خانه

دستور العمل چند نوع سوپ سالم و خوش طعم

  • وقتی هوا سردتر و روزها کوتاه تر می شوند، هیچ چیز لذت بخش تر از یک سوپ گرم و خوش طعم نیست. انوع و اقسام سوپ های آماده در فروشگاه ها وجود دارد،  روش های مؤثر و آسان برای تقویت ناخن ها
    اما بهتر است خودتان در خانه آن را آماده کنید تا هم از مواد تشکیل دهنده آن مطمئن باشید و هم سالم تر و تازه تر باشد.

    • سوپ سیب زمینی، پنیر چدار و بروکلی
    سیب زمینی موجود در این سوپ، مقداری کربوهیدرات انرژی زا برای بدن فراهم می کند، بعلاوه میزان و حجم سوپ هم بیشتر می شود. این سوپ کم سدیم است و با شیر و پنیر کم چرب تهیه می شود.
    مواد اولیه:
    کره، کلم بروکلی، سیب زمینی، سیر، فلفل قرمز، پودر خردل، نمک، پنیر چدار، آرد، شیر، آب یا عصاره سبزیجات یا مرغ، بیکن (اختیاری)

    • سوپ پیاز فرانسوی کم کالری
    سوپ پیاز فرانسوی، نوعی سوپ سنتی است که اغلب با آبِ گوشت گوساله چرب و کمی شور پخته می شود. اما این نوع سوپ فرانسوی کم سدیم است، چربی کمتری هم دارد، ولی با این حال به خاطر سس سویا و پیاز، عطر و طعم خوبی دارد، بعلاوه سرشار از ویتامین C است.
    مواد اولیه:
    کره، روغن زیتون، پیاز، نمک، شکر، آرد، آب مرغ کم سدیم، فلفل سیاه، سس سویای کم سدیم، باگت فرانسوی، پنیر گریور سوئیسی.

    • سوپ لوبیای سیاه
    لوبیا منبع خوبی از فیبر و پروتئین است. بیکن، آب لیمو ترش، فلفل دلمه ای و جعفری نیز طعم خوبی به این سوپ می دهد. برای کاهش چربی و کالری، خامه ترش (یا سرشیر غلیظ و کمی ترش شده) را انتخاب کنید.
    مواد اولیه:
    لوبیای سیاه، بیکن، پیاز، هویج، کرفس، سیر، فلفل دلمه، آبِ مرغ، گوجه فرنگی خرد شده، جعفری، آب لیمو ترش، نمک، فلفل سیاه، خامه ترش.

    • سوپ سیب زمینی و گل کلم
    در اکثر دستور العمل های سنتی، سوپ سیب زمینی با بیکن و ژامبون درست می شود. اما در این سوپ چربی حذف شده و به جای آن از گل کلم که فیبر بالایی دارد و سرشار از مواد مغذی و ویتامین B است، استفاده می شود. باعث تقویت حافظه نیز می شود. برای سالم تر بودن این سوپ سعی کنید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید، چون باعث افزایش بتا کاروتن و ویتامین A می شود.
    مواد اولیه:
    زیره سبز، روغن زیتون، نان فرانسوی یا ایتالیایی، موسیر، کرفس، گل کلم، سیب زمینی شیرین، آب مرغ، نمک، فلفل قرمز، آب لیمو ترش، پیازچه (اختیاری)

    • سوپ عدس زنجبیلی
    این سوپ بخار پز را می توانید کاملاً گیاهی درست کنید. برای این منظور به جای آبِ مرغ از آبِ سبزیجات استفاده کنید. عدس سرشار از پروتئین و فیبر است. بعلاوه نسبت به حبوبات دیگر، دو برابر آهن دارد. زنجبیل باعث تسکین عضلات دردناک می شود. مشکلات پوستی را نیز تا حدودی برطرف می کند.
    مواد اولیه:
    روغن زیتون، هویج، پیاز، زنجبیل، سیر، پودر کاری، نمک، فلفل، آب مرغ یا سبزیجات، آب، عدس، گوجه فرنگی

    • سوپ سیب و پوره کدو حلوایی
    تابستان بهترین فصلی است که می توانید این سوپ خوش طعم و کم کالری را درست کنید. این سوپ سرشار از آنتی اکسیدان هاست. حتی در مهمانی ها می توانید پوستِ خود کدو تنبل را به صورت کاسه ببرید و سوپ را در آن سرو کنید.
    مواد اولیه:
    کره، پیاز، سیر، سیب برابرن Braeburn (قرمز متمایل به نارنجی)، کدو حلوایی، مریم گلی، نمک، فلفل، جوز هندی، آب مرغ، شیر تبخیر شده، خامه ترش.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها آشپزخانه , سلامتی , تغذیه ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان