خانه

نکاتی درباره دکوراسیون خانه

  • ما تقریباً نیمی از روزمان را در خانه به سر می بریم، برای همین دکوراسیون مناسب، در آرامش و زیبایی فضای خانه تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این می تواند تاثیر بسیار مثبتی روی افکار و انرژی ما داشته باشد. نکاتی درباره دکوراسیون خانه
    1.   دکوراسیون اتاق نشیمن یا پذیرایی
    اتاق نشیمن در خانه کاربرد زیادی است، جایی رسمی برای پذیرایی از مهمان ها و یا جایی برای دور هم جمع شدن خانواده و اقوام برای سرگرمی، بازی، مطالعه، تماشای تلویزیون ، صحبت و .... اتاق نشیمن در خانه های امروزی، طوری ساخته شده که با آشپزخانه و قسمت غذاخوری یکی شده است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، تصمیم گیری درباره یک کانون مرکزی برای اختصاص دادن به قسمت پذیرایی و مکانی برای گفتگو و دور هم جمع شدن است. در انتخاب خود و چیدمان مبلمان اتاق پذیرایی، باید این عوامل را در نظر داشته باشید. بعد از این مرحله باید ببینید به چه چیزهای دیگری نیاز دارید.
    2.   دکوراسیون اتاق خواب
    شما یک سوم از عمرتان را در اتاق خواب سپری می کنید، بنابراین باید دقت کنید دکوراسیون آن به گونه ای باشد که مکانی آرام برای استراحت و آرامش شما باشد. این نکات شامل انتخاب تختخواب مناسب، مبلمان و وسایل دیگر اتاق خواب می شود. شاید بهتر باشد پولتان را در قسمت های دیگر خانه صرفه جویی کنید، چون خرید تشک و بالشت راحت و با کیفیت اهمیت زیادی دارد. اگر عادت دارید صبح ها زود از خواب بیدار شوید، از رنگ های روشن برای چیدمان اتاقتان استفاده کنید، در غیر این صورت رنگ های تیره تر را انتخاب کنید. نور اتاق خواب نیز اهمیت زیادی دارد، چون روی حالت و خلق و خوی شما تأثیر گذار است.
    3.  اتاق کودک
    برای اتاق کودک باید دنبال ایده های مناسب برای تم اتاق دختران و پسران باشید. البته دقت داشته باشید که دکوراسیون اتاق نوزاد متفاوت است و باید نکات دیگری را نیز در نظر بگیرید.
    4.  دکوراسیون حمام
    با کمی ایده پردازی و دکوراسیون مناسب می توانید حمامتان را تبدیل به فضایی آرام و لذت بخش و یا حتی تبدیل به یک اسپا کنید! برای این منظور ایده های بسیاری برای طراحی و دکوراسیون حمام وجود دارد که شامل قفسه ها و کشوها، کاشی ها، سینک، آیینه، نور حمام و وسائل دیگر حمام می شود. اگر حمامتان کوچک است به ایده هایی نیاز دارید که فضای حمام را بزرگ تر نشان دهد. شاید حتی مجبور شوید بعضی از وسائل حمام را عوض کنید. مثلاً از رنگ هایی استفاده کنید که فضای حمام را بزرگ تر نشان دهد.
    5.  دکوراسیون آشپزخانه
    دکوراسیون آشپزخانه پر خرج و هزینه بَر است. برای همین باید دقیقاً بدانید که چه می خواهید و برای انجام آن برنامه ریزی داشته باشید. مثلاً اگر آشپزخانه کوچکی دارید باید طوری آن را دکوراسیون کنید که خیلی شلوغ نباشد و بزرگ تر از چیزی که هست به نظر برسد. اگر دوست دارید ظاهر آشپزخانه خود را تغییر دهید و دکوراسیون آن را عوض کنید، ولی نمی خواهید پول زیادی صرف این کار کنید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید، مثلاً تغییر رنگ، تغییر نور، جابجایی وسائل و ....
    6.  دکوراسیون اتاق غذاخوری
    میز اتاق غذاخوری، محور و مرکز اتاق محسوب می شود. انتخاب میز مناسب برای اتاق هایی که کوچکند کمی سخت است. نه تنها میز بلکه انتخاب صندلی ها هم مهم است. لوستر اتاق غذاخوری عنصر مهم دیگری است که سبک و سیاق اتاق غذاخوری شما را مشخص می کند. نکات مهم دیگر برای چیدمان اتاق غذاخوری شامل پرده ها، رنگ یا کاغذ دیواری، سفره یا لوازم میز ناهار خوری می شود.
    7.  دکوراسیون راهرو یا ورودی خانه
    راهرو یا ورودی خانه شما باید فضایی دلنشین و جذاب داشته باشد که هماهنگ با بقیه جاهای خانه باشد. این قسمت در واقع نشانگر کلیت منزل شماست. کارهای زیادی در این قسمت از خانه می توانید انجام دهید. نکات مهمی که شامل کف پوش، قفسه ها، میزهای کوچک، لوستر و بقیه وسائل می شود.
    8.  دکوراسیون اتاق کار
    اگر مشتریانتان را در دفتر خانه ملاقات می کنید، دکوراسیون آن باید متناسب با شغلتان باشد. حتی اگر این طور نیست و فقط در این اتاق کار می کنید، باز هم باید در دکوراسیون آن دقت کنید.


    مترجم اختصاصی زیباکده سمانه صادقی 
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان