خانه

ده ماده غذایی که چهره شما را زیباتر می سازد

  • همانطور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید، درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند. وقتی احساس خوبی در مورد چیزهایی که میل می کنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برای شما مفید است، این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید برخوردار باشید. در اینجا ده ماده¬ی غذایی که نه تنها به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید ، بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید.

    آب
    نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف، نرم، انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته (دارای آب ) نگه می دارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست ، مو ، ناخن ها بهبود می یابد. در ضمن افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن شما کمک می کند.

    ویتامین C
    ویتامین C  به بدن کمک می کند تا با عفونت ها و بیماری ها مبارزه نماید. این ویتامین، سیستم ایمنی را تقویت کرده و نیز بهبود بیماری ها را تسریع می کند. ویتامین C برای ساختن کلاژن ضروری است کلاژن به پوست کمک می کند تا الاستیک و در عین حال محکم باقی مانده و در نتیجه پوست بدون چروک باقی بماند. مرکبات ، توتها ، گوجه فرنگی ، گل کلم و کلم بروکلی ، همگی از جمله مواد غنی از ویتامین C هستند.

    چای سبز
    چای سبز غنی از آنتی اکسیدان هاست. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول ، تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید. در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

    سویا
    پروتئین های سویا، غنی از آمینو اسیدها ، ویتامین E و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بون چروک باقی بماند.

    اسیدهای چرب ضروری
    اسیدهای چرب ضروری (SAFE) مانند امگا3 و امگا6 که به عنوان چربی های خوب شناخته می شوند به عملکرد سلولی کمک می کنند . مانند سایر غذاهای مفید ، اسیدهای چرب ضروری به سلول ها کمک می کنند تا اعمالشان را به درستی انجام داده و از این رو سبب پاکسازی پوست، جلوگیری از ایجاد لک های پوستی ، کاهش چروک ها، بهبود و سلامت مو و رشد ناخن می گردند.

    شیر
    شیر غنی از کلسیم وویتامین های B12 ، 2B و D است و کلسیم به همراه ویتامین Dکه افزایش دهنده ی جذب کلسیم می باشد به حفظ استخوان های محکم  دندان هایی سالم کمک می کند. ویتامین های 12B و 2B برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند، ضروری است. این مواد کمک می کنند تا پوست و مو سالمتر و زنده تر به نظر برسند.

    سبزیجات سبز
    سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ ، غنی از ویتامین های C E A و آهن و فیبر هستند. ما قبلاً در مورد فواید ویتامین C صحبت کرده ایم . دریافت ویتامین های E و A نیز به همان میزان برای زیبایی چهره مهم است.

    ماست
    از آنجا که ماست یک فرآورده ی لبنی است، تمام خواص شیر برای آن قابل ذکر است. ماست، همچنین حاوی باکتری های مفیدی است که به هضم مواد غذایی کمک کرده . سیستم ایمنی را تقویت کرده و زمانی که به عنوان ماسک استفاده می شود، می توانند سبب آب رسانی و پاک سازی پوست شود.
    سیر
    مطالعات نشان داده که این ماده ی غذایی اعجاب انگیز ، سبب کاهش فشار خون ، کاهش کلسترول و حتی پیشگیری از سرطان می شود. این ماده ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها است که کمک می کنند شما جوان بمانید.

    شکلات
    شاید شکلات بهترین ماده غذایی برای حفظ سلامتی دردنیا نباشد اما از طریق افزایش میزان اندروفین ها و سروتونین ها ، اثرات مثبتی برخلق و خوی شما می گذارد و سبب آرامش و احساسی خوشایند در شما می شود.

    برچسب ها تغذیه , زیبایی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان