره ترین رنگ سایه‌ای که به کار می‌برید، نزدیک خط چشم باشد، خنثی ترین رنگ در میانه‌ی پلک و رنگ های براق را هم در قسمت بالایی، روی استخوان ابرو به کار ببرید. مژه‌هایتان را همیشه فر کنید!


    • پلک های افتاده

    از ویژگی های این فرم از چشم ها وجود یک لایه اضافی از پوست، بالای چین پلک است که باعث می شود پلک‌ها کوچکتر به نظر برسند. به منظور این که پلک به سمت بالا دیده شود، از سایه‌های تیره در بالای چین پلک استفاده کنید. پلک بالایی خود را مداد بکشید و درون چشم‌ها از خط چشم استفاده کنید تا چشمانتان درشت‌تر به نظر برسند.



    • چشمان درشت با پلک های برآمده

    چشمان درشت، پلک‌هایی برآمده از درون کاسه‌ی چشم هستند. خوشبختانه این برآمدگی زمینه‌ی کار زیادی برای آرایش چشم به شما می‌دهد. برای این که چشمان درشت و برآمده ا‌تان با چهره شما متناسب شود، در اطراف چشم‌ها از سایه‌ی تیره استفاده کنید. رنگ های تیره همیشه به کاهش سایز و کوچک تر به نظر رسیدن کمک می کند. آرایش دودی نیز برای این مدل چشم‌ها بسیار مناسب است. برای کاهش میزان بیشتری از فضا، پلک بالایی خود را خط چشم پهن بکشید.



    • چشمان رو به بالا

    این مدل از چشم تقریباً شبیه بادامی است که گوشه خارجی آن متمایل به بالاست. پلک پایین در این مدل از چشم ها بیشتر در معرض دید است و بزرگ تر از پلک بالا به نظر می رسد. به منظور ایجاد تناسب بین دو پلک بالا و پایین، از سایه‌ی تیره یا مداد در قسمت خارجیِ پلک پایین استفاده کنید. فرقی نمی کند از سایه دودی استفاده می کنید یا سایه های رنگی یا ترکیب چند رنگ، در هر صورت در امتداد خطِ پلکِ پایین، به صورت یک خط باریک سایه بزنید.



    • چشمان رو به پایین

    برعکس فرم قبلی، گوشه‌ی خارجی این مدل از چشم ، متمایل به پایین است. این مدل چشم بهترین حالت برای آرایش محبوب چشم گربه‌ای است! پلک بالایتان را خط چشم مایع بکشید و آن را از گوشه چشم، به سمت بالا ادامه داده و یک زاویه ی ۴۵ درجه ایجاد کنید. بدین صورت بین دو پلک خود تقارن ایجاد کرده و جذاب تر به نظر می رسید!



    • چشمان نزدیک به هم

    در این مدل از چشم‌ها فاصله‌ی بین دو چشم از اندازه‌ی یک کره‌ی چشم کمتر است. به منظور ایجاد فضا در گوشه‌های داخلی چشم، از سایه‌های روشن استفاده کنید. از سایه‌های سفید مات یا براق خنثی استفاده کنید. برای این که توجه را به گوشه‌ی خارجی چشم معطوف کنید، بیشتر ریمل بزنید و از مژه مصنوعی، مخصوصاً در گوشه‌های خارجی چشمانتان استفاده کنید.



    • چشمان دور از هم

    در این مدل از چشم‌ها فاصله‌ی بین دو چشم از اندازه‌ی یک کره‌ی چشم بیشتر است. برای نزدیک کردن چشم‌ها به یکدیگر، داخل چشم‌ها را با مداد مشکی دور تا دور بکشید و تا جایی که امکان دارد تا مجرای اشک آن را ادامه دهید. از برس ریمل برای ریمل زدن تک تک مژه ها، از اواسط چشم به سمت بینی استفاده کنید.





    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی

    برچسب ها آرایش چشم ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان