خانه

با دعا و مراقبه عمرتان را بیشتر کنید.

  • به تازگی در مورد فواید عبادت با چند نفر از دوستان خود مناظره میکردم و نتایج به دست آورده ی خود را در مورد دعا و مراقبه به آنها شرح دادم. به عبارتی کشف کردم که صرفنظر از اینکه چه کسی هستید و یا در چه طبقه اجتماعی و با هر مدل خانواده ای  باشید دعا و مراقبه به حفظ سلامتی  کمک میکند.
    موسسه ملی بهداشت و درمان در چند سال اخیر تحقیقاتی را در زمینه ی عبادت انجام داده است که یافته های این تحقیق را در اینجا بیان میکنیم.
    جالب است بدانید که بودجه ی سرمایه گذاری بر روی این تحقیق حدود 10 سال است که دو برابر شده و نویسنده ی کتاب دین و سلامت آقای هارولد کونیگ در دانشگاه دوک، 1200  مطالعه در این مورد انجام داده است و یافته های او از حاکی از آن است که افرادی که در طول روز عبادت و یا مراقبه میکنند از سلامت بهتر ، استرس کمتر و سلامت روان بهتری برخوردارند.
    او بیشتر تمرکز خود را بر روی تاثیر ذهن بر بدن  در هنگام مراقبه گذاشت. و متوجه شد با ساطع کردن محبت و مهربانی به دیگر اعضای جسم و روح میتوان بر سلامت آنها هم تاثیرگذار بود.
    طبق یک مطالعه ی انجام شده در دانشگاه پینسیلوانیا نشان داده شده است که تکرار مانتراها در هنگام مراقبه میتواند بر ذهن ناخودآگاه تاثیر بگذارد و سیستم لیمبیک موجود در مغز را فعال کند که همین امر باعث آرام شدن فرد میشود. هر چقدر انجام این حرکات عمیقتر شوند کنترل سیستم عصبی ، ضربان قلب ، فشارخون و متابولیسم هم آرامتر میشوند. در نتیجه ی تکرار این حرکات که به طور روزمره انجام میشود بدن عادت میکند که همیشه تعادل خود را حفظ کند.

    ممکن است این حرکات را با زانوی خمیده  هم انجام ندهید اما عبارت تشکر و شکرگزاری که در مراقبه صورت میگیرد باعث میشود که کمتر عصبانی شده و برای رسیدن به اهدافتان تنها به یک نفر عشق بورزید و فقط از او کمک بگیرید. در حقیقت باید گفت که مراقبه و عبادت از جمله مواردی هستند که برای سلامت روان میتوان به آنها تکیه کرد.

    نتیجه
    پیشرفت و حل و فصل مشکلات از چیزهایی است که در زندگی هر فردی برای ساختن جهان بهتر وجود دارد البته ناگفته نماند که برای ساختن چنین جهانی لازم است که از مهارت کافی برخوردار باشیم و هرچه بهتر بتوانیم کشتی خود را در امواج سهمگین  زندگی پیش ببریم . بنابراین لازم است که به نزدیکترین کس چه در خلوت خود و چه در اجتماع امید داشته باشیم . این نتیجه ای است که بسیاری از افراد به آن دست یافته اند.

    یک داستان واقعی از زندگی آقای Y :
    این داستان در مورد آقایی است که در کلیسا بزرگ شده و بر خلاف آموخته هایش در سن جوانی ، فردی سرگردان بوده است. او در مورد زندگی خود اینگونه می گوید : " شروع به خوردن مشروبات الکلی کردم به طوری که به یک فرد دائم الخمر تبدیل شدم و در نتیجه این اعتیاد خانواده ، شغل ، ارزش خود را از دست دادم و به طور ممتد روزهایم را با گریه سپری میکردم دریغ از سر سوزن کمک از سمت دیگران چرا که مردم سخت مشغول زندگی های خود بودند. "
    او در مورد آخرین شب شراب خواریش چنین می گوید : " در آن شب به شفای خود ایمان آوردم . چرا که در آن شب خاموش مردی را دیدم که در یک لباس مخصوص به طور واضح صحبت میکرد و تمامی حرفش در این خلاصه میشد که اگر عبادتی خالصانه انجام دهی از بند شراب خواری رها خواهی شد و به سلامتی خود باز خواهی گشت ."
    در غرب اکثر مردم مدیتیشن را برای سلامتی جسم و روان خود انجام میدهند و به دلیل اینکه یک حرکت فراگیر است حرکات مثبتی همواره به آن اضافه میشود به عبارتی با عبادت ، افراد زندگی خود را بهبود میبخشند چرا که در کم شدن استرس های روزانه شان بسیار موثر است . بنابراین در کنار توجه به تغذیه و ورزش میتوان موردی مانند عبادت و یا مراقبه را برای زندگی بهتر اضافه کرد.

    مترجم اختصاصی زیباکده : آیدا خدیوی
    برچسب ها روان شناسی ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان