خانه

روش های غلط کاهش وزن

  • حتما شما قبلا این گفته را شنیده اید"برای کاهش وزن کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید" در نظریه این موضوع درست است در حقیقت نه تنها در فرضیه بلکه دانشمندان نیز ثابت کرده اند که سوزاندن کالری های مصرفی به کاهش وزن می انجامد. اما مشکل از جایی شروع می شود که این تنها یک راه حل کوتاه مدت است. برای کاهش وزن همیشگی و طولانی مدت این روش به تنهایی کار نمی کند.

    در نهایت بحث متخصصان بر سر این است که شمارش کالری ها را متوقف کنید و اگر توصیه ورزش بیشتر و کمتر خوردن کار می کرد همه متخصصان رژیم درمانی بیکار بودند. واقعیت این است که تعداد بسیار کمی از مردم می توانند با کمک توصیه بالا وزن زیادی کم کنند و آن را ثابت نگاه دارند.

    ما باید این دید را که وزن را جدا از عملکرد کلی و بیولوژیک بدن در نظر می گیریم را متوقف کنیم و باید نقش هورمون ها و اثرات مواد غذایی که می خوریم بر بدن را نیز در نظر داشته باشیم.

    چه چیزی باعث چاقی فراگیر بین مردم می شود؟ یکی از مهم ترین دلایل کربوهیدرات های تصفیه شده است مثل شکر، قند و دانه های فرآوری شده مثل نان سفید که به مواد همیشه حاضر در تغذیه ما تبدیل شده اند. در مقابل مواد غذایی سرشار از چربی هم هستند مانند آجیل یا روغن زیتون که از سالم ترین ها به شمار می آیند.

    وقتی شما میزان زیادی کربوهیدرات تصفیه شده مصرف می کنید به اندازه کافی کالری برای فعالیت های روزانه تان ندارید که بدن به این مسئله با گرسنگی پاسخ می دهد.

     پس به جای شمارش کالری باید روی کیفیت غذاهایی که مصرف می کنیم تمرکز داشته باشیم. توجه صرف به کالری گمراه کننده و خطرناک است زیرا باعث می شود این مسئله را نادیده بگیریم که چگونه بر روی هورمون ها و متابولسیم بدنمان تاثیر می گذراند.



    مترجم اختصاصی زیباکده مریم شهریاری
    برچسب ها تناسب اندام ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان