خانه

نکاتی که نشان میدهد خوب زندگی میکنید.

  • زندگی فراز و نشیب های زیادی دارد و گاهی سختی ها و مشکلات زیادی سر راهتان قرار می گیرد. شاید شغلتان را از دست بدهید، یا در ازدواجتان شکست بخورید، یا نتوانید امتحان آخر ترمتان را پاس کنید، در این حالت ها به شدت احساس درماندگی و شکست می کنید. وینستون چرچیل در جمله ای گفته: "موفقیت، توانایی رفتن از شکستی به شکست دیگر، بدون از دست دادن شور و اشتیاق است."
     
    1.درس های بسیاری از زندگی گرفته اید
    هیچ کس تا حالا نگفته زندگی خیلی راحت است! درست است که دست اندازهای مسیر زندگی گاهی به شما صدمه می زند، اما قطعاً ارزشش را دارد. شکست های خود را به خاطر بیاورید. باید درک کنید همه آن ها یک دلیل داشته و در واقع بخشی از یک طرح بزرگ تر بودند. هر سختی و رنجی باعث شده به جایی که امروز هستید برسید. تمام آن درد و رنج ها شما را به فردی انعطاف پذیر و با شکوه تبدیل کرده است. با امید، باور و عشق پیش بروید و بدانید که هر تجربه ای، چیزی را که برای تکامل نیاز دارید به شما می آموزد.

    2.جای راحتی برای خوابیدن دارید
    در مصاحبه ای، مادر جوانی داستان زندگیش را تعریف می کرد. بچه هایش با این که جای مناسبی برای خوابیدن نداشتند، ولی مانند تمام بچه های دیگر بزرگ شدند و به مدرسه رفتند. آن ها همگی روی زمین کثیف و خاکی می خوابیدند و حتی شب هایی که باران می بارید باید سریع بلند می شدند تا خیس نشوند و جای خشکی پیدا کنند تا بتوانند دوباره بخوابند! این داستان باعث می شود تا بیشتر قدر داشته هایمان را بدانیم. این که لااقل جای راحتی برای خوابیدن داریم.

    3.برای بهتر بودن تلاش می کنید
    همین که شما اگر چیزی را که می خواهید، به دست نیاورید ناراحت می شوید، نشان می دهد که در زندگی در حال تلاش هستید. در رویه کلی و مسائل مهم زندگی، باید همیشه برای بهتر بودن تلاش کنید و تا زمانی که این کار را انجام دهید، شادی، موفقیت و عشق در زندگی شما وجود دارند، فقط نباید تسلیم شوید. انیشتین در جمله ای گفته: " اين طور نيست که من خيلی باهوش باشم، بلکه بيشتر می توانم با مسايل به سر برم." برای بودن تمام آن چیزی که می توانید باشید، هرگز از تلاش دست بر ندارید.

    4.شغل مناسبی دارید
    هر روش یا مسیری می تواند یک موقعیت برنده- برنده برای شما باشد. اگر شغل مناسبی دارید: خیلی خوب است! آن را حفظ کنید و بدانید که بسیار خوشبخت هستید. اگر به تازگی شغلتان را از دست دادید، ناراحت نباشید! شما قبلاً یک شغل داشتید، می توانید دوباره شغل دیگری به دست بیاورید. شاید این فرصتی است که منتظرش بودید تا کاری که واقعاً دوست دارید را انجام دهید. به جستجو ادامه دهید، امید خودتان را حفظ کنید و بدانید که اگر سخت تلاش کنید، می توانید کارهای به ظاهر غیر ممکن را نیز انجام دهید. باور داشته باشید که می توانید.

    5.دانش و آگاهی در دسترس شماست
    در این دوره زمانه می توانید هر چیزی را که می خواهید یاد بگیرید. دانش و آگاهی کاملاً در دسترس شماست. از آنجایی که دانش با خودش قدرت به همراه می آورد، باید این قدرت را به دست بیاورید و اجازه دهید در دستیابی به رؤیاهایتان به شما کمک کند. از تمام فرصت های "یادگیری" که سر راه شما قرار می گیرند استفاده کنید.

    6.غذایی برای خوردن دارید
    تغذیه در زندگی بسیار مهم است  و در واقع غذا خوردن نعمت بزرگی است. اگر چند ساعت غذا نخورید، به شدت احساس گرسنگی و ضعف می کنید، چون بدن شما به مواد غذایی سالم نیاز دارد. وقتی غذا می خورید از آن لذت ببرید، هر چیزی که باشد. هر لقمه ای که می خورید را مزه مزه کنید و با تمام وجود از آن لذت ببرید و یادتان باشد که شادی در لذت بردن از چیزهای ساده ی زندگی است، مثل خوردن یک تکه کیک.

    7.قدرت انتخاب دارید
    ارسطو در جمله ای گفته: "برتری و تعالی هرگر اتفاقی نیست. بلکه نتیجه اراده قوی، تلاش صادقانه و عملکرد هوشمندانه است. یعنی چیزی که سرنوشت شما را تعیین می کند، انتخاب های عاقلانه از میان بسیاری از گزینه های انتخاب است نه شانس." بنابراین قدرت لازم برای انتخاب های مناسب را به دست بیاورید.

    8.عشق را تجربه می کنید
    عاشق بودن! وقتی نگاهتان را از کسی که عاشق و شیفته او هستید، می دزدید، کل بدنتان به آن لحظه واکنش نشان می دهد. تجربه کردن چنین لحظه ی ساده، طبیعی و در عین حال پر شوری، خاطراتی را برای شما رقم می زند که تا آخر عمر در خاطرتان می ماند. تجربه ی چنین لحظه ی متعالی و والایی، فراتر از هر برکت و نعمتی برای شماست.

    9.آب تمیزی برای خوردن دارید
    این مورد مهم را نباید نادیده بگیرید. انسان ها بدون آب نمی توانند زنده بمانند. اما حقیقت تلخ این است که حدود 783 میلیون نفر در سراسر دنیا، به آب تمیز دسترسی ندارند. پس سپاسگذار باشید و بدانید که زندگی خوبی دارید حتی اگر خودتان این طور فکر نکنید!

    10.برای خود رؤیاهایی در سر دارید
    رؤیایتان هر چیزی که هست، متعلق به شماست. اگر بخواهید می توانید به آن برسید. رؤیاهایتان را رها نکنید، چون بهترین اتفاقات زندگی شما را رقم می زنند.

    11.شادی واقعی
    شما قدرت این را دارید که در هر کاری که انجام می دهید و در هر شرایطی شاد باشید. در هر فرصتی می توانید این شادی را به دست بیاورید. باید بتوانید این فرصت ها را درک کنید. حتی شاید چیزی به سادگی لذت بردن از خندیدن یک کودک باشد.

    12.لباس هایی برای پوشیدن دارید
    همین که مجبور نیستید برهنه یا با لباس های کهنه به خیابان بروید، نعمت بزرگی است! باید از داشتن لباس های مناسب شکرگذار باشید. چون شما حداقل می توانید از بدنتان در برابر طبیعت محافظت کنید.

    13.توانایی بخشیدن را دارید
    می توانید دنیای بدون بخشش را تصور کنید؟ اصلاً دنیا نه، فقط زندگی خودتان! تصور کنید اگر نمی توانستید اشتباهات دیگران یا خودتان را ببخشید چقدر زندگی سخت و طاقت فرسا می شد. تقریباً زندگی غیر ممکن می شد و مشکلات زیادی به وجود می آمد. بخشش، هدیه منحصر بفرد و نعمت بزرگی است که باعث می شود همیشه رو به جلو حرکت کرده و بتوانید دوباره از نو شروع کنید.

    14.به چیزهایی برتر از خودتان باور دارید
    در تمام آن لحظاتی که در دنیای کوچک خود و در انبوه مشکلات زندگی غرق شده بودید، می توانستید به عقب برگشته و درک کنید چیزی برتر از خودتان برای زندگی کردن وجود دارد. آن چیز می تواند خدا باشد، یا خانواده، یا دوستانتان. باید باور داشته باشید که هدفتان به دست آوردن چیزی برای هدف والاتری است.

    15.فرصت ایجاد دوستی ها و روابط جهانی را دارید
    در دنیای امروز شاید بهترین دوستانتان هزاران کیلومتر از شما دور باشند. ولی حتی این نوع دوستی ها نیز تجربه خوب و جالبی است. می توانید در هر کشوری، دوستی برای خود پیدا کنید. چیزی که برای نسل های قبل به هیچ وجه ممکن نبود. توانایی ایجاد دوستی های جهانی علامتی است که نشان می دهد شما خوب زندگی می کنید و روز به روز در حال رشد و پیشرفت هستید، حتی اگر خودتان این طور فکر نکنید.

    مترجم اختصاصی زیباکده : سمانه صادقی
    برچسب ها زندگی ,
       0

مقالات مرتبط
نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان