خانه

زندگی بعد از طلاق به پایان نمی رسد


  • طلاق تجربه وحشتناکی است، با این حال هیچ کس به آن به عنوان یک تجربه نگاه نمی کند و همه این اتفاق را به نوعی ته خط می دانند. بسیاری از این افراد سرشار از زندگی هستند ولی همچنان در گذشته باقی می مانند و آینده خود را از بین می برند.
    دوستی داشتم که دو سال پیش طلاق گرفت. من شاهد تمام مراحل و روند این اتفاق بودم. می دیدم که زندگیش به تدریج تبدیل به جهنم می شد. می دیدم که روز به روز بیشتر نسبت به همسرش بی میل می شد و حتی درباره او زیاد صحبت نمی کرد. کاملاً شاهد آن جنگ حقوقی که بینشان درگرفت بودم.

    برای مدتی طولانی دوستم دچار افسردگی حادی شده بود. همان حالت ها و احساساتی که اکثر افراد بعد از طلاق دچار آن می شوند را داشت. زندگیش خراب شده بود و فکر می کرد دیگر نمی تواند آن را درست کند. احساس می کرد همه چیز اشتباه پیش می رود و دیگر نمی تواند تمام آن قطعات را کنار هم بچیند. حدود شش ماه بعد تغییری رخ داد. دیگر درباره ازدواج نا موفقش صحبت نمی کرد و علائق جدیدی در زندگی پیدا کرده بود. تمام توجه اش را تا جایی که می توانست به کارش اختصاص داد و بیشتر وقتش را با کارش پر می کرد. بتدریج در جنبه های دیگر زندگی نیز بهتر شد. وقتی یک سال بعد از طلاق او را دیدم، به من گفت از تمام چیزهایی که باعث شد در این مسیر قرار بگیرد بسیار سپاسگذار است. گاهی اوقات طلاق تنها مرحله دیگری در زندگی شماست که شاید حتی منجر به اتفاقات بهتر و بزرگ تری در زندگی شما شود.

    بله این اتفاق در وهله اول دردناک است، اما گاهی باید عضو معیوب را از بدنتان خارج کنید تا به کل بدنتان آسیب نرساند. حالا دیگر دوستم شاد بود و افسردگی نداشت. نه این که خیلی خوشحال باشد از اتفاقاتی که افتاد، اما این تجربه را با موفقیت پشت سر گذاشت. قطعاً طلاق و درد و رنج کوتاه مدت بعد از آن خیلی بهتر از این بود که طلاق نمی گرفت و تمام این وقت را در یک زندگی مشترک نا موفق سپری می کرد، زندگی که هر لحظه بدتر و بدتر می شد.
    هراتفاقی که می افتد نتیجه اعمال و تصمیمات خودمان است. نباید به طلاق به عنوان ته خط نگاه کنید. گاهی اوقات طلاق جایگزین بهتری برای تمام آن سال هایی است که در فضایی از نفرت دو طرفه و رنجش سپری شود.

    اتفاقات بد به هر حال می افتند، و شما نمی توانید جلوی آن ها را بگیرید. اما طلاق فقط یکی از اتفاقات بسیار بدی است که در سراسر زندگیمان با آن روبرو می شویم. باید آن را مانند تمام اتفاقات  بدِ دیگر پشت سر بگذاریم. باید درسی را که این اتفاقات بد به ما می دهند یاد بگیریم، رو به جلو حرکت کنیم و تمام تلاشمان را بکنیم تا آن اشتباهات را دوباره تکرار نکنیم. تا زمانی که شما با خودتان رو راست باشید، کینه ای به دل نگیرید، به گذشته اجازه ندهید تا زمان حال و آینده شما را تحت تأثیر قرار دهد، طلاق نمی تواند به شما لطمه ای بزند. چون شما اجازه این کار را نمی دهید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها خانواده ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان