خانه

خواص چای رازیانه

  • یک فنجان چای رازیانه که از دانه ها، برگ های تازه یا پیاز رازیانه درست شده باشد، مشکلات گوارشی بعد از غذا مثل سوزش معده، نفخ، ورم معده، اسپاسم معده و اسهال را درمان می کند. خواص چای رازیانه
    از آن جایی که رازیانه سرشار از استروژن (هورمون زنانه) است، دردهای قاعدگی و علائم یائسگی را کمتر می کند و میزان شیر را در مادران شیرده افزایش می دهد. خون را تصفیه می کند، باعث بهبود عملکرد قلب و کلیه ها می شود، هورمون ها را متعادل می کند، مشکلات تنفسی را نیز درمان می کند.


    • افزایش سلامت زنان
    روغن های فرار موجود در رازیانه خاصیت استروژنی دارند. به همین خاطر این گیاه در طب چینی برای درمان مشکلات هورمونی زیاد استفاده می شود. رازیانه برای افزایش میل جنسی و تولید شیر در زنان شیرده مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات برای درمان آمنوره یا عدم قاعدگی نیز استفاده می شود.

    • بهبود سلامت دستگاه گوارش
    رازیانه اغلب به عنوان ضد اسپاسم مورد استفاده قرار می گیرد، به همین خاطر باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش، کاهش گرفتگی و اسپاسم های معده، کاهش نفخ و درمان سندرم روده تحریک پذیر می شود. روغن های ضروری موجود در رازیانه حاوی استروژن هستند که از اسپاسم عضلات جلوگیری کرده و باعث می شود راحت تر غذا را هضم کنید. از سکسه نیز جلوگیری می کند. خواص ضد نفخ و عطر رازیانه در درمان نفخ، اسهال، ورم یا گرفتگی معده که از نشانه های سندرم روده تحریک پذیر هستند، بسیار مؤثر است.

    • از بین بردن انگل های داخلی
    چای رازیانه سطح اسید در معده را کاهش می دهد، کرم ها و باکتری های معده و روده را نیز از بین می برد.

    • مقابله با کولیک
    چای گیاهی رازیانه برای کودکان نیز مفید است و ضرری برای آن ها ندارد، چون با شل کردن عضلات روده باعث درمان کولیک در کودکان می شود.

    • تصفیه خون
    چای گیاهی رازیانه جریان ادرار را افزایش می دهد و از کبد در برابر مضرات و آسیب الکل محافظت می کند. در درمان بیماری هایی مثل زردی بسیار مؤثر است. این گیاه علاوه بر تصفیه خون، باعث بهبود عملکرد کلیه شده و از سنگ کلیه جلوگیری می کند.

    • چربی سوزی
    چای رازیانه از تجمع آّب در بدن جلوگیری می کند، به همین خاطر هم باعث دفع سموم بدن می شود هم یکی از بهترین و مؤثرترین گیاهان برای کاهش وزن است. این گیاه متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث می شود سریع تر چربی بسوزانید، سلولیت را کمتر می کند و اشتهای شما را تنظیم می کند.

    • کاهش درد آرتروز
    این چای سالم با تصفیه و پاکسازی بدن، باعث بهبود سلامت بافت ها و مفاصل نیز می شود، در نتیجه درد آرتروز و نقرس را کم می کند.

    • تقویت سیستم ایمنی بدن
    برای سالم ماندن، سیستم ایمنی بدنتان باید قوی باشد تا بتواند با باکتری ها و ویروس ها مبارزه کند. دمنوش رازیانه از شروع نشانه های سرماخوردگی جلوگیری می کند. این چای فوق العاده باعث کاهش تب، کاهش گلو درد و درمان بسیاری از بیماری های دستگاه تنفسی مثل آسم، برونشیت، سرفه می شود.

    • تعادل سطح هورمونی بدن
    اگر کبد سالمی داشته باشید، سطح هورمونی بدن شما نیز متعادل می شود که این قضیه به نوبه خود کلید رفع برخی از دردها و مشکلاتی است که روزانه شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

    • درمان مشکلات تنفسی
    چای رازیانه اغلب برای درمان مشکلات تنفسی، از سرماخوردگی ساده گرفته تا آسم مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خواص ضد میکروبی که دارد از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی نیز جلوگیری می کند. رازیانه برای درمان مشکلاتی مانند آنژین و فشار خون بالا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    • بهبود سلامت لثه ها
    غرغره کردن چای رازیانه، به خاطر خواص ضد باکتری که دارد، التهاب لثه و بوی بد دهان را برطرف می کند.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان