خانه

مراحل رنگ کردن موها در خانه

  • رنگی را انتخاب کنید که به موهای شما سازگار و مناسب باشد. اگر برای اولین بار می خواهید موهایتان را در خانه رنگ کنید، رنگی را انتخاب کنید که خیلی با رنگ موی اصلی خودتان فرقی نداشته باشد. مثلاً دو درجه با رنگ موی طبیعی خودتان متفاوت باشد.

    حتماً از دستکش استفاده کنید. دور و برتان را خالی کنید یا تمام سطوح اطرافتان را بپوشانید. روی زمین روزنامه یا پارچه پهن کنید. کنارتان حتماً دستمال کاغذی بگذارید که اگر جایی رنگ ریخت سریع آن را پاک کنید.

    یک پیراهن قدیمی که دیگر آن را لازم ندارید بپوشید که بعداً بتوانید آن را دور بیندازید، چون در طول رنگ کردن، تمام لباستان رنگی می شود.

    قبل از شروع کار، زیر خط مو و پیشانی، گوش ها و گردنتان، وازلین یا کرم بمالید تا رنگی نشوند.

    رنگ را ترکیب کرده و آماده کنید. این که رنگتان را با چه اکسیدانی ترکیب کنید بستگی به درجه رنگتان دارد. معمولاً در هر بسته ای، اکسیدان کنارِ رنگ وجود دارد. ولی اگر نبود با توجه به شماره رنگ باید خودتان آن را تهیه کنید. اگر می خواهید موهایتان را تیره کنید، از اکسیدان شماره 6 یا 1 درصد استفاده کنید. اگر می خواهید موهایتان را یک یا دو درجه روشن تر کنید، از اکسیدان شماره 2 یا 9 درصد استفاده کنید. اگر می خواهید موهایتان را بالای پنج درجه روشن تر کنید، از اکسیدان 3 یا 12 درصد استفاده کنید. رنگ را به صورت بخش بخش روی موهای خود بزنید.

     با توجه به دستور العمل روی جعبه تا زمان لازم صبر کنید، بعد دوش بگیرید. موهایتان را با آب و کف خوب بشوئید و بگذارید یک دقیقه بماند، بعد با آب تمیز بشوئید تا رنگ اضافه و کف ها کاملاً شسته شود.

    نرم کننده ی داخل بسته را به موهایتان زده و بگذارید 5 دقیقه بماند، بعد موهایتان را تمیز بشوئید.

    اگر موهایتان به صورت طبیعی خشک شود بهتر است، تا این که آن ها را با سشوار خشک کنید. چون با این روش درخشندگی بیشتری را در خودش حفظ می کند.

    موهای تازه رنگ شده نباید برای مدت طولانی زیر آفتاب باشد. اشعه ماوراء بنفش روی موهای تازه رنگ شده تأثیر می گذارند.

    در روز بعد هم موهایتان را بشوئید. البته 24 ساعت کامل باید از رنگ کردن و شستن موها گذشته باشد.

    تا یک هفته بعد، هر بار بعد از شستن موها از نرم کننده استفاده کنید، باید حداقل 5 دقیقه روی آن ها باشد تا موهایتان نرم بماند.

    اشتباهات رایج در رنگ کردن موها

     قبل از رنگ کردن موها، حتماً تست حساسیت را انجام دهید تا به آن رنگ حساسیت نداشته باشید. حتی اگر قبلاً هم موهایتان را رنگ کرده باشید یا حتی اگر از آن رنگ قبلاً استفاده کرده باشید. برای انجام تست حساسیت باید مقداری از رنگ را روی پوست خود بگذارید، (معمولاً روی پشت گوش یا دو سانتی متر بالاتر از آرنج).

    اگر کسی به شما روش یا ترکیب خاصی را پیشنهاد می کند ولی دستور العمل روی جعبه چیز دیگری است، همان کاری را انجام دهید که روی جعبه نوشته شده است.

    حواستان به عناصر داخل رنگ مو باشد. تعدادی از رنگ موها (مخصوصاً رنگ های تیره تر)، دارای مواد شیمیایی سرطان زا هستند. اگر شک دارید حتماً از یک متخصص در این مورد سؤال کنید.

     اگر موهایتان خیلی خشک است، چند هفته قبل از رنگ کردن، هر شب حداقل 5 دقیقه روی موهایتان نرم کننده بگذارید.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی

    برچسب ها مو ,
       1

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان