خانه

طرز تهیه پنکیک خانگی

  • طرز تهیه پنکیک خانگی

    مواد لازم:
    1.5 فنجان آرد الک شده
    3 قاشق غذاخوری شکر
    ½ قاشق چای خوری پودر بکینگ پودر
    نصف قاشق چای خوری نمک
    ¼ قاشق چای خوری جوش شیرین


    تمام مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب شوند. یک فنجان شیر، 4 قاشق غذاخوری کره آب شده و یک تخم مرغ را در یک کاسه جداگانه با همزن خوب هم بزنید. بعد این مواد را داخل مخلوط آرد بریزید و دوباره هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.
    یک ماهی تابه نچسب را با قلمو و کره چرب کنید و روی حرارت متوسط بگذارید. یک فنجان از خمیر را داخل ماهی تابه بریزید. تا زمانی که روی آن کمی حباب بزند و زیر آن طلایی رنگ شود، حدوداً 4 دقیقه. بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی رنگ شود، حدوداً دو دقیقه. (می توانید 6 تا 8 پن کیک با این مقدار مواد درست کنید).

    طرز تهیه پنکیک خانگی


    طرز تهیه انواع سس برای روی پنکیک
    توت فرنگی و خامه
    2 فنجان توت فرنگی خرد شده را با نصف فنجان شکر قهوه ای مخلوط کنید و بگذارید یک ساعت بماند. بعد مخلوط توت فرنگی، آب آن و خامه ترش را روی پنکیک بریزید. در مرحله آخر روی آن ها کمی شکر قهوه ای بپاشید.

    توت فرنگی و خامه


    انواع توت های پخته شده
    1.5 فنجان شربت افرا، 1 فنجان مخلوط شاه توت و زغال اخته و چند برش نازک از زنجبیل تازه را با هم ترکیب کنید. روی حرارت ملایم بگذارید تا به مدت 15 دقیقه با هم بجوشند. آن را از روی حرارت بردارید. نصف فنجان از دیگر توت ها مثل توت فرنگی یا تمشک به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. در نهایت این مخلوط را روی پنکیک بریزید.

    انواع توت های پخته شده


    کره، مارمالاد و ماست یونانی
    یک برش کره با ¼ فنجان مارمالاد پرتقال و کمی نمک را با هم مخلوط کرده و در ماهی تابه بریزید تا خوب با هم ترکیب شوند. اول مقداری ماست یونانی روی پنکیک بریزید، بعد مخلوط مارمالاد و کره را روی آن بریزید.

    کره، مارمالاد و ماست یونانی


    کرانچ شکلات و موز
    115 گرم شکلات تلخ و شیرین (BITTERSWEET شکلات تلخ و شیرین یا سیاه)، 3 قاشق غذاخوری خامه غلیظ و 2 قاشق غذاخوری عسل را در یک ظرف ریخته و در مایکرو ویو بگذارید تا کمی آب شوند. بعد آن ها را هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند. برش های موز را روی پنکیک بگذارید و سس شکلات را روی آن بریزید. در نهایت کمی گرانولا روی آن بریزید.

    کرانچ شکلات و موز





    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها آشپزخانه , زنان , تغذیه ,
       2

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان