خانه

مجموعه مدارس نگرش


  • مجموعه مدارس نگرش

    مقدمه این مقاله درباره مجموعه مدارس نگرش آرمانی در منطقه 1 است. معرفی مدارس نگرش آرمانی، خصوصیات آنها و اینکه چرا این مدارس با بقیه مدارس متفاوت هستند. برای جمع آوری اطلاعات این مقاله از وب سایت مدرسه نگرش آرمانی، نظرات والدین در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب و اطلس مدرسه نگرش استفاده شده است.

    با ما همراه باشید.

    مدارس نگرش، طرحی نو در آموزش و پرورش

    مدارس نگرش از دسته مدرسه هایی هستند که باید آنها را شناخت. مجموعه مدرسه های نگرش آرمانی (که با نام نگرش معروف هستند) واقعا حرفهای زیادی برای گفتن دارند. حرفهای تازه که در آموزش و پرورش ایران ناگفته مانده اند.

    شروع مدرسه نگرش به سال 1380 باز می گردد. کنکور بزرگترین دغدغه والدین و دانش آموزان بود و هر چه درباره کنکور گفته می شد کم بود. در این سال بود که مهندس سهراب فرهپور موسسه صفر کلوین را تاسیس کرد. موسسه صفر کلوین فعالیت خود را بر آمادگی کنکور متمرکز کرد. حدود 14 سال در زمینه کنکور با تالیف کتاب، طراحی سوالات، آزمونهای ارزشیابی، همکاری با اساتید و دبیرستان های برتر کشور، منجر به گردآوری دانش و تجربیات فراوانی درباره دانش آموزان، آموزش و پرورش و سیستم مدارس شد. در طی این سالها مسئولین موسسه صفر کلوین، که حال از موسسات طراز اول و معروف ایران درزمینه کنکور شده بودند، سفرهای مطالعاتی زیادی به کشورهایی که سیستم آموزش و پرورش برتر داشتند مانند ژاپن، فنلاند، کانادا و کشورهای اسکاندیناوی کردند تا با سیستم آموزشی برتر جهانی آشنا شوند.

    این مطالعات 14 ساله به مهندس فرهپور نگرش و ایده های جدیدی فراتر از آموزش و پرورش مرسوم ایران را داد. در زمانی که افتخار مدارس ایران بر کسب معدل بالای دانش آموزان بود و تمام هدفها متوجه قبولی در مدارس سمپاد، فرزانگان و کنکور بود، مهندس فرهپور متوجه شکاف و نقصان عمیق آموزش رسمی در ایران شدند: "مدارس ایران دانش آموزان را برای کنکور و امتحان پرورش می دهند، نه برای زندگی در جامعه".

    دانش آموزان دبیرستان را ترک می کردند، وارد دانشگاه می شدند، رتبه های بالا، معدل های خوب ولی توان زیست سالم در جامعه را نداشتند. این زنگ هشداری بود که سهراب فرهپور را به هوش آورد. در مدارس ایران آموزش هست ولی پرورش نیست. اگر بخواهیم این واقعیت را در قالب تمثیلی ببینیم شبیه این مثال می شود که دانش آموزان راننده های خوبی برای به حرکت درآوردن خودرو بودند ولی اهمیتی به قوانین راهنمای و رانندگی نمی دادند. با این قوانین مانند یک جزء زاید برخورد می کردند. دانش آموزان سواد داشتند ولی نگرش و بینش نداشتند.

    اینچنین بود که موسس مدارس نگرش به این بینش رسید که مدرسه ای بسازد که به "پرورش" دوشادوش "آموزش" ارزش بنهد.


    مدارس نگرش آرمانی

    نام مدارس نگرش آرمانی برخواسته از این گفته سقراط است که: "آنکس که می داند درست چیست، نادرست رفتار نخواهد کرد." و این شالوده و اساس آموزش و پرورش است: آموزش درستی ها.

    برای انجام درست و پرهیز از نادرست لازم است انسان سازوکار زندگی در جمع را بداند. زندگی در جمع نیازمند شناخت و توانایی استفاده از مهارتهایی است که نیازهای انسان را برآورده کرده و مشکلاتش را حل می کند. بنابراین مهارتها دوشآدوش سوادآموزی در مدارس نگرش آموزش داده می شود. موسس مدارس نگرش با این اعتقاد که:" اگر نگرش فرد سالم و پاک باشد، فرد خود جهانش را سالم و پاک می سازد." اقدام به تاسیس اولین مدرسه نگرش کرد.

    اولین دبیرستان دوره دوم پسرانه نگرش آرمانی سال 1394 در منطقه 5 تاسیس شد. 14 سال تجربه آموزش تخصصی کنکور موجب شد که تمامی دانش آموزان دبیرستان نگرش در اولین سال تاسیس با رتبه های برتر وارد دانشگاه شوند. ولی کافی نبود. ساخت نگرش آرمانی نیاز به آموزش و پرورش از دوران کودکی داشت. پرورش در طی زمان حاصل می شد نه در معدل کنکور. با این نگرش بود که پیش دبستان و دبستان ابتدایی دخترانه و پسرانه نیز تاسیس شد. در طی 7 سال مدارس نگرش آرمانی از 1 مدرسه به 5 مدرسه رسید و امروز تمامی این 5 مدرسه بعنوان بهترین مدارس منطقه 1 شناخته میشوند.

    تمامی اطلاعات این مدارس در بخش اطلس مدارس تهران در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب منتشر شده است.

    مجموعه مدارس نگرش آرمانی شامل شعبه های ذیل می باشند:

    • پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی نگرش

    پیش دبستان و دبستان دخترانه غیردولتی نگرش در سال 1400 در منطقه 1 به نشانی: خیابان شریعتی، خیابان ماهروزاده، کوچه رمضانیان، پلاک 21، و با تلفن های: 26856153 و 2685674 در دسترس است.

    • پیش دبستان و دبستان پسرانه غیردولتی نگرش

    پیش دبستان و دبستان پسرانه غیردولتی نگرش در سال 1401 در منطقه 1 تاسیس شد. این دبستان به نشانی: بلوار اندرزگو، خیابان سالاری، پلاک 4 و تلفن های: 22240420 – 22218115 – 26428427 در دسترس است. این دبستان به انتخاب والدین بارها بعنوان بهترین دبستان پسرانه غیردولتی منطقه 1 برگزیده شده است.

    • دبیرستان دخترانه دوره دوم غیردولتی نگرش

    دبیرستان دخترانه دوره دوم غیردولتی نگرش

    دبیرستان دخترانه دوره دوم غیردولتی نگرش در سال 1397 ابتدا در منطقه 5 تاسیس شد و سپس در سال 1401 به منطقه 1 منتقل شد. این دبیرستان در منطقه 1 به نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان میرزاپور، خیابان شهید علی محمدی، خیابان مهراول شرقی، پلاک 8 و تلفن 26428022 در دسترس است.

    • دبیرستان پسرانه دوره اول غیردولتی نگرش

    دبیرستان پسرانه دوره اول غیردولتی نگرش

    دبیرستان پسرانه دوره اول غیردولتی نگرش در سال 1398 در منطقه 5 کار خود را شروع کرد. این دبیرستان در سال 1401 به منطقه 1 منتقل شده و با نشانی: میدان قدس، خیابان باهنر، خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، نبش بن بست پهلوان و با شماره تلفن: 26425184 در دسترس است.

    • دبیرستان پسرانه دوره دوم غیردولتی نگرش

    دبیرستان پسرانه دوره دوم غیردولتی نگرش

    دبیرستان پسرانه دوره دوم نگرش اولین واحد از مجموعه مدارس نگرش است. این دبیرستان در سال 1394 ابتدا در منطقه 5 شروع به کار کرده و سپس در سال 1401 به منطقه 1 منتقل شد. این دبیرستان به نشانی: میدان قدس، خیابان باهنر، خیابان دزاشیب، خیابان کریمی، نبش بن بست پهلوان واقع شده و با تلفن: 26425168 در دسترس است.

    مجموعه مدارس نگرش آرمانی علاوه بر مدرسه یک شعبه آموزشگاه کنکور دخترانه را نیز اداره می کند که در مکان مشترک با دبیرستان دوره دوم دخترانه قرار دارد.

    مجموعه مدارس نگرش آرمانی با اینکه از نظر جغرافیایی در نشانی های متفاوتی هستند ولی از نظر سیستم اداری، روش تدریس، امکانات و برنامه ریزی کاملا مشترک هستند.

    سیستم آموزشی مجموعه مدارس نگرش را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

    • بخش آموزش های رسمی

    منظور از بخش آموزشهای رسمی، آموزشهای است که طبق مصوبه وزارت آموزش و پرورش باید تدریس شوند. کتابها و دروس مشترک با تمامی مدارس دیگر در کشور مانند فارسی، ریاضیات، علوم، علوم دینی، علوم اجتماعی، ورزش و غیره. این بخش با شیوه پژوهش محور اداره می شوند. شیوه پژوهش محور روش تدریسی است که بر پایه پرسش قرار دارد. معلم سوالی را طرح می کند و دانش آموز را به کشف پاسخ هدایت می کند. روش پژوهش محور یک روش دانش آموز محور است. یعنی دانش آموز تمام امور را انجام می دهد و معلم او را راهنمای می کند. در روش پژوهش محوری است که دانش آموز به خودشکوفایی علمی رسیده و یادگیری در او نهادینه و پایدار می شود.

    آموزش زبان انگلیسی یکی از مهمترین ارکان آموزش در مدارس نگرش است که از پایه اول ابتدایی تا پایان دبیرستان بطور جدی دنبال می شود.

    در بخش آموزشهای رسمی از امکانات هوشمند، سیستم نرم افزار تخصصی مدارس به نام کارسنج، تدریس آنلاین، محتواهای دیجیتالی توسط دانش آموزان و زیر نظر معلمان و تیم کامپیوتر تهیه میشود.

    این بخش توسط بخش بین المللی، بخش آموزشگاه کنکور و بخش مجله آنلاین پشتیبانی می شود. نتیجه کارآمدی بخش آموزشهای رسمی در نتایج کنکور خود را نشان می دهد. دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستانهای دخترانه و پسرانه نگرش بالاترین درصد قبولی در کنکور را دارند. صدها رتبه برتر و قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و غیره در دانشگاه های برتر کشور دستآورد تیم قوی بخش آموزشهای رسمی است.

    • بخش آموزش های غیررسمی

    تمایز مدارس نگرش با دیگر مدارس در بخش آموزشهای غیررسمی است. آموزشهای غیررسمی در مدارس نگرش بر اساس مهارت محوری، طبیعت محوری، گروه محوری، استعدادیابی، نشاط آفزایی، خودشکوفایی، دستورزی و یادگیری مشاغل قرار دارد.

    در بخش یادگیری مشاغل رویکرد مدرسه اولویت دادن به 5 نوع آموزش است:

    • آموزشهای دیجیتالی:

    آموزش های مرتبط با فنآوری های روز دیجیتال که با کامپیوتر و فضای مجازی در ارتباط هستند. مانند: رمز ارزها، تولید محتوا، گرافیک رایانه ای، آشنای با کامپیوتر، بازاریابی دیجیتالی و غیره

    • آموزشهای هنری:

    عکاسی، نقاشی، موسیقی، فیلمبرداری، مونتاژ، تئاتر، دکوراسیون، طراحی مد، و غیره

    • آموزش مهارتهای اجتماعی:

    آموزشهای که در آنها مهارتهای نرم هدف آموزش هستند مانند: سواد مالی، سواد احساسی، کنترل خشم، مذاکره، سخنوری، قانون پذیری و غیره. این نوع آموزش بطور مستقیم یا در خلال آموزشهای سخت تدریس می شوند.

    • آموزش کسب وکار:

    راه اندازی کسب و کار، کارآفرینی، نوشتن طرح توجیهی، مطالعه بازار، آشنای با بورس و سهام و مالیات، بلاگری، فریلنسری، کسب و کار آنلاین و غیره.

    • آموزش مهارتهای زندگی

    شامل مهارتهای است که در زندگی روزمره به آن احتیاج پیدا می شود مانند: آشپزی، تعمیر لوازم منزل، نجاری، برقکاری، لوله کشی، رنگ کاری، آشپزی، کمک های اولیه و غیره.

    جمع بندی:


    اطلس دبستان دخترانه نگرش

    بعد از مطالعه مطالب بالا، درک استثنایی بودن مدارس نگرش برای خواننده روشن می شود. همانطور که ملاحظه می فرمایید تمامی فعالیتهای مدارس نگرش در راستای تحقق شعار " نگرش سالم، انسان سالم می آفریند و انسان سالم جهان سالم را می سازد" قرار دارد. پیشنهاد می شود برای آشنای بیشتر با امکانات و فعالیتهای مدارس نگرش وب سایت این موسسه را بازدید کنید.

    البته در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب نیز مطالب مفیدی درباره مدارس نگرش خواهید یافت. برخی از این مقالات که درباره مدارس نگرش هستند عبارتند از:

    - اهمیت کلاسهای فوق برنامه در مدارس

    - بهترین دبستان پسرانه منطقه 1

    اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارس نگرش هستید می توانید با مراجعه به اطلس دبستان دخترانه نگرش در شبکه اجتماعی مدرسه کلوب گوشه ای از فعالیتها، برنامه ها و موفقیتهای این مجموعه برتر را مشاهده کنید.

       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان