خانه

فرار از موهای مجعد

  • بسیاری از خانم هایی که موهای فر و مجعد دارند، دوست دارند موهایی صاف و براق داشته باشند و بسیاری از خانم هایی که موهای صاف دارند به دنبال موهای فر و مجعد هستند. دستگاه  های Wave و بیگودی های برقی پاسخگوی موهای صاف و اتوهای مو پاسخگوی موهای فر ومجعد خانم هاست.
    اتوی مواز فلز یا سرامیک مخصوص این کاردرست شده است. اتوهای سرامیکی کیفیت  بهتری دارند و کمتر از اتوهای فلزی به موآسیب می رسانند. اتوهای سرامیکی برای صاف کردن مو بخار تولید می کنند کهاین بخار باعث آبرسانی به  مو می شود و کمتر باعث خشکی و شکنندگی موهای تان می شود. اتوهای سرامیکی موهای تان را  کمتر می کشد و سریع تر باعث صاف شدن مو می شود. شاید به نظر برسد، داشتن یک اتو موی خوب برای صاف کردن موها کافی است اماهنگام این کار بهتر است نکاتی را  در نظر بگیرید تا صاف کردن موهای تان راحت تر شود.

    موهای تان را چگونه صاف کنید؟

    1- گام اول: موی تان را بشویید.
    موهای تان را با شامپوی مناسب باجنس موی تان بشویید. قبل از شامپو زدن، موها را با آب گرم خیس کنید و بعد از شامپو زدن، با آب سرد آبکشی کنید. آب سرد طراوت را به موهای تان هدیه می دهد.

    2- گام دوم: ماسک متناسب با موهای تان را بزنید.
    کمی ماسک( تونیک مخصوص موهای تان) بزنید وبا شانه  ماسک را به سمت نوک موها  هدایت  کنید. بگذارید تاچند دقیقه ماسک روی مو بماند تا جذب موهای تان شود. ماسک مو باعث تقویت مو و آب رسانی به موهای تان می  شود. برخی براین باورند که ماسک مو را بعد از اتو کردن موها  باید زد اما استفاده از ماسک مو قبل از اتو کردن مو نتیجه بهتری دارد. بعد ازچند دقیقه ماسک مو را بشویید.

    3- گام سوم : از نرم کننده به جای ماسک مو استفاده کنید.
    گاهی اوقات به جای استفاده از ماسک می توانید از نرم کننده متناسب باموهای تان استفاده کنید. در صورتی که از ماسک  مو استفاده نمی کنید، استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. نرم کننده ها باعث نرم شدن موها می  شود و به همین خاطر اتو کردن مو راحت تر می شود. یک نرم کننده ایده آل، ریشه ها را تقویت می کند و موهای آسیب دیده وشکننده را ترمیم می کند. نرم کنندهها  از وز شدن مو نیز جلوگیری می کنند.

    4- گام چهارم: موهای تان را با حوله خشک کنید.
    تا  آن جایی که می توانید، رطوبت موهای تان را با حوله بگیرید. با برس  پردندانه ای موهای تان را  شانه کنید و سپس موهای تان را به بخش های مختلفی تقسیم کنید. تقسیم بندی کردن موهای تان می تواند کار اتوکردن موها راآسان تر کند.

    5- گام پنجم: «اسپری ضد حرارت و خشک شدن» مورا فراموش نکنید.
    قبل از صاف کردن موها، می توانید از اسپری محافظ در برابر حرارت و خشک شدن موهای تان استفاده کنید. این اسپری ها فقط برای محافظت  مو در برابر  حرارت استفاده می شوند. از این اسپری برای دستگاه های Wave و بیگودی های برقی نیز می توانید استفاده کنید. قبل ازاینکه از این دستگاهها استفاده کنید، می توانید اسپری را به موهای تان بزنید. برخی از این اسپری ها در حفظ رطوبتو نرمی موهای تان نیز کمک بسیاری کرده و از  خشک شدن کو شکنندگی موها  جلوگیری می کنند.

    6- گام ششم: موهای تانرا با سشوار کمی خشک کنید.
    دسته موهایی را که تقسیم کرده اید باسشوار خشک کنید.به کمک برسی به موهای تان کمی حالت دهنید و از وزشدن آنها جلوگیری کنید.

    7- گام هفت» اتوکردن موهای تان را آغازکنید.
    بهتر است  اتو کردن  موهای تان را از زیرموها وقسمت پایین موهای تان آغاز کنید. بعد از اینکه تکه تکه موهای تان را صاف کردید، موهای صاف شده را از سایر موهای تان جداکنید و با کش ببندید تا پف موهای تان گرفته شود.
    با توجه به نوع دستگاه اتو، میزان نگه داشتن اتو متفاوتاست. معمولا صاف شدن مو با اتوهای سرامیکی سریع تر و بهتر انجام می شود. اتوی مو را به آرامی از ریشه موهای تان به سمت نوک موهای تان هدایت کنید( برای اینکه موهای تان خیلی خوب صاف شود ودیگر وز نکند چند بار این عمل را تکرار کنید). نگه داشتن اتو روی موها به میزان زیاد برای مو ضرر دارد وباعث می شود موهای تان بسوزد.

    8- گام هشتم: برای اتمام کار ژل و تافت به موهای تان جلوه ای ویژه می دهد.
    بعد از صاف کردن موها می توانید از سرم مو یا ژل وتافت برای تثبیت وضعیت موهای تان استفاده کنید. در برخی ازموارد چنان چه از تافت استفاده نکنید، ممکن است  موهای تان چرب به نظر برسد. دوام حالت موهای شما نیز با زدن تافت بیشتر خواهد بود.

    چند نکته برای صاف کردن مو
    - به خاطر داشته باشید که حرارت خیلی بالا( که حالت طبیعی مو را درمدت زمان بسیار  کمی مانند چند لحظه تغییر دهد) حتمابه موهای تان آسیب می رساند.
    - استفاده روزانه نرم کننده خود به تنهایی باعث لخت شدن مو ها می شود. با استفاده از نرم کننده زمان اتو کردن موهای تان رابه حداقل برسانید.
    - تا حد امکان از اسپری محافظ مو برای فر کردن و صاف کردن استفاده کنید.
    - بیش از حد سراغ ژل وتافت و محصولات تثبیت کننده حالت مو نروید چرا که مواد شیمیایی موجود در این محصولات  به مو آسیب می رساند.
    - ازکیفیت  بالای اتو موی تان مطمئن باشید.
    - هنگام تقسیم بندی، دسته موهای تان را کم حجم جدا کنید. هر  چه قدر این دسته ها  کمحجم تر باشند، صاف کردن موها  راحتتر انجام می شود.
    - ازصاف کردن موهای تان بهصورت یک عادت روزانه بپرهیزید.سعی کنید برای تنوع این کار رابکنید.
    - هیچ وقت یک بخش موهای تان را در یک زمان چند بار صاف نکنید.ابتدا هم موهای تان را صاف کنید ومجددا  کار بااتو را از پایین موها شروع کنید.
    - کوپ مناسبی برای موهای انتخاب کنید. کوپ مو درنحوه صاف کردن موتأثیر میگذارد. صاف کردن موهایی که کوپ خوبی دارد، جلوه زیباتری پیدا می کند.
    - بعد از هر بار استفاده، صفحه های اتو راتمیز کنید.
    - درصورتی که موهای تان را  زیاد اتو میکنید ویتامینه کردن را فراموش نکنید.

    منبع : زندگی ایده آل

    برچسب ها مو ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان