خانه

لباس عروس خود را بهتر انتخاب کنید

  • لباس عروس، مزون، خیاط، جشناصول مهم درباره انتخاب لباس عروس:
    شاید برای خیلی از عروس‌خانم‌ها هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از پوشیدن لباس‌های عروس پفی، پرنسسی و براق که در جنس‌های حریر و تور می‌درخشند، نباشد ولی طراحان لباس عروس معتقدند اصول مهمی در انتخاب لباس عروس وجود دارد که رعایت آنها از شکل و جنس لباسی که عروس‌ها می‌پوشند، مهم‌تر است با برخی از این اصول، آشنا شوید.

    اول شناخت خود، بعدا سفارش:
    اولین گام برای جست‌وجوی لباس مناسب مجلس شما این است که به شناخت خوب و مناسبی از خود و خواسته‌تان برسید باید بدانید هدف از انتخاب لباسی با هر فرم چیست شاید شما بخواهید با پوشیدن مدل خاصی بعضی از عیوب ظاهری یا جسمی‌تان را بپوشانید یا با کمک نوعی خاص از پوشش تلاش کنید تا به شکلی بهتر به چشم بیایید در هر ۲ حالت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفارش لباس ابتدا اندام خودتان را بشناسید.
    برای این کار بهتر است از یک فرد وارد به آناتومی بدن یا شخصی که در این زمینه اطلاعاتی دارد کمک بگیرید قدم بعدی‌، کاری است که شاید خیلی وقت شما را بگیرد ولی مطمئنا نتیجه خیلی خوبی خواهد داشت اینکه بروید و در یک مزون لباس بشینید و تمام صفحات آلبوم‌ها و ژورنال‌های قدیم و جدید را ورق بزنید و از هرکدام که خوش‌تان آمد، یادداشت کنید فراموش نکنید ممکن است شما در یک مدل از یقه و در یک مدل دیگر از مدل آستینش خوش‌تان بیاید.

    مهم‌ترین نکته‌ها:
    برای انتخاب لباس عروس باید چند نکته را مد نظر داشته باشید. اول از همه قدتان و بعد از آن وزن‌تان. بیشتر دخترها از لباس‌های چین‌دار خوش‌شان می‌آید و دوست دارند حداقل دامن لباس‌شان پف زیادی داشته باشد اما با این‌که این لباس‌ها بیشترشان خیلی زیبا هستند ولی برای عروس‌هایی که قد کوتاهی دارند مناسب نیستند.
    این دسته لباس‌ها برای عروس‌هایی مناسب است که قدشان بلندتر است و دوست دارند متناسب‌تر نشان داده شوند. از طرف دیگر، این لباس‌ها برای دختر خانم‌های چاق یکی از گزینه‌هایی است که در همان نگاه اول باید رد شود و برعکس مورد توجه عروس‌خانم‌های لاغر قرار بگیرد.
    لباس‌های پف دار می‌توانند به اندام عروس‌های لاغر حجم بیشتری بدهد و این حجم‌دهی برای عروس‌هایی که اضافه وزن دارند، اصلا مناسب نیست. عروس‌های با اضافه‌وزن باید سراغ لباس‌هایی بروند که ساده هستند، به‌خصوص دامن آن‌ها. این کار باعث می‌شود آن‌ها را کشیده‌تر نشان دهد و همین کشیدگی، اضافه‌وزن اندام‌شان را مخفی می‌کند. نکته دیگر این‌که سعی کنید، لباس‌هایی را انتخاب کنید که از زیر قفسه سینه به پایین آزاد باشد. به‌خصوص اگر شکم دارید. این کار باعث می‌شود. شکم‌تان را مخفی می‌کند.

    پيراهن سفيد عروسي، ‌يادگاري از عصر ويكتوريايي:
    رسم پوشيدن لباس عروس به رنگ سفيد به دوران ملكه ويكتوريا بر مي گردد پيش از آن نوعروس ها، بسته به موقعيت اجتماعي خود، انواع متنوعي از رنگ ها و مواد را برای لباس خود انتخاب مي كردند در‌ان روزگار رنگ سفيد نشانه پاكي و عفت نوبد، بلكه رنگ آبي داراي اين معنا بود در حقيقت بسياري از زنان به همين دليل رنگ آبي را براي لباس عروسي خود انتخاب مي كردند از طرفي رنگ سفيد نشانه ثروت و توانگري بود ازدواج ملكه ويكتوريا با پسر عموي خود شاهزاده آلبرت در سال 1840، بيشترين تاثير را بر مراسم عروسی گذاشت ملكه ويكتوريا نخستين فرد سلطنتي نبود كه پيراهن عروس سفيد رنگ پوشيد، اما نخستين فرد در دوره مدرن بود رنگ سفيد، رنگ مرسوم براي مراسم سوگواري سلطنتي بود و اگرچه هميشه به اين عنوان استفاده نمي شد، ‌اما به عنوان رنگي مناسب براي مراسم ازدواج شاهانه هم محسوب نمي شد ملكه ويكتوريا با ازدواج در لباسي سفيد، چرخ ها را به حركت درآورد رنگ سفيد عموما براي لباس عروسي انتخاب نمي شد و لباس ويكتوريا باعث شگفتي شد البته اين لباس، غافلگيري ناخوشايندي نبود، زيرا به زودي زنان در سرتاسر اروپا و آمريكا از لباس هي سفيد براي ازدواج خود استفاده كردند اگرچه نوعروس هايي هم وجود داشتند كه همچنان در لباس ايي به رنگهاي ديگر ازدواج مي كردند اما رنگ سفيد به عنوان رنگي مناسب و عالي براي لباس عروس تعيين شده بود و از آن زمان تا كنون ادامه يافته است در حقيقت بسيار نادر است كه دختری در لباسي به رنگي غير از سفيد ازدواج كند در كتابي مربوط به بانوان، در سال 1849 اين جمله چاپ شد: بر اساس رسم و سنت و عرف، ‌از چندين سال قبل رنگ سفيد به عنوان مناسب ترين رنگ براي لباس عروسي انتخاب شده است اين رنگ نمادي از پاكي و خلوص و عفت دخترانه است و نشانه اي از قلب سالم و دست نخورده اي است كه به همسر آينده خود تقديم مي كند
    با ظهور فروشگاه هاي بزرگ در دهه 1890، تقريبا هر زني مي توانست روياي خود را براي ازدواج در لباس عروسی جديد و نو تحقق ببخشد لباس سفيد مورد پسند عموم مردم واقع شد، اما بعضي از عروس ها پيراهن هايي را مي پوشيدند كه داراي كاربرد بيشتري بود و مي توانستند بعد از جشن ازدواج هم از آنها استفاده كنند از آنجايي كه لباس عروسي تا حد زيادي به مد زمان خود شباهت داشت و به آن نزديك بود، تنها با تغييرات اندكي مي شد تا پيراهني را براي پوشيدن مجدد آماده كرد.

    رنگ لباس عروس:
    هر چند اغلب نوعروس ها، طبق سنت دیرینه، سفید می پوشند اما اگر دوست ندارید، مجبور نیستید لباس سفید بپوشید در سالهای اخیر لباس عروس های رنگی نیز مورد توجه قرار گرفته اند. اما رنگ را حساب شده و با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.
    لباس عروس سفید خالص اگر با پوست شما هم خوانی نداشته باشد، می تواند شما را شبیه به یک روح کند خصوصا اگر رنگ پوست شما نیز بسیار سفید باشد رنگ های عاجی، نباتی و یا کرم معمولا با اکثر پوست ها هم خوانی دارند رنگ های قرمز، صورتی، یاسی و طلایی کم رنگ نیز در سالهای اخیر به بازار آمده و مورد توجه نوعروس ها واقع شده اند به هر حال رنگ را می بایست طوری انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.
    رنگ سفيد مدتي طولاني است كه به عنوان رنگي سنتي و رايج براي پيراهن عروس پذيرفته شده است، اما پيراهن عروس هميشه به رنگ سفيد نبوده است

    گردنتان کوتاه است یا کشیده؟
    نکته دیگری که باید درنظر گرفته شود کشیده بودن یا کوتاه‌بودن گردن است. ۹۰ درصد لباس عروس‌هایی که در بازار هستند دکلته‌اند به همین دلیل این طرح به نفع عروس‌هایی با گردن‌های نه چندان کشیده است و باعث می‌شود کوتاه بودن گردن‌شان چندان معلوم نشود اما عروس‌هایی که گردن‌های کشیده دارند یا باید کت روی لباس شان را طوری انتخاب کنند که یقه ایستاده داشته باشد یا این‌که مراقب مدل موهای‌شان باشند.
    مدل‌هایی که تمام مو در بالای سر جمع می‌شوند برای آن‌ها اصلا زیبا نیست آخرین گزینه، انتخاب گردن بندهایی است که چسبان هستند این گردن بندها مانع جلب توجه کردن کشیدگی گردن می‌شوند درست مثل یک دستمال گردن.

    سبک عروسی خود را در نظر بگیرید:
    مهم ترین نکته در انتخاب لباس عروس، در نظر گرفتن سبک جشن و فرهنگ مهمانان است فضا و سبک مراسم شما چگونه است؟
    جشن  رسمی: لباس عروس با دامن بلند، سفید یا عاجی با دستکش لباس عروس های ظریف و دنباله دار و مدل های کلاسیک برای این سبک عروسی ها مناسب هستند.
    جشن  نیمه رسمی : لباس عروس های با طول دامن معمولی به طوری که روی زمین کشیده نشوند، تورو دنباله لباس عروس نیز کوتاه باشند.
    جشن  غیر رسمی : می توان از لباس عروس های کوتاه و فانتزی استفاده کرد مدل های رنگی نیز پیشنهاد خوبی است همچنین می توان از مدل های کت دار و یا طرح هایی که به شکل کت ودامن هستند البته این سبک ها چندان در ایران طرفدار ندارند.

    با توجه به اندام خود لباس عروسی را انتخاب کنید که راحت باشد:
    بهترین شکل دامن لباس عروس چرا که از همه مدل های دامن راحت تر است سعی کنید طرح هایی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید فرقی نمی کند کدام مدل باشد، شکل ، پف دار ، مدل های پرنسسی ، پری دریایی و ... اطمینان حاصل کنید که با پوشیدن آن، به راحتی می توانید راه بروید، بنشینید، برقصید، خم شوید و خلاصه در آن راحت باشید  یکی از مهمترین نکات در روز مراسم شما، راحت بودن و داشتن اعتماد به نفس است که با یک لباس ناراحت و تنگ، حاصل نمی شود.
    اگر شما کوتاه و ریز اندام هستید، از لباس های باریک و راسته استفاده نکنید چرا که بیش از حد جمع و جور می شوید اگر مدل های تنگ و چسبان را می پسندید، از مدل پری دریایی که قسمت پایین دامن آن گشاد و راحت است استفاده کنید.
    اگر اندام شما گلابی شکل و یا به شکل ساعت شنی است، باید طرحی را انتخاب کنید که تعادل نیمه بالایی بدن شما با نیم تنه پایین بدنتان حفظ شود طرح های یقه هفت و دکولته و به طور کلی لباس هایی که قسمت بالای آن باز است برای اندام شما مناسب هستند دامن های یقه دار برای شما مناسب نیستند به طور کلی باید لباسی را انتخاب کنید که قسمت های چاق بدن شما را بپوشاند.

    یقه مناسب برای لباس عروس:
    شکل یقه، می بایست با توجه به فرم بالاتنه شما انتخاب شود انتخاب شکل یقه، می تواند نگاه ها را متوجه جلوسینه ، گردن و صورت شما کند و یا برعکس، می تواند نگاه ها را از این قسمت ها منحرف کند و این بستگی به شکل و فرم اندام شما دارد.
    بعنوان مثال اگر قفسه سینه شما و نیم تنه بالایی شما کوچک است و یا به هر دلیلی مایل هستید که جلو سینه شما پوشیده باشد و جلب نظر نکند از یقه های جواهری و یا یقه قایقی استفاده کنید. و یا اگر از لباس زیر استفاه نمی کنید می توانید از یقه های رومی استفاده کنید چنانچه پایین تنه شما چاق است و می خواهید نگاه ها را از پایین تنه به بالاتنه خود منحرف کنید، از  مدلهای یقه باز، یقه هفت و یا دکولته استفاده کنی.

    4  نكته طلايي در انتخاب بهترين لباس عروس:
    شب ازدواج بزرگترین و مهمتری شب زندگی شماست بدون شك بايد لباس جذابي به تن كنيد كه شما را در مركز توجه قرارداده و به شما احساسي افسانه اي القا كند، طوري كه همه مهمانان شما را تحسين كنند. اين بزرگ ترين و مهمترين شب زندگي شماست و شما بايد مانند يك پرنسس به نظر برسيد.
    رعايت نكات زير به شما كمك مي كنند كه با آرامش خاطر برای خرید اقدام كنيد و در حالي به مراكز خريد مراجعه كنيد كه دقيقا مي دانيد چه مي خواهيد.

    1: در باره محل برگزاري جشن عروسي (باغ، تالار، منزل و ...) فكر كنيد:
    قبل از اينكه لباس عروس خود را انتخاب كنيد، در باره محل برگزاری جشن خود فكر كنيد. محل برگزاري جشن باغ است يا تالار؟ دكور آن كلاسيك است يا مدرن؟ مدل و طرح لباس عروس شما بايد حداكثر هماهنگي را با محل برگزاري مراسم داشته باشد بعنوان مثال فرض كنيد مراسم شما قرار است در نزديكي ساحل دريا برگزار شود و قدم زدن در كنار دريا، ‌بخشي از برنامه شما است در اين حالت يك مدل با دامن بلند و دنباله داز،‌ نه تنها دست و پا گير است،‌بلكه هيچ گونه هماهنگي با ساحل شني دريا ندارد.

    2: فصل برگزاري جشن و آب و هوا را در نظر بگيريد.
    در چه فصلي از سال مراسم خود را برگزار مي كنيد؟ لباس شما بايد مناسب همان فصل باشد اگر مراسم در روزهاي گرم برگزار مي شود،‌لباس شما بايد سبك و خنك باشد، و اگر در هواي سرد عروسي مي كنيد،‌لباس شما بايد از پارچه ضخيم تري دوخته شده باشد فراموش نكنيد كه شما در اين شب بايد زيبا و دلفريب به نظر برسيد نه اينكه عرق كرده باشيد و يا از سرما كبود شده و بر خود بلرزيد!

    3: اندام خود را در نظر بگيريد.
    مهم نيست كه شما لاغر هستيد يا چاق! قد كوتاه هستيد يا قد بلند!‌ به هر حال مدل مناسب شما يافت خواهد شد كه شما را زيبا و جذاب كند مهم اين است كه قبل از اقدام به خريد به اين موضوع فكر كنيد كه معمولا چه مدل لباس هايي با اندام شما تناسب دارند؟ هنگام خرید، اين موارد را با فروشنده در ميان بگذاريد.

    4: رنگ پوست خود را در نظر بگيريد.
    طرح های كلاسيك در رنگ هاي سفيد، كرم،‌ نباتي و ... وجود دارند اخيرا رنگهايي مثل قرمز و آبي نيز وارد بازار ميشوند پس اصرار به انتخاب رنگ سفيد خالص نداشته باشيد مخصوصا اگر رنگ پوست شما هم سفيد است از فروشنده بخواهيد به شما در انتخاب رنگ مناسب كمك كند لباسي انتخاب كنيد كه شما را سرخ و گرم نشان دهدنه مانند يك روح!
    چنانچه اين نكات را در نظر بگيريد، قطعا بهترين و مناسب ترين لباس را انتخاب خواهيد كرد توجه به اين نكات فارغ از اينكه قصد داريد لباس عروسي خود را به خياط سفارش دهيد و يا اينكه حاضر و آماده بخريد، كمك زيادي به شما خواهد كرد.
    اگر براي تهيه لباس عروسي خود به يك فروشنده يا خياط با تجربه مراجعه كنيد،‌ حتما تمام اين نكات(محل برگزاري، فصل عروسي و ... ) را از شما سوال خواهد كرد بنا براين اگر قبلا به اين نكات فكر كرده باشيد، مي توانيد با اطمينان خاطر به سوالات فروشنده خود جواب بدهيد.

    گردآورنده: سایت زیباکده

       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان