خانه

ماسک صورت برای پوست های خشک

  • برای درمان پوست های خشک، به جای استفاده از درمان های شیمیایی، به راحتی می توانید با استفاده از مواد طبیعی در خانه ماسک درست کنید. این مواد طبیعی هم خاصیت آبرسانی دارند، هم پوستتان را از حالت خشکی در می آورند. ماسک صورت برای پوست های خشک
    • ماسک تخم مرغ و عسل
    یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری روغن آفتابگردان و سفیده یک تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید تا کمی غلیظ شوند. این مخلوط را به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بگذارید و بعد با آب گرم بشوئید.

    • ماسک موز، ماست و عسل
    دو عدد موز کاملاً رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و نصف فنجان ماست را در مخلوط کن بریزید. این مواد طبیعی را کاملاً با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آیند. بگذارید 20 دقیقه روی صورتتان بماند تا زمانی که کامل خشک شود. بعد صورتتان را با آب گرم بشوئید.

    • ماسک خیار و آلوئه ورا
    یک عدد خیار را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید. دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا به آن اضافه کنید. آن ها را خوب با هم مخلوط کنید. بگذارید 30 دقیقه روی پوستتان بماند. بعد صورتتان را با آب سرد بشوئید.

    • ماسک عسل، ماست و سبوس جو دوسر
    یک قاشق غذاخوری جو دوسر، یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را در یک کاسه بریزید. (جو دو سر را می توانید اول بپزید و بعد استفاده کنید). بعد آن ها را با هم مخلوط کرده و برای مدت 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید تا خشک شود. بعد صورتتان را بشوئید. در صورت نیاز بعد از شستشوی صورت، از مرطوب کننده استفاده کنید. بقیه مخلوط را می توانید در یک ظرف در دار، در یخچال نگهداری کنید. این مخلوط حدوداً یک هفته تازه می ماند.

    • ماسک آلوئه ورا و آووکادو
    این ماسک برای آبرسانی و نرم شدن پوست های خشک بسیار مؤثر است. از ترکیب سه ماده کاملاً طبیعی درست می شود: ژل آلوئه ورا، آووکادو و عسل که هر سه خاصیت آبرسانی دارند. این ماسک برای پوست هایی که دچار آفتاب سوختگی شده اند نیز مناسب است، چون ژل آلوئه ورا حاوی مواد درمانی طبیعی است. به علاوه آووکادو و عسل دارای آنتی اکسیدان های خاصی هستند، برای همین بهترین ماسک برای پوست های خشک محسوب می شوند. مواد لازم برای این ماسک: 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، نصف یک آووکادو رسیده و یک قاشق غذاخوری عسل رقیق ( در صورت لزوم عسل را چند دقیقه در مایکروویو گرم کنید تا کاملاً رقیق شود)، یک قاشق چای خوری روغن بادام یا نارگیل و یک و نیم قاشق چای خوری بلغور جو دوسر.
    آووکادو را در یک کاسه له کنید به طوری که کاملاً یک دست و خمیر مانند شود. بعد عسل، ژل آلوئه ورا و روغن بادام یا نارگیل را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شده و به صورت یک خمیر یک دست دربیایند. اول صورتتان را تمیز بشوئید و خشک کنید. بعد ماسک را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید. در نهایت صورتتان را با آب گرم بشوئید و خشک کنید. در صورت نیاز به صورتتان مرطوب کننده بزنید.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها پوست , زیبایی , سلامتی , زنان ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
     
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان