خانه

با این 8 راه ساده هفته ای نیم کیلو لاغر شوید

  • طبق محاسبات ریاضی برای کم کردن نیم کیلو در 7 روز، باید حدود 3500 کالری بسوزانید. سالم ترین و بهترین راه، بدون گرسنگی کشیدن،این است که این مقدار را در طول هفته پخش کنید، تقریباً 500 کالری در هر روز.مقداری از این کالری هارا با افزایش تمرینات ورزشی می توانید بسوزانی دو بقیه ی آن هم بایک سری غذاهای رژیمی راحت و بدون مزه که فقط جلوی دل ضعفه را می گیرند ودر واقع جوانه های چشایی شما هیچ طعم و مزه ای را حس نمی کنند!اما برای سوزاندن کالری ها این راه های خلاقانه را هم می توانید امتحان کنید.

    1. پنیر را از ساندویچتان حذف کنیدرژیم
    هر برش پنیر 80 تا 100 کالری دارد.اگر برای ناهار می خواهید ساندویچ ژامبون، گوشت یا مرغ بخورید، ساندویچتان باید بدون پنیر باشد.با این کار بدون از دست دادن پروتئین موجود در گوشت و مرغ، حدود 300 کالری را حذف می کنید. پس اگر شما سه بار در هفته پنیر نخورید، 900 کالری حذف می شود.

    2. برگرتان را در برگ های کاهو بپیچید
    یک برگ کاهو تقریباً 5 کالری دارد، در صورتی که نان برگر معمولی نزدیک به 250 کالری دارد.با توجه به این که بیشتر نان های ساندویچیِ سفید مزه ی خوبیندارندو نشاسته ی زیادی هم دارند، سبزیجات برگ سبز را امتحان کنید مثل کاسنی یا برگ چغندر.

    3. آب طعم دار میوه ای بنوشید
    یک آب میوه ی معمولیِ 225 گرمی، حدود 120 کالری دارد. هر چند گاهی آب میوه را در لیوان های بزرگ تری می ریزیم.می توانید همان طعم میوه را با نوشیدنی که به طور طبیعی مزه دار شده یا آب معمولی که با میوه یا سبزیجات دم شده(دمنوش)،داشته باشید، که حدود 100 کالری را در هر لیوان حذف می کنید. یک بار در روز این کار را انجام دهید و 700 کالری کمتر در هفته مصرف کنید.

    4. روی سالادتان لیمو بریزید
    سس ها و چاشنی های سالاد بمب بزرگی از چربی هستند. آن ها را حذف کنید و در عوض نصف یک لیمو را روی سالادتان بریزید. هم یک طعم و مزه عالی به سالادتان می دهید هم آب لیمو باعث می شود که مواد سالاد به خوردِ هم بروند. 200 کالری را هم به راحتی حذف می کنید. اگر در هفته سه بار سالاد بخورید، کالری های بیشتری را می سوزانید.

    5. در غلات صبحانه تان (برشتوک، کورن فلکس و .... ) شیر بادام بریزید.
    شیر بادام شیرین نشده فوق العاده مغذی و خوشمزه است و نصف فنجان از آن فقط 30 کالری ( در مقابل 70 کالری که در شیر معمولی به همان اندازه است). شاید یک جایگزین کوچک باشد، اما اگر یک کاسه از آن را در طول هفته به عنوان صبحانه بخورید، 280 کالری را حذف می کنید.

    6. موقع غذا پختن از روغن کم استفاده کنید
    برای پخت و پز و سرخ کردن غذا باید در ماهی تابه یا قابلمه روغن بریزید و آن مقدار روغنی که معمولاٌاستفاده می کنیم 300 کالری به غذا اضافه می کند. راه حل: یک ظرف اِسپری روغن بخرید که به طور مساوی لایه ی بسیار نازکی از روغن را در سراسر کف ماهی تابه پخش کند. با این راه 250 کالری را حذف می کنید و سلامت قلبتان هم به خطر نمی افتد.اگر بیش از دو بار در هفته به این صورت آشپزی کنید 500 کالری کمتر مصرف می کنید.

    7. برش نازکی از پیتزا بخورید
    خمیر یا نان ضخیم پیتزاهای معمولی کالری زیادی دارد و هیچ ماده ی مغذی هم ندارد. نان یا خمیر پیتزا را نازک تهیه کنید و روی آن زیاد گوشت یا پنیر نریزید و 200 تا 300 کالری کمتر استفاده کنید.

    8. ماست چکیده ی خانگی (ماست یونانی) درست کنید
    سس مایونز هایی که روی ساندویچمی ریزید در هر قاشق غذاخوری حدود 100 کالری دارند. در صورتی که ماست یونانی بدون چربی که خیلی هم خوش طعم و مزه است، یک سوم آن کالری دارد. به جای 5 قاشق غذاخوری از سس مایونز در هر هفته به همان اندازه ماست یونانی را جایگزین کنید و حدوداً 335 کالری را کم کنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان