خانه

تأثیر قهوه روی سلامتی

  • قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیاست و انواع بسیار زیادی دارد. قهوه حاوی کافئین است، محرکی که سطح هوشیاری را بالا می برد، از خواب آلودگی جلوگیری می کند و خوردن قهوه اول صبح یا بعد از ناهار انرژی بخش است. تأثیر قهوه روی سلامتی
    با این حال هنوز کارشناسان به طور دقیق نمی دانند که قهوه چقدر سالم است. پزشکان همیشه به افراد توصیه می کنند که در خوردن قهوه زیاده روی نکنند، چون ممکن است منجر به مشکلات قلبی، فشارخون بالا، بی خوابی و سردرد شود.
    دانشمندان در حال حاضر به این نکته رسیده اند که کیفیت قهوه خیلی مهم است و روش دم کردن آن عامل مهم و تأثیرگذار در سلامتی است. طبق تحقیقات کارشناسان، در جزیره ای در یونان، افراد مسن بیشتر از حالت نرمال عمر می کنند که در کنار عوامل دیگر، ارتباط مستقیمی با مصرف قهوه با کیفیت و قوی و نحوه دم کردن آن دارد. کارشناسان این نکته را نیز یادآوری می کنند که انواع مختلف برشته کردن و انواع مختلف دانه های قهوه، تأثیرات متفاوتی روی سلامتی ما دارند. شیر و شکر نیز سطوح متفاوت کافئین را در یک فنجان قهوه تغییر می دهند.
    طبق مطالعات جدید توسط یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه هاروارد، هیچ ارتباطی بین قهوه و مشکلات سلامتی وجود ندارد. نوشیدن چند فنجان قهوه قوی در روز، هیچ ارتباطی به مرگ زودرس یا دیگر بیماری های قلبی ندارد. به هر حال پزشکان هشدار می دهند که نوشیدن بیش از حد قهوه، ممکن است منجر به مشکلات معده شود.
    طبق مطالعات اخیر قهوه مزایای بسیاری نیز دارد. باعث بالا رفتن سطح انرژی می شود. دور هم جمع شدن دوستان و قهوه خوردن و صحبت کردن، شکلی از روابط اجتماعی است که تأثیر مثبتی روی روابط افراد می گذارد. گرچه مطالب زیادی در مورد قهوه وجود دارد که هنوز کشف نشده، اما طبق یک سری تحقیقات، این نوشیدنی خطر ابتلا به سرطان و دیابت را کاهش می دهد. طبق گزارشات، افرادی که قهوه می نوشند ممکن است دیرتر دچار بیماری پارکینسون شوند یا شاید اصلاً این بیماری هیچ وقت به سراغ آن ها نیاید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها سلامتی , بیماری , تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان