خانه

مزیت های ورزش مداوم


  • آمادگی جسمانی و تناسب اندام مزیت های زیادی برای شما دارد. "احساس جوانی مساوی است با زندگی طولانی تر" این اصلاً یک شعار نیست. اگر به صورت منظم ورزش کنید، این اتفاق واقعاً می افتد. طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که آمادگی جسمانی و تناسب اندام بهتری دارند، کمتر در معرض خطر مرگ به دلائل مختلف هستند.

    تناسب اندام: مزایای ورزش کردن چیست؟

    طبق مطالعات انجام شده، ورزش باعث بهتر خوابیدن، جلوگیری از افزایش وزن، کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته مغزی و دیابت نوع 2 و حتی افسردگی می شود.

    طبق این تحقیقات، افرادی که سرطان پستان دارند، با ورزش کردن، نشانه هایی از قبیل بهبود فعالیت بدنی، قدرت، حفظ وزن و تندرستی در آن ها دیده می شود.

    یا بیمارانی که نارسایی قلبی ثابت دارند، با ورزش کردن علائم بیماری آن ها کاهش پیدا می کند و کیفیت زندگی آن ها بهتر می شود. زمان بستری آن ها کمتر شده و در برخی موارد، خطر مرگ نیز کمتر می شود. در واقع ورزش فقط برای افراد سالم نیست. ورزش منظم برای افرادی که در حال بهبود یافتن از بیماری خاصی هستند، مزیت های زیادی دارد، ولی این مزیت ها برای افراد سالم بهتر و بیشتر است.

    تناسب اندام: اصول ورزش

    برای نتیجه گرفتن، حتماً نباید بیش از حد و به شدت ورزش کنید. حتی ورزش ملایم و متعادل، 5 تا 6 بار در هفته هم برای سلامتی مفید و مؤثر است. موقع برنامه ریزی برای ورزش کردن و قرار دادن آن در برنامه روزانه خود، این سه دستور العمل ساده را به خاطر داشته باشید:

        1. سعی کنید متعادل ورزش کنید، حداقل دو ساعت و نیم که زمانِ آن در طول هفته پخش شود.
        2. از عدم فعالیت پرهیز کنید، برخی از ورزش ها هر چقدر هم سبک باشند، بهتر از هیچی هستند
        3. حداقل دو بار در هفته، ورزش های هوازی را با فعالیت ها و ورزش های تحمل وزن (مثل پیاده روی) ترکیب کنید که تمام عضلات اصلی بدن را تقویت کند.

        تناسب اندام: ورزش کردن را به یک عادت در برنامه زندگی خود تبدیل کنید

     یکی از مهم ترین دلایل افراد برای ورزش نکردن، محدودیت زمانی است. اگر فکر می کنید قرار دادن ورزش در برنامه روزانه اتان شدنی نیست، می توانید طوری برنامه ریزی کنید که هر بخش از آن کوتاه و ده دقیقه ای باشد. حتی اگر وزنتان هم پایین نیاید، دفعات کوتاه مدتِ ورزش در هر روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

    اهداف واقع بینانه ای را برای خود تعیین کنید و به جای قرار دادن حرکات بیشتر و طولانی تر، گام های کوچک تری را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا بتوانید هر روز انجام دهید. مثلاً به جای آسانسور از پله استفاده کنید یا پیاده به مغازه و سوپر مارکت بروید. باید کم کم شروع کنید تا آمادگی پیدا کنید. کفش های مناسب و موسیقیِ خوب به شما کمک می کند تا دیگر هیچ بهانه ای نداشته باشید!

     برای این که ورزش برای شما تبدیل به یک عادت شود، باید برنامه روزانه خود را تغییر دهید، مثلاً یک روز شنا، یک روز پیاده روی. با بچه هایتان فوتبال یا بیس بال بازی کنید. حتی اگر هوا مناسب نبود، برنامه دیگری برای خود در نظر بگیرید، از وسائل ورزشی که در خانه دارید، مثل تردمیل یا دوچرخه ثابت استفاده کنید یا به باشگاه نزدیک محل خانه اتان بروید. باید به جایی برسید که ورزش کردن برای شما مثل مسواک زدن و خوابیدن باشد. یادتان باشد تناسب اندام و آمادگی جسمانی را می توانید به دست بیاورید. حتی با تغییرات کوچک، می توانید به نتایج بزرگی برسید.



    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی
    برچسب ها ورزش , سلامتی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان