خانه

پاپ کورن میان وعده ای مناسب

  • یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اسگرانتون ایالت پنسیلوانیا  به این نتیجه رسیده‌اند که پاپ کورن حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری نسبت به سایر میوه‌ها و سبزیجات است. بسیاری از دانشمندان معتقدند که آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که کمک به محافظت  در برابر سرطان  و بیماری‌های قلبی می‌کنند. دکتر جو وینسون ـ پیشگام در انجام تحقیقاتی در ارتباط با  ریزمغذی‌ها در شکلات، آجیل و غذاهای دیگرـ  در نشست سالانه انجمن شیمی امریکا، می‌گوید: پاپ کورن ممکن است یک میان‌وعده غذایی بسیار مناسب باشد.

    اگرچه تا قبل از این مطالعات، محققان متوجه شده بودند که آنتی‌اکسیدانی به نام پلی فنل در پاپ کورن موجود است. در این مطالعه ی جدید دکتر وینسون دقیقا میزان این ماده را اندازه‌گیری کرد و متوجه شد که حدود 2 برابر ذرت شیرین تازه و یا میوه ها است.

     پلی‌فنل‌ها تا حدود 90% در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات رقیق شده‌اند (رقیق یعنی محلول در آب ).  این ماده به صورت متمرکز در ذرت قرار گرفته است. زیرا آب موجود در ذرت تنها 4% است. پوسته‌ی دانه‌های ذرت که ممکن است بارها و بارها بین دندان‌های شما گیر کرده باشد، طلاهای گرانبهایی است که حاوی پلی‌فنل است.همچنین دکتر وینسون اشاره میکند که میوه‌های خشک شده نیز حاوی آنتی اکسیدان است، البته اگر به درستی، خشک شده باشند.

     وینسون در ادامه، هشدار می‌دهد که نباید پاپ کورن را جایگزین میوه و سبزیجات کرد، چرا که هر مواد غذایی طبیعی  حاوی مواد ویژه‌ای است و خاصیت خود را دارد، همچنین ترکیب پاپ کورن با کره و یا طعم‌دهنده‌های دیگر باعث از بین رفتن مواد مفید ‌آن می‌شود. برای دریافت روزانه ‌آنتی‌اکسیدان  و سبوس کافی، بهتر است ذرت به صورت خالی خورده شود.

    منبع : همینا

    برچسب ها تغذیه ,
       0

نظرات کاربران
شما میتوانید بعد از ورود برای این مقاله نظر ثبت نمایید.
  • درج نظر
تبلیغات
 
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به سايت زیباکده بوده و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است.
© Copyright 2024 - zibakade.com
طراحی و تولید : بازارسازان