خانه

نکات کلیدی برای درست کردن کیک شکلاتی

  • کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین کیک هاست. شاید فکر کنید درست کردن کیک شکلاتی نسبت به بقیه کیک ها سخت تر است، ولی با دانستن چند نکته و فوت و فن می توانید کیک شکلاتی خوشمزه ای درست کنید. نکات کلیدی برای درست کردن کیک شکلاتی

    1. کیک شکلاتی اصول اولیه خاصی دارد، اولین نکته، مواد اولیه با کیفیت است. تخم مرغ محلی، پودر کاکائو و پودر وانیل با کیفیت کمک می کند تا کیک شکلاتی شما طعم بسیار خوبی پیدا کند. استفاده از مواد اولیه با کیفیت در عطر و طعم نهایی کیک خیلی مؤثر است.

    2. برای این که کیک، اسفنجی و پف دار شود، کمی بادام ورقه شده به خمیرتان اضافه کرده و به آن بافت دهید. با این کار کیکتان کمی ترد می شود و طعم ملایمی از بادام هم پیدا می کند. ورقه های بادام نباید خیلی بزرگ و ضخیم باشند و به راحتی با خمیر ترکیب شوند.

    3. برای درست کردن یک کیک شکلاتی خوب باید کمی صبور باشید. خمیر آماده شده را در فری که از قبل گرم شده بگذارید و درِ فر را ببندید. باز کردن در فر قبل از زمان مشخص شده، گرمای فر را بیرون برده و باعث می شود که پفِ قسمت وسط کیک بخوابد.

    4. وقتی زمان پختِ مشخص شده در دستور کیک تمام شد و کیکتان کاملاً پخت، آن را از فر بیرون آورده و بگذارید 10 دقیقه بماند تا گرم شود. کیک را بلافاصله بعد از بیرون آوردن از فر، از ظرف یا قالبش جدا نکنید. بعد از 10 الی 15 دقیقه راحت تر می توانید آن را از قالبش جدا کنید. اگر کناره های کیک کمی به قالب چسبیده بود، با یک چاقو به آرامی دور تا دور کیک را جدا کنید تا کیک راحت تر از قالب بیرون بیاید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
    برچسب ها آشپزخانه , تغذیه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان