خانه

عدم تشخیص افسردگی

  • عدم تشخیص افسردگی در بعضی از افراد

    افرادی که افسردگی دارند، اکثر اوقات ناراحت، بی میل و بی انگیزه هستند. اما اگر فردی دچار افسردگی پنهان باشد، چه اتفاقی می افتد؟ شاید به ظاهر شخصیت شاد و برون گرایی هم داشته باشد، در این صورت تشخیص افسردگی این افراد کار سخت و پیچیده ای می شود، چون این افراد در پنهان کردن موقعیت واقعی خود مهارت خاصی دارند. چطور می توانیم تشخیص دهیم فردی دچار افسردگی پنهان هست یا خیر؟ در متن زیر به 10 نکته در مورد این افراد اشاره می کنیم تا بهتر بتوانید موقعیت آن ها را تشخیص دهید. 

    1.ممکن است افراد شاد و برون گرایی باشند
    محققان در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر دریافتند تشخیص افسردگی در افرادی که به ظاهر شخصیت شاد و برون گرایی دارند، کار دشواری است، مخصوصاً اگر مسن باشند. این گروه تحقیقاتی در ابتدا فکر می کردند افراد درونگرا افسردگی خود را کمتر بروز می دهند، اما در واقع عکس این قضیه صادق بود. اگر فردی اجتماعی و شاد است، به این معنا نیست که نمی تواند افسرده باشد. باید به بعضی از نشانه های شاخص دقت کنیم. از همه مهم تر سعی کنیم همیشه شنونده همدلی باشیم.

    2.افسردگی خود را پنهان می کنند

    بر اساس یک سری تحقیقات، اروپایی ها و استرالیایی ها بیشتر به سمت افسردگی گرایش دارند. طبق بعضی از مدارک و شواهد، بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی در استرالیا، تحت هیچ شرایطی افسردگی خود را بروز نمی دهند. دلایل بسیاری برای این کار وجود دارد، شاید خجالت می کشند یا از این می ترسند که شغلشان را از دست بدهند.

    3.این افراد باید درمان شوند و به بعضی از تروماهای (زخم ها و آسیب های روانی) گذشته خود خاتمه دهند

    یک کدبانوی کامل و و موفق را تصور کنید، فرزندان خیلی خوبی تربیت کرده، شغل مناسب و خوبی دارد، زندگی مشترکِ او پایدار و با ثبات است. اما شاید قسمت دردناک و غم انگیزی در زندگی این فرد وجود داشته باشد که هنوز التیام پیدا نکرده باشد. روانشناسان برای این نوع افراد اسم PHDP را در نظر گرفتند یا فردی که افسردگی کاملاً پنهانی دارد. ظاهرِ این فرد اصلاً چیزی را بروز نمی دهد، ولی ممکن است در نهایت اقدام به خودکشی کند. بزرگ ترین مشکل این است که هیچ کس نمی تواند نشانه ها و علائم را تشخیص دهد. خود بیمار نیز هیچ وقت شجاعت این را ندارد که با کسی صحبت کند. وقتی یک دوست یا کسی که عاشقش هستیم درباره خستگی و اضطراب هایش با ما صحبت می کند، باید با دقت به حرف هایش گوش دهیم.

    4.عادات غذایی این افراد غیر عادی است

    برخی کارشناسان معتقدند که ارتباطی قوی بین "اختلالات خوردن" و "افسردگی" وجود دارد. البته این دو بیماری از هم مجزا هستند، اما ممکن است یکی از آن ها منجر به دیگری شود یا به صورت همزمان رخ دهند. اکثر زنان و مردان از اختلالات خوردن رنج می برند. دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد مثل فشار رسانه ها و مجلات و مدلینگ، تصویر بدنی، ورزش زیاد و افسردگی. (تصویر بدنی در واقع تصویر ذهنی از بدن می باشد، چگونگی احساس فرد در مورد بدنش و این که خود را به لحاظ جسمی چگونه می بیند.) اگر متوجه شدید یکی از دوستانتان تغییرات اشتهایی دارد، سعی کنید با او درباره خودش و مشکلاتش صحبت کنید و آن ها را وادار کنید در صورت لزوم درمان خود را شروع کنند. چون افسردگی پنهان در این مرحله راحت تر درمان می شود.

    5.در انجام بعضی کارها بی تفاوت هستند

    در اغلب موارد افراد مبتلا به افسردگی پنهان، برای انجام کارهایی که در گذشته عاشق انجام دادنشان بودند شور و شوقی ندارند. وقتی فردی ادعا می کند که افسرده نیست ولی هیچ چیز برایش اهمیتی ندارد، نشان دهنده این است که یک مشکلی وجود دارد. روش های درمانی زیادی برای این وضعیت وجود دارد مثل مشاوره، دارو و یا درمان های جایگزین دیگر. اولین گام برای شروع درمان، صحبت کردن با آن فرد درباره مشکلاتش است.

    6. گاهی خشم و ناراحتی خود را به شدت بروز می دهند

    معمولاً همه فکر می کنند افسردگی یعنی بی تفاوتی، درماندگی، افکار مالیخولیایی، گریه و .... اما افسردگی علائم دیگری هم دارد که اغلب غیر قابل تشخیص است، چون این افراد گاهی با خشم و طغیان های موقت خود را تخلیه می کنند. بنابراین گاهی خشم، عصبانیت و تحریک پذیری می تواند به نوعی نشان دهنده افسردگی باشند. بسیاری از مردان برای ابراز افسردگی خود از این روش استفاده می کنند.

    7. استراحت و خواب کافی ندارند

    اگر کسی از این شکایت می کند که نمی تواند به اندازه کافی بخوابد یا استراحت کند، (یا حتی بیش از حد می خوابد)، این یک علامت هشدار دهنده است و نشان دهنده این است که آن فرد مشکلی دارد. مشکلات بی خوابی، نشانه ی ظاهری از یک علت عمیق تر و نگران کننده تر است که ممکن است اضطراب، بی حالی یا افسردگی باشد. اختلالات خواب و افسردگی ارتباط نزدیکی با هم دارند. اگر خودِ فرد مشکلش را بپذیرد و قبول کند به کمک نیاز دارد، باید سعی کنید دلیل واقعی این مشکل را پیدا کنید.
    در بسیاری از موارد، افسردگی غیر قابل درمان و تشخیص است و گاهی به اتفاقات بد و ناراحت کننده ای منجر می شود. بین 10 تا 15 درصد از افرادی که افسردگی شدید و غیر قابل درمان دارند، اقدام به خودکشی می کنند. همان طور که قبلاً گفته شد بعضی افراد ممکن است افسردگی خود را پنهان کنند. گاهی اوقات این افراد این مشکل را به عنوان یک راز پیش خودشان نگه می دارند و با هیچ کس درباره آن صحبت نمی کنند. باید به نشانه های احتمالی دقت کنید و به آن فرد کمک کنید تا درمان شود.

    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی
    برچسب ها سلامتی ,
       1

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان