خانه

تفاوت های رفتاری بین مردان و زنان

  • رفتارهایی که مربوط به جنسیت می شود، هم اکتسابی است هم غریزی. وقتی تفاوت های رفتاری بین مردان و زنان را بشناسیم بهتر می توانیم با جنس مخالف ارتباط برقرار کنیم. این آگاهی تأثیر زیادی در زندگی شخصی، عاطفی و اجتماعی ما می گذارد. تفاوت های رفتاری بین مردان و زنان
    •  مردان کمتر به حرف هایی که زنان می زنند، اهمیت می دهند یا واکنش نشان می دهند، ولی برعکس زنان به حرف هایی که مردان می زنند، بیشتر اهمیت می دهند و خیلی برایشان مهم است، به غیر از زمان هایی که مردان در موضع قدرت باشند. مثل سیاستمداران یا کسانی که تصمیماتشان در زندگی شخصی و اجتماعی زنان خیلی تأثیرگذار است. مواقعی که این تأثیر در زندگی آن ها زیاد باشد و هیچ مشورتی با آن ها نشود، به قول معروف زمانی که احساس خطر می کنند.
    •  مردان به ظاهر زنان توجه زیادی می کنند، اما زنان به این که ظاهر مردان چطوری باشد، کمتر توجه می کنند.
    •  زنان حتی وقتی ناراحت هستند لبخند می زنند. مگر این که اتفاق خیلی ناخوشایند و بدی برای آن ها افتاده باشد. ولی اگر آن ها را اذیت یا ناراحت کنید یا بخواهید از آن ها سوء استفاده کنید، در این صورت دیگر هیچ وقت به شما لبخند نمی زنند. حتی اگر در آن لحظه خوشحال باشند یا ناراحتی خاصی نداشته باشند، هیچ وقت روی خوش به شما نشان نمی دهند. مردان خیلی کمتر از زنان لبخند می زنند، مخصوصاً از دوران بلوغ به بعد که عکس هایشان نیز سندی بر این ادعاست. لبخند زدن مردان بر اساس موقعیت و وضعیت نیست، آن ها شرطی هستند. به صورت ژنتیکی، لبخند زدنشان شرطی و تعیین شده است. مردان فقط وقتی اتفاق خنده داری (از نظر خودشان) بیفتد می خندند. زنان وقتی می خندند که فکر می کنند در آن لحظه باید بخندند.
    •  وقتی یک مرد بخواهد نقطه نظر یا دیدگاه یک زن را به چالش بکشد، دوست ندارد خیلی قلدر یا گردن کلفت به نظر برسد، (البته در کشورهای مختلف متفاوت است). اما وقتی یک زن بخواهد نقطه نظر یا دیدگاه یک مرد را به چالش بکشد، از این می ترسد که اگر نظرش را بیان کند، از نظر موقعیت، مذهب، پیشینه فرهنگی و ... دچار دردسر نشود. از این که بر خلاف فرهنگ، مذهب و اعتقادات حرف بزند یا نظراتش را به یک مرد بگوید می ترسد.
    •  وقتی آشپزخانه به هم ریخته و شلوغ باشد، زنان ترجیح می دهند که زود آن جا را تمیز کند. ولی مردان در این شرایط، باور دارند که این وضعیت به هم ریخته، روش طبیعت برای حفظ چرخه زندگی است و فکر می کنند لابد باید این طور باشد. از نظر آن ها طبیعی است و نیازی نمی بینند که آن جا را تمیز کنند!
    •  مردان فکر می کنند که باید ماشینشان را حتماً زود به زود تمیز کنند، ولی زنان این طور فکر نمی کنند و این کار از نظر آن ها بیهوده است. درست مثل قضیه تمیز کردن خانه، در این دو مورد کاملاً برعکس هم فکر و رفتار می کنند. تمیز کردن ماشین به همان اندازه برای مردان مهم است که تمیز کردن خانه برای زنان.
    •  مردان موقع پارک کردن بین دو ماشین همه جوانب، اندازه ها و فاصله ها را دقیق در نظر می گیرند و حساب کتاب می کنند و خیلی راحت فاصله بین دو ماشین را تخمین می زنند، اما زنان فقط می خواهند پارک کنند، خیلی به فاصله ها اهمیتی نمی دهند، حتی اگر خیلی نزدیک به ماشین جلویی یا خیلی با فاصله از ماشین عقبی پارک کنند.
    •  نکته آخر این که میزان و ماهیت تفاوت های رفتاری بین مردان و زنان بسیار تحت تأثیر فرهنگ آن کشور است. به خاطر همین کمیت و ماهیت این تفاوت ها ممکن است در کشور ها و فرهنگ های مختلف، متفاوت باشد.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان