خانه

ماساژتایلندی


  • ماساژ تایلندی درمان آرامبخش جسم و ذهن 
    ماساژ تایلندی نوعی ماساژ درمانی و سنتی برای رهایی از استرس و فشار عصبی است. ریشه های این نوع ماساژ را می توان در یوگا، طب آیورودا و تمرینات و آداب معنوی بودا یافت. علاوه بر این
    ماساژ تایلندی برای درمان کمردرد، گرفتگی گردن، درد شانه و آسیب هایی که در حین ورزش به ماهیچه ها وارد می شود و کشیدگی تاندون کاربرد دارد.
    تکنیک ماساژ سنتی تایلندی به عنوان جامع ترین رویکرد درمانی، دانش علمی مدرن ساختار فیزیولوژی بدن انسان را با درمان های سنتی شرقی در هم می آمیزد. این نوع ماساژ با به کارگیری فشارهای ریتمیک، تاب دادن بدن و کشش های عمقی باعث از بین رفتن گرفتگی های عضلانی و افزایش جریان خون در بدن می شود.
    تاریخچه ماساژ تایلندی به 2500 سال پیش باز می گردد. این نوع درمان اولین بار توسط شیواگو کمارپاج که یک پزشک هندی بود، به کار گرفته شد. گفته می شود که این پزشک، دوست و پزشک شخصی بودا بوده است. ماساژتایلندی


    ماساژ تایلندی یکی از چهار شاخه درمان سنتی تایلندی است که معمولا به عنوان راهکاری شفابخش پیش از مراجعه به پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد. این ماساژ شامل کشش و ماساژ استو معمولا روی یک تشکچه سفت یا مت و روی زمین انجام می شود.
    ماساژ تایلندی یک رویکرد درمانی است که منجر به آرامش و بازیابی جریان مناسب خون در بدن می شود. علاوه بر این، به درمان و بهبود مشکلاتی از قبیل انسداد انرژی، ضعف و ناکارآمدی اندام بدن، درد، استرس، گرفتگی عضلات، عدم انعطاف پذیری، فلج و مشکلات عصبی کمک می کند. 
    یکی از مهمترین شاخصه های درمانی شرق، مفهوم نیروی حیات یا انرژی زندگی است که در کانال های مشخصی در حال چرخش است.درون این کانال ها، نقاطی وجود دارند که در صورت انسداد و بسته شدن آنها، میزان انرژی در برخی نواحی بدن بالا و در برخی نواحی به شدت کاهش می یابد. 
    تفاوت ماساژ تایلندی با دیگر ماساژهای سنتی در به کارگیری و استفاده از سیستم خطی انرژی بدن است که به نام "خطوط سن" شناخته می شوند. ماساژ تایلندی در مقایسه با انواع دیگر ماساژها انرژی بخش تر است. بر اساس یک تئوری پایه، هفتاد و دو هزار "خط سن" که به آن ها خطوط انرژی هم گفته می شود، در بدن انسان وجود دارند. این خطوط متناظر با طب سوزنی چین و آیورای هند است. جلسات ماساژ تایلندی معمولا حدود دو ساعت و یا حتی بیشتر طول می کشد و در طول آن کل بدن تحت کشش قرار می گیرد. البته جلسات ماساژ تایلندی متناسب با وضعیت بدن و سن فرد مراجع، متغیر است.  
     
    ماساژ تایلندی به ماساژ یوگای تایلندی هم معروف است چون درمانگر از دست ها و پاهای خود برای کشش بدن شما به فرم های مختلف حرکات یوگا استفاده میکند. به همین علت شاید بتوان گفت که ماساژ تایلندی به نوعی یوگایی است که بدون هیچ زحمتی انجام میشود.
    ماساژ سنتی تایلندی، خصوصا در کاهش فشارهای ذهنی و روحی موثر است. وزارت بهداشت و درمان ایالات متحده امریکا، یوگا و ماساژ درمانی را به عنوان درمان های جایگزین برای مراقبت از سلامت روان به رسمیت میشناسد. در ماساژ تایلندی، رهایی از فشار روحی و عصبی با دستکاری ماهیچه ها اتفاق می افتد. در صورتی که ماساژ به شکل صحیح انجام شود، شکلی از مدیتیشن و آرام سازی جسم و ذهن خواهد بود که می تواند هیجانات و احساسات منفی را از شما دور کند. ماساژ تایلندی تنها بر جنبه های جسمی و فیزیکی تاثیر گذار نیست، بلکه به خلق هماهنگی و هارمونی میان ذهن، بدن و روح کمک بسزایی می کند. 
     
    از فواید فیزیکی ماساژ تایلندی می توان به سم زدایی و تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش جریان و کاهش فشار خون، آرامش بخشی و افزایش انعطاف پذیری ماهیچه ها و تحرک، بهبود تنفس، بهبود وضعیت تعادل بدن و مشکلات مربوط به انسداد انرژی، بهبود عملکرد ورزشی، درمان دردهای کمر و آرتریت، پیشگیری از بیماری ها و کند کردن روند پیری اشاره کرد. 
    ماساژ سنتی تایلندی به تقویت سیستم عصبی کمک می کند. این اتفاق با تحریک سلول های عصبی انجام می شود که منجر به پاسخدهی بهتر سیستم عصبی مرکزی می شود. 
    ماساژ تایلندی از نظر روانی کمک می کند تا ذهنیت شما نسبت به زندگی مثبت شود و شما را به تعادل هیجانی و آرامش درونی می رساند، به قدرت تمرکز و خلاقیت ذهنی و جسمی شما کمک می کند و ذهن را پاکیزه و آرام و در نهایت روشنی ضمیر شما خواهد شد.  به طور کلی، ماساژ تایلندی استرس و اضطراب را کاهش داده و به افراد کمک می کند تا سطح انرژی درونی خود را بالا ببرند. آرامشی که در طول این ماساژ کسب می شود به افراد کمک می کند تا مهارت هایی مانند نظم و خودکنترلی را بهبود ببخشند و به قدرت درونی و عزت نفسی طبیعی دست یابند. 



    برچسب ها تناسب اندام ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان