خانه

خواص مهم ژل آلوئه ورا

  • • درمان آفتاب سوختگی خفیف
    ژل آلوئه ورا به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و خنک کنندگی، درمانی عالی برای پوست هایی است که دچار آفتاب سوختگی شده اند. این ژل یک لایه محافظتی برای پوست ایجاد می کند که باعث حفظ رطوبت می شود. خواص مهم ژل آلوئه ورا
    بعلاوه سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که باعث سرعت در بهبود و التیام پوست می شود.
    در آزمایشات و مطالعاتی که طی یک دوره 48 ساعته روی این گیاه انجام شد، به این نتیجه رسیدند که اثرات ضد التهابی ژل آلوئه ورا حتی از هیدروکورتیزون یک درصد نیز بیشتر است. به همین خاطر این ژل در درمان موضعی بعضی از بیماری های پوستیِ التهابی مثل پوست های قرمز شده و تحریک شده ناشی از اشعه UV نیز می تواند مفید باشد.

    • آبرسان
    ژل آلوئه ورا مرطوب کننده ای است که لایه چربی روی پوست شما باقی نمی گذارد. این ژل پوست را نرم می کند، بدون این که منافذ پوست را ببندد. ژل آلوئه ورا به عنوان افتر شیو نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد، چون هم باعث آبرسانی پوست می شود، هم باعث التیام سوزش جای تیغ و خراش های ریز می شود.
    تحقیقات نشان داده است که عصاره آلوئه ورا، یک ماده طبیعی و مؤثر برای بهبود آبرسانی پوست است. به خاطر همین این ژل به عنوان ماده تشکیل دهنده و عنصری مهم در لوازم آرایشی و به عنوان یک درمان مؤثر برای پوست های خشک به کار می رود.

    • تسریع درمان زخم
    آلوئه ورا اغلب به عنوان درمان موضعی برای بریدگی، سوختگی و سایر زخم ها استفاده می شود. طبق مطالعات انجام شده، آلوئه ورا مدت درمان سوختگی درجه یک یا دو را به میزان نه روز کاهش می دهد. چون آلوئه ورا سرعت تولید سلول های پوست را 8 برابر بیشتر می کند و در اپیدرم (لایه بیرونی پوست)، چهار برابر سریع تر از آب نفوذ می کند.

    • مبارزه با پیری
    آلوئه ورا سرشار از ویتامین های C و E و بتا کاروتن است، بعلاوه خواص ضد پیری دارد. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی این ژل و توانایی آن برای کاهش لکه ها و جای جوش ها، باعث می شود پوستتان دیرتر پیر و چروکیده شود. این ژل را به عنوان مکملی برای مبارزه با پیری می توانید استفاده کنید. طبق برخی تحقیقات، این گیاه تولید کلاژن را در بدن افزایش داده و تنها در 90 روز باعث بهبود قابلیت ارتجاعی پوست می شود.

    • کاهش آکنه و عفونت
    ژل آلوئه ورا به خاطر داشتن خواص پاک کنندگی ملایم و ضد میکروبی، برای درمان جوش ها مؤثر است. کسانی که روی صورتشان جوش و آکنه دارند می توانند از این ژل درمانی در سطوح مختلف استفاده کنند. خواص ضد باکتری، ضد عفونی کننده و ضد التهابی این ژل، از پوست در برابر باکتری ها و دیگر عوامل بیماری زا که منجر به عفونت و التهاب می شود، محافظت می کند. چون حاوی موادی به نام جیبرلین (نوعی هورمون گیاهی) و پلی ساکارید است که رشد سلول های جدید را تحریک می کند. بعلاوه گلیکوپروتئین موجود در آن نیز التهاب و قرمزی پوست را کاهش می دهد.
    این ژل به خاطر داشتن خاصیت جمع کنندگی، اندازه منافذ را کاهش می دهد و این امر موجب از بین رفتن سبیوم های اضافه، کثیفی و میکرب ها در پوست می شود. از نظر پزشکی آلوئه ورا برای درمان پسوریازیس و اگزما بسیار مؤثر است.

    • تسکین جوش ها و لکه ها
    این ژل به دلیل توانایی در تسریعِ تولید سلول های پوستی، مبارزه با التهاب و کاهش قرمزی، یک درمان عالی و طبیعی برای زخم های آکنه و ترک بدن محسوب می شود. اگر مقداری آب لیمو ترش هم به آن اضافه کنید، باعث تسکین لکه ها و کک و مک های صورت در سنین پیری نیز می شود.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی , زنان ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان