خانه

بهترین مدارس پسرانه منطقه 5

  • مقدمه: در این مقاله می خواهیم بهترین مدارس پسرانه منطقه 5 را معرفی کنیم. بهترین دبستان های پسرانه منطقه 5 و بهترین دبیرستان های پسرانه منطقه 5. برای اینکار ابتدا بافت تاریخی، جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی منطقه را بررسی خواهیم کرد و مناسبترین مدرسه با این شرایط را معرفی می کنیم. در انتخاب بهترین دبستان پسرانه منطقه 5 و بهترین دبیرستان پسرانه منطقه 5 از مقالات مندرج در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب، بویژه لیست مدارس تهران و همچنین نظرات والدین در بخش گفتگو استفاده کرده‌ایم.

    منطقه 5 در یک نگاه:

    منطقه 5 در شمال غرب و غرب تهران قرار دارد. از شمال به کوهپایه های البرز و از جنوب به منطقه 9، از شرق به منطقه 2 و از غرب به مناطق 21 و 22 محدود می شود. از نظر تاریخی منطقه 5 از مناطق جدید و تازه تاسیس است. شروع حضور مردم به اوایل دهه 40 شمسی باز می گردد. زمانیکه دولت وقت اقدام به ساخت خانه های سازمانی برای کارمندان کرد. این منطقه از ابتدای وجود سکونتگاه کارمندان یقه سفیدی بود که دارای تحصیلات خوب بوده و فرهنگ کارمندی را داشتند. ساخت و ساز به شکل اصولی و کنترل شده انجام شد بطوریکه نمونه موفق شهرسازی معاصر به حساب می آید. فضای سبز کافی، گذرگاههای پهن، مراکز خرید کافی و گذرگاه ها، اتوبانها، خیابان ها و کوچه های وسیع دسترسی را آسان کرده است. منطقه 5 را "پهنه توسعه شهر" لقب داده اند.

    از نظر فرهنگی، ساکنین تحصیل کرده و دارای اعتقادات مذهبی میانه رو هستند. از نظر اقتصادی می توان آنها را جزء لایه های بالایی طبقه متوسط دانست. یعنی افرادی که در زمره قشر مرفه قرار می گیرند. یکی از بارزترین ویژگی های این طبقه اهمیت دادن به تحصیل فرزندان و آماده کردن فررزندانشان برای ورود به طبقات بالاتر اجتماعی هستند. این افراد با رغبت هزینه های تحصیل را می پردازند و انتظار دارند که فرزندانشان بهترین امکانات را داشته باشد تا برای ورود به دانشگاه دغدغه ای نداشته باشند.

    برخی از بهترین مدارس تهران در منطقه 5 قرار دارند که ناشی از 2 دلیل اصلی است. تازه تاسیس بودن منطقه اجازه خرید زمین در قطعه وسیع را می دهد به همین دلیل مدارس می توانند از نظر اندازه بزرگ باشند و این امکان را داشته باشند که تمامی نیازهای یک مدرسه مانند: آزمایشگاه، کلاسهای استاندارد، زمین بازی، سالن ورزش، آمفی تئاتر بزرگ، کارگاه های مختلف و غیره را بسازند. از طرف دیگر والدین حاضرند هزینه بهترین تحصیل را برای فرزند خود فراهم کنند و در پرداخت شهریه مشکلی نداشته باشند. به همین دلیل مدارس بسیار مجهز، مدرن و بعضا گرانقیمت هستند.

    بهترین مدارس پسرانه منطقه 5:


    بهترین مدارس پسرانه منطقه 5

    همانطور که پیشتر ذکر شد مدارس بزرگ یکی از صفات مشترک مدرسه سازی در منطقه 5 است. به همین دلیل تعداد زیادی از مدارس مجتمع آموزشی هستند یعنی از پیش دبستان تا دبیرستان در یک مکان قرار دارند. به همین دلیل بسیاری از بهترین مدارس پسرانه منطقه 5 در واقع مجتمع های آموزشی هستند یا اگر یک مقطع خاص باشند از نظر مساحت بسیار بزرگ بوده و امکانات فوق العاده ای را دارند. در مجموع می توان مدارس را به دو دسته بهترین دبستانهای پسرانه منطقه 5 و بهترین دبیرستان های پسرانه منطقه 5 دسته بندی کرد.

    در این مقاله ابتدا بهترین دبیرستانهای پسرانه منطقه 5 و سپس بهترین دبستانهای پسرانه منطقه 5 را معرفی می کنیم.

    • دبیرستان پسرانه دولتی علامه حلی:


    دبیرستان پسرانه دولتی علامه حلی

    دبیرستان پسرانه علامه حلی در منطقه 5 را باید بهترین دبیرستان ایران از نظر دستآورد و نتیجه به شمار آورد. در واقع این دبیرستان یک مدرسه برند در ایران و یک استثناء در بین تمامی مدارس دولتی در ایران است. گلچینی از دانش آموزان نخبه تمام دبیرستانهای دولتی ایران در این دبیرستان گردآوری شده اند و تحت آموزشهای فراتر از تصور برای همسالان خود قراردارند. فرض بر این است که این دبیرستان مانند ویترینی باشد که توانمندی آموزش و پرورش دولتی را به رخ بکشد. به همین دلیل این دانش آموزان آماده می شوند که در مجامع و رقابت های بین المللی عرض اندام کنند.

    حضور در دبیرستان علامه حلی آسان نیست. حتی اگر بتوان با پشتوانه سفارش وارد این دبیرستان شد، ادامه تحصیل در آن برای غیرنخبگان آسان نیست. برنامه ریزی های دقیق و دشوار، حجم دروس، موضوعات آموزشی بسیار پیچیده از عهده هر دانش آموزی بر نمی آید. دبیرستان علامه حلی هر ساله با 100% قبولی در دانشگاه های معتبر کشور و حضور فعال در المپیادها و مسابقات علمی جهانی با مدال آوران بسیار در صدر بهترین دبیرستان ایران قرار دارد.

    • مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی واحد آبشناسان:


    مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی واحد آبشناسان

    مجتمع فرهنگی – آموزشی علامه طباطبایی یک نام در بین مدارس برند است و هر 12 شعبه آن جزء بهترین ها در منطقه خود هستند. ولی مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی واحد آبشناسان را باید پایگاه اصلی و مقر فرماندهی تمامی مدارس زیر نظر مجموعه علامه طباطبایی در تهران به شمار آورد. مدرسه ای متعلق به هزاره سوم که نه از نظر امکانات و نه از نظر برنامه ریزی و نه از نظر دستآورد و نتیجه قابل رقابت نیست. مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی واحد آبشناسان را باید یک مدرسه آرمانی که صورت حقیقت به خود گرفته است دانست. موسس مجموعه هر آنچه از هزینه، امکانات، کادر متخصص و برنامه ریزی برای یک مرکز آموزشی ممتاز در کلاس جهانی لازم بوده را در این مجتمع پیاده کرده است. از تجهیزات مدرن هوشمندسازی تا سالنهای ورزشی و استخر اختصاصی و سیستم آزمون سازی و آمادگی برای کنکور، تغذیه، رفاه و غیره در این مجتمع مهیا شده است.

    مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی واحد آبشناسان در 5 مقطع پیش دبستان- دبستان، دوره اول دبیرستان، دوره دوم دبیرستان و یک واحد ویژه برای نخبگان فعال است. هر مقطع در یک ساختمان مجزا مشغول به تحصیل است بطوریکه موضوع بسیار مهم تفکیک سنی بین مقاطع کاملا لحاظ شده است و در عین حال تمامی دانش آموزان در زمان نیاز می توانند از امکانات یکدیگر استفاده کنند بدون اینکه برخورد و تماسی با هم داشته باشند. البته تمامی 12 واحد مجموعه علامه طباطبایی در زمان های لازم از امکانات این مجموعه استفاده می کنند. شبکه اجتماعی مدرسه کلوب اطلاعات جامع و کاملی را در اطلس مجتمع فرهنگی- آموزشی علامه طباطبایی فراهم کرده است.

    • دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی- واحد ادونس:


    دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی واحد ادونس

    دبیرستان پسرانه علامه طباطبایی واحد ادونس، همانطور که از نام آن پیداست ویژه دانش آموزان نخبه ای است که قرار است در آزمون های جهانی شرکت کنند. دانش آموزان این واحد توسط معلمان بقیه واحدها انتخاب می شوند یا در آزمون مصاحبه و کتبی پذیرفته می شوند. دبیرستان علامه طباطبایی واحد ادونس از مدارس برند است و جزء مدارس تخصصی محسوب می شود که تخصص آن کسب مدال المپیادها و رتبه های برتر کنکور است. هر ساله 100% دانش آموزان این واحد در دانشگاه های معتبر کشور پذیرفته می شوند.

    حضور در دبیرستان های علامه طباطبایی آسان نیست و باید در آزمونهای مصاحبه و کتبی پذیرفته شد و با توجه به امکانات فوق العاده شهریه نیز بالا می باشد.

    • مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی بهان:


    مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی بهان

    مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی بهان را باید یک مرکز آموزشی خیلی خوب برای دانش آموزان معمولی به حساب آورد. این مجتمع برنامه ای برای نخبه پروری ندارد، تصمیمی برای شرکت در مجامع جهانی و کسب رکورد ندارد و دانش آموزان آن نیز خارق العاده نیستند. دانش آموزانی معمولی از خانواده های معمولی که می خواهند در یک مدرسه با امکانات بالاتر از متوسط تحصیل کنند، معلمان خیلی خوب داشته باشند، خوب ورزش کنند، شاد باشند، مفید و سالم باشند و البته در دانشگاه هم بدون فشار و استرس رتبه های تک رقمی و دو رقمی قبول شوند. مجتمع آموزشی بهان در این اهداف بسیار موفق بوده است.

    مجتمع آموزشی پسرانه بهان با داشتن فضای به مساحد 5000 مترمربع در 4 مقطع پیش دبستان- دبستان، دوره اول دبیرستان، دوره دوم دبیرستان و هنرستان فعال است. تمامی امکانات یک مدرسه خوب و مدرن را داراست. موسس مجتمع –آقای بستان آرا- سیاست برونگرایی را برای مدرسه در پیش گرفته است. به این معنی که دانش آموزان در تمامی آزمونها و مسابقات و جشنواره ها شرکت می کنند. نتایج در حد ملی بسیار خوب است. معلمان در حد بهترین ها، امکانات کافی، تجهیزات مدرن ، کادر اداری فعال، جایگاه مناسب ورزش در برنامه ریزی، تدریس زبان انگلیسی جدی، فوق برنامه های عالی، اردوهای علمی – تفریحی به حد کفایت، تیم مشاوره قوی، مراقبان بهداشت و همه و همه گرد آمده اند تا یک محیط آموزشی پرثمر، امن، شاد با شهریه بسیار مناسب برای اهالی منطقه را فراهم کنند.

    مجتمع آموزشی بهان را می توان نمونه موفق یک مرکز آموزشی محبوب خانواده ها دانست.

    • دبستان پسرانه غیردولتی ستارگان زمین:


    دبستان پسرانه غیردولتی ستارگان زمین

    دبستان پسرانه غیردولتی ستارگان زمین را نیز باید نمونه یک دبستان موفق و کارآمد محسوب کرد. این دبستان در دو ساختمان مجزا که سنین دوره اول و دوره دوم دبستان را از هم جدا می کند فعال است. این دو ساختمان در یک خیابان قرار دارند.

    موسس این دبستان، آقای شاهین رهیده، روش تدریس ساختارگرایی ذهنی را برای دانش آموزان خود پیاده کرده است. در این روش وظیفه معلم توانمندسازی دانش آموز برای یادگیری است. به این معنی که با قراردادن دانش آموز در مسیر آموزش ، این خود دانش آموز است که دانش را بر اساس تجربه و تجزیه و تحلیل فرامی گیرد ( در آموزش سنتی دانش آموز با تقلید از گفته های معلم دانش را یادمی گیرد). تمامی امکانات لازم برای یک دبستان در حد خیلی خوب در این مدرسه فراهم شده اند: روش تدریس مدرن، تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری، معلمان آموزش دیده مناسب با روش ساختارگرایی ذهنی، امکانات ورزشی، رفاهی، بهداشتی، فضای معماری تخصصی برای دبستان، کلاسهای فوق برنامه عالی، تیم مشاوره وغیره. یکی از مهمترین ویژگی های دبستان پسرانه ستارگان زمین اهمیت ویژه آموزش زبان انگلیسی در این مدرسه است. مدرسه دو زبانه است و زبان انگلیسی بسیار مهم است و در کنار آن زبان فرانسه نیز آموزش داده می شود ولی تمرکز اصلی بر زبان انگلیسی است.

    دانش آموزان در این دبستان زندگی در خارج از مدرسه را آموزش می بینند. دروس مصوبه وزارت آموزش و پرورش ابتدایی ترین آموزشها در این دبستان هستند.

    • مجتمع آموزشی پسرانه سلام همت:


    مجتمع آموزشی پسرانه سلام همت

    مجتمع آموزشی پسرانه سلام همت، عضوی از مجموعه مدارس زنجیره‌ای سلام است که همگی از مدارس برند در ایران می باشند. این مجموعه بیش از 40 شعبه در ایران را تحت پوشش دارد. مجتمع آموزشی سلام همت در 2 ساختمان مجزا فعالیت دارد که واحد مستقر در خیابان 22 بهمن برای پیش دبستان و دبستان و واحد مستقر در خیابان اقاقیا برای واحد دبیرستان است.

    مجتمع آموزشی سلام همت را می توان در ردیف یکی از بهترین مجتمع های آموزشی تهران قلمداد کرد. با توجه به نام مدارس زنجیره ای "سلام" انتظاری کمتر از این را هم نباید داشت. پشتوانه عظیمی از تجربه، اقتصاد و گلچینی از بهترین معلمان، در کنار تجهیزات، برنامه ریزی و مشتریان خاص، این مجتمع را در تمامی اهداف موفق کرده است. هر ساله تعداد زیادی از پذیرفته شدگان کنکور با رتبه های زیر 100 متعلق به این دبیرستان هستند. به منظور اجتناب از اطاله کلام شما می توانید اطلاعات بیشتر را از شبکه اجتماعی مدرسه کلوب، بخش اطلس مدرسه سلام همت کسب کنید.

    • مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی علوی:


    مجتمع آموزشی پسرانه غیردولتی علوی

    مجتمع آموزشی غیردولتی علوی با پشتوانه عظیمی از حمایت های مادی و معنوی یکی از مدارس برند و زنجیره ای در ایران است که حدود 60 واحد در تمامی مقاطع دخترانه و پسرانه را در تمامی شهرهای مهم ایران اداره می کند. 4 واحد از این مجموعه در منطقه 5 فعال هستند که دو واحد برای دبستان پسرانه در دو دوره اول و دوم و 2 واحد هم برای دبیرستان پسرانه در دو دوره اول و دوم فعال هستند.

    تمامی واحدها از نظر امکانات و تجهیزات در بهترین شکل هستند ولی آنچه که بعنوان نقطه قوت دبیرستان علوی از آن یاد می شود سیستم آزمون سازی امتحانات تیزهوشان و کنکور است.

    اگرچه مدارس فوق همگی از مدارس برتر تهران و حتی ایران هستند ولی نمی توان آن را برای تمامی دانش آموزان مناسب دانست. والدین در زمان انتخاب مدرسه باید اولویت را به علاقه و استعداد فرزند خود بدهند. مدرسه باید محیطی شاد، امن و سالم باشد. حضور یک دانش آموز که به هنر یا ورزش علاقمند است در یک دبیرستان تیزهوشان می تواند عزت نفس، اعتماد به نفس و تمامی استعدادهای نوجوان را از بین ببرد. بهتر است با مشاهده کلیپ انتخاب مدرسه مناسب، مرحله به مرحله از شرایط یک مدرسه خوب مطلع شویم.

    برچسب ها فرزندان ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان