خانه

نکاتی در مورد عسل طبیعی

  • عسل خام و تصفیه نشده با عسل تصفیه شده ای که در سوپر مارکت ها فروخته می شود خیلی فرق دارد. عسل هایی که از جاهای مختلف می خرید شبیه هم نیستند. نکاتی در مورد عسل طبیعی
    مثلاً عسلی که از سوپرمارکت می خرید خام، طبیعی و تصفیه نشده نیست. مواد مغذی عسل طبیعی در آن ها خیلی کم است یا اصلاً نیست.

    عسل خام و تصفیه نشده، گرده زنبور عسل دارد که از مغذی ترین مواد غذایی محسوب می شود. گرده زنبور عسل پروتئین زیادی دارد و در طب چینی برای بهبود تغذیه نامتعادل، سرزندگی و نشاط، افزایش طول عمر و انرژی استفاده می شود. برای کنترل وزن، زیبایی، ضد پیری، انواع آلرژی ها و سلامت کلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    وقتی عسل بیش از حد تصفیه یا پاستوریزه شود، گرده زنبور عسل داخل آن از بین رفته و بسیاری از خواص عسل نیز به همراه آن از بین می رود. بسیاری از شرکت ها به این خاطر عسل را تصفیه می کنند که ماندگاری آن بیشتر شود. اما در این فرآیند عسل مواد مغذی خود را نیز از دست می دهد.

    بسیاری از شرکت ها شربت ذرت با فروکتوز بالا که از ذرت اصلاح شده ژنتیکی ساخته شده، به عسل اضافه می کنند. طبق تحقیقات، این شربت ذرت ارتباط مستقیمی با دیابت، چاقی، فشار خون بالا و آسیب های کبدی دارد و منجر به ساخته شدن پلاک ها و تنگ شدن عروق خونی نیز می شود.

    پیدا کردن عسل صد در صد ارگانیک تقریباً غیر ممکن است. با توجه به اینکه زنبورها چندین کیلومتر دورتر از کندو پرواز می کنند، هیچ کدام از زنبورداران و کشاورزان نمی توانند تضمین کنند که آن عسل از آفت کش ها در امان مانده یا نه. طبق محاسبات انجام شده یک کندوی عسل باید حدوداً 26 کیلومتر دورتر از درختان و گیاهان دیگر باشد تا کاملاً ارگانیک بماند.

    عسل را باید از محله ها، شهرها یا مکان هایی که اطمینان و شناخت بیشتری دارید بخرید نه از سوپرمارکت ها. این طوری بهتر می فهمید عسلی که می خرید در کجا تهیه می شود. حتی می توانید از پرورش دهنده زنبور عسل بپرسید که زنبورها از چه نوع گل هایی تغذیه کرده اند، آیا از مواد افزودنی استفاده کردند یا نه، عسل تصفیه شده است یا نه. به هر حال عسلی که از جاهای محلی تهیه می کنید بسیار قابل اطمینان تر و با کیفیت از عسل های موجود در سوپرمارکت ها هستند.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان