خانه

تفاوت بین دوست پسر معمولی با مردی که قصد ازدواج دارد

  • وقتی با پسری آشنا می شوید یا قرار می گذارید، شاید از نظر شما عالی و بی عیب و نقص باشد. اما این یک رابطه عاشقانه نامعلوم و بدون هدف است. پس باید مراقب باشید، چون پسری که با او آشنا می شوید یا رابطه ی عاشقانه دارید با مردی که قصد ازدواج دارد، تفاوت های زیادی با هم دارند. البته گاهی افراد تغییر می کنند، بنابراین فقط به خاطر این که در ابتدای آشنایی، طرف مقابل به نظرتان تنبل و بی مسئولیت است، او را حذف نکنید، به او فرصتی دهید تا خودش را ثابت کند. اگر در نهایت ویژگی هایی که مد نظرتان بود در او ندیدید، از قطع کردن رابطه نترسید و دنبال کیس جدیدی باشید. اگر هنوز جوان هستید و فعلاً قصد ازدواج ندارید، خیلی لازم نیست حساسیت به خرج دهید. اما اگر می خواهید رابطه جدی را با کسی شروع کنید و قصد ازدواج دارید، باید یک مرد عاقل و پخته را برای زندگی مشترک انتخاب کنید نه یک پسر نابالغ و بی تجربه.

    • یک دوست پسر معمولی  از شما می خواهد با او بیرون بروید و چرخی بزنید، بدون این که هدف خاص یا تعهدی داشته باشد. 
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، از قرار گذاشتن و بیرون رفتن با شما هدف دارد و قصدش کاملاً مشخص و واضح است، می خواهد کنار شما باشد. از شما هم انتظار دارد هدفتان را مشخص کنید و بدانید چه تصمیمی دارید.

    • یک دوست پسر معمولی درباره افراد اطرافتان، یا فقط در مورد مسائل و داستان های سرگرم کننده و خنده دار با شما صحبت می کند، چون نمی خواهد در سطح عمیق تری با شما ارتباط برقرار کند.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، درباره کتاب، فیلم، موسیقی و دیگر علائق مشترک با شما صحبت می کند. چون این گفتگوها باعث ایجاد یک رابطه محکم و جدی در دراز مدت می شود.

    • یک دوست پسر معمولی به شما می گوید که هیچ وقت قصد ازدواج ندارد یا نمی خواهد بچه دار شود و هیچ چیزی هم تصمیمش را عوض نمی کند. شما هم سعی نکنید او را تغییر دهید!
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، شاید بعد از آشنایی با شما تصمیمش را درباره این که چه زمانی ازدواج کند یا بچه دار شود تغییر دهد.

    • یک دوست پسر معمولی تمام رفتارها و طرز برخوردهای شما را به خودش می گیرد، سریع عکس العمل نشان می دهد یا با تندی و عصبانیت جواب شما را می دهد تا جایی که یک گفتگوی ساده تبدیل به یک جنگ بزرگ می شود.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، می تواند شرایط را کنترل کند و شما را با صحبت هایش آرام کند. این امر به ویژه زمانی مهم است که شما مشکل یا بحران بزرگی را سپری می کنید یا روز بدی را در محل کار خود داشتید.

    • یک دوست پسر معمولی ممکن است موقع بحث و دعوا از الفاظ بدی استفاده کند و با این کار احساس برنده بودن می کند.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، منصفانه بحث می کند، از کلمات و الفاظ بد استفاده نمی کند، برخورد فیزیکی نمی کند، حتی وقتی خیلی عصبانی باشد.

    • یک دوست پسر معمولی به ظاهر و قیافه بیش از حد اهمیت می دهد و اگر ظاهرتان نامرتب و ژولیده باشد انقدر شما را دست می اندازد تا سر و وضعتان را مرتب کرده یا مطابق میل او باشید.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، این را درک می کند که ممکن است هر کسی در زندگی روزهای خوب و بد یا سخت داشته باشد، به احساسات شما ضربه نمی زند، یا اگر وزن شما تغییر کند، یا یک روز موهایتان را خوب درست نکرده باشید و .... باعث نمی شود شما را دوست نداشته باشد.

    • یک دوست پسر معمولی وقتی اشتباه می کند، سریع می گوید"ببخشید"،"اشتباه کردم"، چون فقط می خواهد در آن لحظه آرام شوید و کمتر غر بزنید! می گوید" دوستت دارم"، چون نمی خواهد شما را از دست بدهد، حتی اگر واقعاً آن احساس را نداشته باشد.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد یا واقعاً شما را دوست دارد، وقتی می گوید "ببخشید"، واقعاً متأسف و ناراحت است و هیچ وقت دوست ندارد با کلمات و اعمالش به شما صدمه بزند. می گوید" دوستت دارم"، چون واقعاً منظورش همین است، و می خواهد شما عشقش را در هر دقیقه از زندگیتان احساس کنید.

    • یک دوست پسر معمولی از شما می خواهد کارهایی را برایش انجام دهید، چون مادرش قبلاً انجام می داده و خودش نمی تواند آن کارها را انجام دهد یا مراقب خودش باشد!
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، می داند چطور از خودش مراقب کند، چطور غذا درست کند، خانه را تمیز کند، لباس هایش را بشوید، صورت حساب هایش را پرداخت کند و ...، چون یک مرد بالغ و پخته است و یاد گرفته چطور از پس کارهای خودش بر بیاید. 

    • یک دوست پسر معمولی زیاد تمایلی به دیدن دوستان شما ندارد، چون دوست دارد همیشه با شما تنها باشد.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، از این که شما درباره دوستانتان با او صحبت کنید لذت می برد و دوست دارد خودش هم با آن ها آشنا شود.

    • شما جرأت ندارید یک دوست پسر معمولی را با پدر و مادرتان آشنا کنید، گرچه خودش هم تمایلی ندارد.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، دوست دارد با پدر و مادرتان آشنا شود و آن ها را تحت تأثیر خودش قرار دهد.

    • شاید دوست پسرتان تنها کسی باشد که درباره ازدواج با او در ذهنتان خیال پردازی می کنید، شاید چون از نظر شما با مزه و شوخ است و همیشه با هم خوش می گذرانید و سرگرم هستید. (البته تا زمانی که ضربه بدی به شما نزند). در حالی که شاید او اصلاً به ازدواج فکر هم نمی کند!

    • اما گاهی برعکس وقتی مردی در زندگیتان وجود داشته باشد که قصد ازدواج دارد، گاهی شما تردید می کنید یا پاسخ سربالا به او می دهید، یا وقتی با او اختلاف نظر دارید یا مشکلی پیش می آید، خیلی جدی برخورد نمی کنید، در حالی که وقتی رابطه ی شما بلند مدت است باید مشکلات خود را حل و فصل کنید. 

    • یک دوست پسر معمولی بیشتر اوقات با دقت و حوصله به حرف های شما گوش نمی دهد، شاید فقط سرش را تکان دهد و بعد موضوع را عوض کند یا چیزی را بگوید که شما دوست دارید بشنوید.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، به تمام حرف هایی که می زنید اهمیت می دهد، دوست دارد افکار و نظرات شما را درباره هر چیزی بداند، از مسائل مهم گرفته تا مسائل بی اهمیت و روزمره.

    • یک دوست پسر معمولی با اولین سختی یا مشکلی فرار می کند، چون خارج از ظرفیتش است، چون نمی خواهد هیچ چیزی برایش محدودیت ایجاد کند.
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، در تمام مشکلات و سختی ها همیشه کنار شماست، چون به شما و رابطه اتان متعهد است.

    • یک دوست پسر معمولی زیر بار هیچ خرج و هزینه ای نمی رود و اگر از او بخواهید نصف صورتحساب را پرداخت کند ناراحت می شود!
    اما مردی که قصد ازدواج دارد، وقتی شما را بیرون می برد خودش پول خرج می کند، حتی اگر صورتحساب را از او بگیرید و بگویید نوبت شماست که این دفعه حساب کنید، ناراحت می شود!

    • یک دوست پسر معمولی هیچ امنیتی به شما نمی دهد. شما نمی فهمید چه احساسی دارد یا وقتی با شما نیست در حال انجام چه کاری است!

    • اما مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساس امنیت می دهد. مطمئن هستید شما را دوست دارد، می توانید به او اعتماد کنید و مطمئن هستید هر سختی یا مشکلی را می توانید با هم پشت سر بگذارید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی 


    برچسب ها
       132

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان